tændings problem

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
bjarne124
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: fre 29. jan 2010 20:25
Kontakt:

tændings problem

Indlæg af bjarne124 »

hej fs1 folk. :)

Jeg har nu fået samlet min motor, med nye lejer/pakninger/aksler/cylinder-stempel og den er nu tæt. det er ca 5 år siden den blev sat tilside og dengang fik den en ny super tænding fra t.hansen som kun har kørt ca 500km.., og nu er der ingen gnist... :?
Jeg har justeret platiner, så fingrene bløder... og kan, hvis jeg er meget heldig... få en enkelt blå gnist til at springe, men så er det også slut. tror ikke det er tændspolen i stellet, da jeg har en ekstra til at ligge, som jeg satte på, og dette ændrede ingenting? jeg satte nye platiner i, ingen ændring? Jeg har tjekket at der ikke er overgang på bagsiden af svinghjulspladen, og har målt at tændingskontakten virker? Skal jeg ha fat i en ny tænding og i så fald hvor kan denne købes?... eller hvad mener i.. ser frem til at høre fra jer ?
Mvh. Bjarne
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1971
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: tændings problem

Indlæg af Kai »

Prøv lige at rens platinerne, selvom de er helt nye er der tit en tynd oliefilm på dem og så opfører de sig underligt.
Tag et stykke kaffefilter og et par dråber isopropylalkokol på og stik ind mellem platinfladerne og træk det lidt frem og tilbage.

Hvis der skulle være knas med ledningsnet eller tændingslåsen, så kan du prøve at pille det 4benede multistik fra i stellet, fra motor -> ledningsnet" og sætte en ledning direkte fra den sorte ledning i multistikket og til den sort/hvide ledning på tændspolen, så skal det virke.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"