Side 2 af 4
Re: Malerens drejeventiler.
: tirs 15. nov 2011 20:42
af Per
Så blev det drejeventilerens tur.
Jeg har fået alle sorte dele, og de mandarin-orange er også færdigmalede.
I dag blev det så til det, som billederne viser.
Motoren er også færdig, men da jeg mangler de rigtige motorbolte fra galvaniseringsmanden, kan jeg ikke komme videre...
Nå, men jeg skal og også passe mit arbejde - selvom lysten ligger et andet sted
Re: Malerens drejeventiler.
: tirs 15. nov 2011 20:44
af patrick j.
det er altså fantastisk at se det der
den er jo ekstrem flot indtil videre
Re: Malerens drejeventiler.
: tors 17. nov 2011 19:12
af Per
Efter en lang dag med både møder og andet overflødigt arbejdsrelateret tidsrøveri, var det velgørende at komme en tur i templet, hvor det helt rigtige horn, tændspole, tændingskontakt og tænding blev monteret.
Motoren står nu lige på tændingsmærket, så jeg forventer den starter i første huk, når den en gang i en nær fremtid skal startes op
Re: Malerens drejeventiler.
: tors 17. nov 2011 19:50
af Henrik N
simpelhen bare flot makker,
Re: Malerens drejeventiler.
: tors 17. nov 2011 20:37
af Thorsen
Den bliver vel selvfølgelig med match?
Re: Malerens drejeventiler.
: tors 17. nov 2011 23:37
af Bibendum
Mig bekendt er det et Tysk match, så mon ikke den også bliver lavet "rigtigt" med oplagt udstødning. Der er jo også 5-gear i den
Men et spørgsmål til detaljerne (må ikke tolkes som kritik!): Skal baglygteholderen ikke være malet? Det ligner kopi'en man kan købe. Og hornet, er det nu også det helt rigtige til den?
Jeg ved selv at der er svært at finde alle de rigtige ting, så måske det er helt bevidste kompromiser? Jeg kunne også tage fejl, så vil gerne korrigeres hvis det er tilfældet. Bygger selv en lige nu, så følger spændt med.
Ellers er meget veldokumenteret indlæg
Re: Malerens drejeventiler.
: fre 18. nov 2011 12:02
af Per
Bibendum skrev:Mig bekendt er det et Tysk match, så mon ikke den også bliver lavet "rigtigt" med oplagt udstødning. Der er jo også 5-gear i den
Men et spørgsmål til detaljerne (må ikke tolkes som kritik!): Skal baglygteholderen ikke være malet? Det ligner kopi'en man kan købe. Og hornet, er det nu også det helt rigtige til den?
Jeg ved selv at der er svært at finde alle de rigtige ting, så måske det er helt bevidste kompromiser? Jeg kunne også tage fejl, så vil gerne korrigeres hvis det er tilfældet. Bygger selv en lige nu, så følger spændt med.
Ellers er meget veldokumenteret indlæg
Thorsen skrev:Den bliver vel selvfølgelig med match?
Det er en fra Holland, og det er selvfølgelig med matching numbers. Maleren vil ikke have andet
Re: Malerens drejeventiler.
: fre 18. nov 2011 15:46
af Thorsen
Per skrev:Bibendum skrev:Mig bekendt er det et Tysk match, så mon ikke den også bliver lavet "rigtigt" med oplagt udstødning. Der er jo også 5-gear i den
Men et spørgsmål til detaljerne (må ikke tolkes som kritik!): Skal baglygteholderen ikke være malet? Det ligner kopi'en man kan købe. Og hornet, er det nu også det helt rigtige til den?
Jeg ved selv at der er svært at finde alle de rigtige ting, så måske det er helt bevidste kompromiser? Jeg kunne også tage fejl, så vil gerne korrigeres hvis det er tilfældet. Bygger selv en lige nu, så følger spændt med.
Ellers er meget veldokumenteret indlæg
Thorsen skrev:Den bliver vel selvfølgelig med match?
Det er en fra Holland, og det er selvfølgelig med matching numbers. Maleren vil ikke have andet
Det lyder rigtigt lækkert, glæder mig meget til at se den færdig
Re: Malerens drejeventiler.
: fre 18. nov 2011 16:19
af Per
Bibendum skrev:Mig bekendt er det et Tysk match, så mon ikke den også bliver lavet "rigtigt" med oplagt udstødning. Der er jo også 5-gear i den
Men et spørgsmål til detaljerne (må ikke tolkes som kritik!): Skal baglygteholderen ikke være malet? Det ligner kopi'en man kan købe. Og hornet, er det nu også det helt rigtige til den?
Jeg ved selv at der er svært at finde alle de rigtige ting, så måske det er helt bevidste kompromiser? Jeg kunne også tage fejl, så vil gerne korrigeres hvis det er tilfældet. Bygger selv en lige nu, så følger spændt med.
Ellers er meget veldokumenteret indlæg
Ifølge Kenneth (Reedvalve), som er den tidligere ejer af maskinen, så er hornet det helt rigtige til den hollanske model - som maskinen jo er. Baglygteholderen er også original (ifølge Kenneth), idet man i Holland kunne købe en forkromet original version (søndagsudgaven
). Yamahaen skal netop køre og indregistreres som en importeret hollansk MC, så den skal have lov til at blære sigt med en forkromet baglygteholder
Da jeg har fuld tiltro til Kenneths detaljekendskab - også på udenlandske versioner, så er holderen godkendt herfra
Den har selvfølgelig også 5-trins gearkasse og oplagt udstødning.
Mvh Per.
Re: Malerens drejeventiler.
: fre 18. nov 2011 17:50
af Per
Så fik jeg adskilt en komplet forgaffel og pudset og poleret kromdele og inderben. Inderbenene fik lige en tur i drejebænken - dels for at checke om de var skæve - dels for at give dem en let slibning med korn 500, så de er helt glatte og dermed kan lukke tæt omkring simmerringen.
De ser ud som nye
Den ene skive til lygteholderen har jeg ikke gjort noget ved, da den har fået et slag og skal kasseres. En ny haves - heldigvis
Re: Malerens drejeventiler.
: lør 19. nov 2011 13:21
af Reedvalve
Per skrev:Bibendum skrev:Mig bekendt er det et Tysk match, så mon ikke den også bliver lavet "rigtigt" med oplagt udstødning. Der er jo også 5-gear i den
Men et spørgsmål til detaljerne (må ikke tolkes som kritik!): Skal baglygteholderen ikke være malet? Det ligner kopi'en man kan købe. Og hornet, er det nu også det helt rigtige til den?
Jeg ved selv at der er svært at finde alle de rigtige ting, så måske det er helt bevidste kompromiser? Jeg kunne også tage fejl, så vil gerne korrigeres hvis det er tilfældet. Bygger selv en lige nu, så følger spændt med.
Ellers er meget veldokumenteret indlæg
Ifølge Kenneth (Reedvalve), som er den tidligere ejer af maskinen, så er hornet det helt rigtige til den hollanske model - som maskinen jo er. Baglygteholderen er også original (ifølge Kenneth), idet man i Holland kunne købe en forkromet original version (søndagsudgaven
). Yamahaen skal netop køre og indregistreres som en importeret hollansk MC, så den skal have lov til at blære sigt med en forkromet baglygteholder
Da jeg har fuld tiltro til Kenneths detaljekendskab - også på udenlandske versioner, så er holderen godkendt herfra
Den har selvfølgelig også 5-trins gearkasse og oplagt udstødning.
Mvh Per.
Hej Per og Erik
Jamen det ser jo bare godt ud indtil videre
Begge omtalte detaljer er købt ved sidste tur i Holland. Hornet er med fast monteret ledninger. Der findes også en udgave i sort, hvor ledningerne er fast monteret med en slags klemme med en stjerne skrue i midten af klemmen. Denne har Erik også købt af mig. Så om han vil have den ene eller anden på denne, må være optil ham
. Han skal jo også bygge en Dansk 72`er. Baglygteholderen er Original. Det ses tydeligt hvis man sammenligner med den uorignale. Denne vejer over det dobbelte, og kan specielt ses på forarbejdningen. Ledningerne er også et punkt hvor man kan se om det er originalt eller ej.
Jeg glæder mig personligt rigtig meget til, at se det endelige resultat.
Kenneth
Re: Malerens drejeventiler.
: søn 20. nov 2011 22:49
af Per
Så er weekenden desværre slut, men jeg fik da lavet lidt mere på malerens drejeventiler
Den har fået forgaffel, styr, speedometer m.m. monteret, så den begynder efterhånden at ligne en rigtig Yamaha.
Maleren har også taget et par billeder - det er patina-dele versus nylakerede dele
Jeg har både set og rørt ved de nylakerede dele....
...Suttede bolsjer
PS: Bare rolig - Kenneth. 381-cylinderen skal ikke på drejeventileren, men den originale FS1-cylinder er monteret på motoren
Re: Malerens drejeventiler.
: søn 20. nov 2011 23:23
af jeppex
Bliver nu lidt våd i øjnene... for %&¤#(#)%¤ hvor er den flot... Bukker dybt i respekt!
Re: Malerens drejeventiler.
: man 21. nov 2011 12:22
af patrick j.
Re: Malerens drejeventiler.
: fre 25. nov 2011 23:24
af Per
Så er det weekend, og der kan igen ske lidt på malerens 72´er.
Der er kommet bolte og skruer tilbage fra galvanisering, og det er bare flot!
Motoren er nu monteret med de rigtige motorbolte, og der er lavet strøm og forhjul.
Maleren har igen poleret, så det ligner krom
Billederne kommer her:
Re: Malerens drejeventiler.
: lør 26. nov 2011 21:12
af fiskepeter
Re: Malerens drejeventiler.
: lør 26. nov 2011 21:15
af Morten - Webmaster
Du giver den gas Per, det ser bare rigtig godt ud !
Re: Malerens drejeventiler.
: lør 26. nov 2011 21:40
af patrick j.
Re: Malerens drejeventiler.
: søn 27. nov 2011 09:54
af nielskoch
Og jeg har set den live..... FØJ altså
Re: Malerens drejeventiler.
: søn 27. nov 2011 13:52
af Per
Mojn igen.
Så lykkedes det at få de sidste dele monteret og startet den op.
Alt el virkede
Den var ekstremt omdrejningsvillig, så jeg tror den vil køre fint, men vejret.....
Det må vente.
De sidste stafferinger må maleren selv sætte på, da han har dem liggende på firmaet.
Specielt til Jesper J:
Jeg har fået vendt akslen
Jeg har fået klippet splitten til, så den ikke er så lang
Jeg har desværre ikke fået fat i den originale dækplade til oliepumpen, så betegnelsen "Ik´ så ring endda" må vi vente lidt med
Mvh Per.