Så kom nummer 3 RD!
: man 2. maj 2011 16:12
Jeg var en tur i Holbæk i weekenden for at kigge på en Yamaha RD350 mere... Det endte med at jeg ikke bare kiggede, men også kom til at tage den med hjem.
Dette blev så den tredje RD350 i rækken!
Denne gang en lidt nyere model, nemlig en "Brasiliener" med første indregistreringsdato i 1994. Modellen er med fuldkåbe, dobbelt forlygte, væskekøling og YPVS (Yamaha Power Valve System).
På trods af at det er en olie-brænder så har den ikke den knallert-agtige lyd som MZen har - og den er heller ikke støjende.
90er modellerne er dog lidt tammere end forgængerene: kun 59,1 HK mod 64 HK - dette skyldes bl.a. noget begrænsning i bl.a. udstødningen - men dette har jeg læst at man kan fjerne (omdysning er nødvendigt).
Da jeg satte mig op på den, var det (næsten) som at være tilbage på min første knallert! En 2008 Yamaha TZR50 - og turen hjem blev også nydt.
Jeg har længe været forelsket i YPVS modellerne da de har en speciel lyd når der sættes tænding til - og selvom jeg svor at jeg skulle eje en YPVS-model troede jeg aldrig at jeg kom til det... Men det gjorde jeg.
Havde MCen her ikke været i så fin stand som den er, så havde jeg nok heller ikke "købt" den. Der er en lille skade i kåbeploven - men ikke noget der egentligt ses. Mekaniken er fin - og det er det vigtigste.
"Knallerten" står i original Midnight Black, utunet, aldrig kørt bane og kørt af en to voksne drenge (jyde på ca 40 og sjællander på ca 30). Oprindeligt købt ved Holstebro MC.
Original instruktionsbog og værktøjssæt fuglte naturligvis med - samt en techno-gul skive-lås der slet ikke kan sidde på den
Dette blev så den tredje RD350 i rækken!
Denne gang en lidt nyere model, nemlig en "Brasiliener" med første indregistreringsdato i 1994. Modellen er med fuldkåbe, dobbelt forlygte, væskekøling og YPVS (Yamaha Power Valve System).
På trods af at det er en olie-brænder så har den ikke den knallert-agtige lyd som MZen har - og den er heller ikke støjende.
90er modellerne er dog lidt tammere end forgængerene: kun 59,1 HK mod 64 HK - dette skyldes bl.a. noget begrænsning i bl.a. udstødningen - men dette har jeg læst at man kan fjerne (omdysning er nødvendigt).
Da jeg satte mig op på den, var det (næsten) som at være tilbage på min første knallert! En 2008 Yamaha TZR50 - og turen hjem blev også nydt.
Jeg har længe været forelsket i YPVS modellerne da de har en speciel lyd når der sættes tænding til - og selvom jeg svor at jeg skulle eje en YPVS-model troede jeg aldrig at jeg kom til det... Men det gjorde jeg.
Havde MCen her ikke været i så fin stand som den er, så havde jeg nok heller ikke "købt" den. Der er en lille skade i kåbeploven - men ikke noget der egentligt ses. Mekaniken er fin - og det er det vigtigste.
"Knallerten" står i original Midnight Black, utunet, aldrig kørt bane og kørt af en to voksne drenge (jyde på ca 40 og sjællander på ca 30). Oprindeligt købt ved Holstebro MC.
Original instruktionsbog og værktøjssæt fuglte naturligvis med - samt en techno-gul skive-lås der slet ikke kan sidde på den