Hej alle.
Jeg starter dette emne, da jeg har set mange eksempler på, at folk har problemer med, at deres udstødning går i mod deres bagsvinger, og centerstøttefoden kan ikke nå jorden, og kikstarteren går i mod udstødningen. Alt dette er som regel udløst af, at folk har monteret uoriginale støddæmpere som er for høje. DEN RIGTIGE HØJDE ER 27,5 CM. Alle dem fra T Hansen er for høje, da de ikke findes lavere end 29 cm, og så har vi allerede balladen, med at udstødningen rammer op i bagsvingeren. Man kan som regel ikke kompensere for problemerne, uden der opstår nye problemer.
Som man kan se kan der også være et problem med kikstartere som nogen gange er udformet så de skraber i mod udstødnings-beslaget til montering på bagsvinger. Det er typisk et problem i forbindelse med brug af uoriginal bagsvinger som er rigelig bred, kombineret med 5,3 udstødning, som den jeg har.
Rigtig længde af støddæmpere til FS1 og rigtig formet kikst.
Rigtig længde af støddæmpere til FS1 og rigtig formet kikst.
- Vedhæftede filer
-
- Her kan man se hvordan det ser ud med støddæmpere i den rigtige længde. Her et sæt af dem Benny sælger.
- Billede 475.jpg (88.28 KiB) Vist 4271 gange
-
- Her kan man se hvor tæt udstødning og en uoriginal bagsvinger kommer på hinanden selv med støddæmpere i den rigtige længde.
- Billede 476.jpg (71.72 KiB) Vist 4271 gange
-
- Her er en udstødning hvor man har bøjet beslaget til på-spænding af bagsvinger, for at trække udstødningen så langt ud så den kommer fri af bagsvingeren. det giver så bare det problem at kikstarteren går i mod udstødningen og laver et mærke/bule.
- Billede 473.jpg (50.94 KiB) Vist 4271 gange
-
- Her kan man se at kikstarteren går meget tæt forbi udstødnings-beslaget til på-spænding af bagsvinger. Nogen kikstartere er udformet så de kan nå over til beslaget og skrabe i mod, når kikstarteren trædes ned. Det er typisk et problem i forbindelse med brug af uoriginal bagsvinger som er rigelig bred, kombineret med 5,3 udstødning, som den jeg har.
- Billede 474.jpg (62.31 KiB) Vist 4271 gange
Senest rettet af Kim B S tirs 3. maj 2011 13:47, rettet i alt 1 gang.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: Rigtig længde af støddæmpere til FS1 og rigtig formet ki
Hmmm det problem med kickstarteren er skam ikke den bare uoriginale kickstarter pedals skyld Kim,,, det er den åndsvage uoriginale bagsvingers skyld ,,, den er forbred så udstødningens beslag kommer længere ud og dermed kommer pedalen til at gå på udstødningen,,,, selv en skive imellem den originale bagsvinger og udstødningen kan være nok til at pedalen går på,,,, løsning brug original svinger og lad være med at ligge en for tyk skive i mellem svingerbøsningen og udstødningsbeslagets ophæng,,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Re: Rigtig længde af støddæmpere til FS1 og rigtig formet ki
Hej Johnny S.Yamaha FS1 50SS skrev:Hmmm det problem med kickstarteren er skam ikke den bare uoriginale kickstarter pedals skyld Kim,,, det er den åndsvage uoriginale bagsvingers skyld ,,, den er forbred så udstødningens beslag kommer længere ud og dermed kommer pedalen til at gå på udstødningen,,,, selv en skive imellem den originale bagsvinger og udstødningen kan være nok til at pedalen går på,,,, løsning brug original svinger og lad være med at ligge en for tyk skive i mellem svingerbøsningen og udstødningsbeslagets ophæng,,,,,
Det har du da ganske givet ret i, det kan jeg da også godt se. Så er det godt at jeg ikke har smidt den anden kikstarterpedal væk, som jeg har liggene. Den gav nemlig det omtalte problem, men fejler ellers ikke noget der ud over. Men den kan jo så bruges, når jeg får lavet en FS1 med original bagsvinger. Den kikstarterpedal jeg har på nu, kan lige nøjagtig gå forbi uden at ramme i mod nogen steder.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Rigtig længde af støddæmpere til FS1 og rigtig formet ki
Hej alle.
Nu har jeg lige rettet teksten, så den også passer sammen med Johnny`s oplysninger om Kikstarter-problemet.
Hilsen Kim.
Nu har jeg lige rettet teksten, så den også passer sammen med Johnny`s oplysninger om Kikstarter-problemet.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: Rigtig længde af støddæmpere til FS1 og rigtig formet ki
Hej
En anden grund til at udstødningen vil gå op i kædestrammeren med de racersvingere / skrotsvingere er at de også er lidt længere end de originale danske ,,, men er nok på længde med de tyske,,, derved opstår så et andet problem med dem ,,, i den ende er de meget forbrede i forhold til den originale,,, danske og tyske,,, resultat udstødningen går på i den ende også,,,,
En anden grund til at udstødningen vil gå op i kædestrammeren med de racersvingere / skrotsvingere er at de også er lidt længere end de originale danske ,,, men er nok på længde med de tyske,,, derved opstår så et andet problem med dem ,,, i den ende er de meget forbrede i forhold til den originale,,, danske og tyske,,, resultat udstødningen går på i den ende også,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Re: Rigtig længde af støddæmpere til FS1 og rigtig formet ki
Hej Johnny S.Yamaha FS1 50SS skrev:Hej
En anden grund til at udstødningen vil gå op i kædestrammeren med de racersvingere / skrotsvingere er at de også er lidt længere end de originale danske ,,, men er nok på længde med de tyske,,, derved opstår så et andet problem med dem ,,, i den ende er de meget forbrede i forhold til den originale,,, danske og tyske,,, resultat udstødningen går på i den ende også,,,,
Det er jo det jeg viser på billede nr. 2 oppe fra. Men på min som vises på billedet, er udstødning og bagsvinger lige nøjagtig fri af hinanden, fordi mine støddæmper har den rigtige længde. Men bare få millimeter ekstra højde på støddæmpere, ville trykke udstødningen op i enden af bagsvingeren. Og det vil selvfølgeligt ikke være helt så galt med en original bagsvinger, kan jeg godt se.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.