PUCH TÆNDNING PROBLEMER
: tirs 26. apr 2011 23:21
Nu har jeg brug for hjælp! Min puch bliver ved med at drille med den tændning! Og jeg får grå hår i en alder af 16 af den.!
Jeg har jo renoveret motoren på den nu, nye lejer, simmerringe, gearkasse med 4 trin, opboret cylinder til 40mm osv. Alt er i den fineste orden, nu er der bare den tændning der bliver ved med at drille!
Det startede med i perioder at når den stod i tomgang at "tabe" gnisten et split sekundt, og var tæt på at gå ud. Men aldrig når den fik noget gas.
Så begyndte den at miste gnisten mere og mere... Så gik der noget tid imens cylinder blev renoveret, og den kom tilbage, og den holdte nytårsaften mellem platinerne.. hmmmm! Af med den codensator.. Hmm, ny original var dyr, så stod og tænkte. Hey, den ligner den fra en gammel Ford! Ind på hylden, en helt ny bosch, savede lidt af beslaget ( havde samme model nummer ) og slog den i. Filede platinere, og samlede med ny not. Hvad !"#¤%)(=)(=()=)(/&%¤! Nu ville den ikke gniste......... Nå.. det var så snavs imellem platinerne, lige en kaffefilter kørt igennem og en justering, så gik den igang!
Jubiii, en prøve tur kl. 2 om natten uden hjelm afslørede den kørte stærkt nok til at gi vand i øjene. Den trak helt fantastisk, og rendte hurtigt 4. gear ud!
Næste morgen var der lige en ude og prøve den, og første huk stod den bare! Dong dong dong.. Nøjh den motor går godt!
Han kom tilbage og sagde.. Hold da op den kører godt!
Tænkte problemet løst, og kørte en tur senere ved middag! Høj solskin og en puch der bare spillede... troede jeg...
Jeg havde lige været i nabobyen, og den fik ihvertfald 60 før den rendte tør for omdrejninger! Så en time efter, hvor jeg havde lagt og kørt rundt, kørte jeg hjemad igen. Efter en god strækning med god fart, slap jeg gassen for og den gik ud!! Neeeejjjj, tænkte bare den havde sat sig! Men der var fin kompression på.. Trak en km hjem.. da jeg kom hjem sprang den lige igang. hmm. En testtur afslørede den ihvertfald ikke gik pænt, den hakkede helt vildt, og nåede maks 25..
Idag skiftede jeg tændspole, og den gamle var ihvertfald istykker, den svingede meget i målningen. Hmm, men den kunne ikke starte! Jo da jeg skubbede den kraftigt og nær var fløjet bag over ud af porten da den endelig kom igang!
Det er så der jeg er nu.. Er på bar bund!
Jeg har jo renoveret motoren på den nu, nye lejer, simmerringe, gearkasse med 4 trin, opboret cylinder til 40mm osv. Alt er i den fineste orden, nu er der bare den tændning der bliver ved med at drille!
Det startede med i perioder at når den stod i tomgang at "tabe" gnisten et split sekundt, og var tæt på at gå ud. Men aldrig når den fik noget gas.
Så begyndte den at miste gnisten mere og mere... Så gik der noget tid imens cylinder blev renoveret, og den kom tilbage, og den holdte nytårsaften mellem platinerne.. hmmmm! Af med den codensator.. Hmm, ny original var dyr, så stod og tænkte. Hey, den ligner den fra en gammel Ford! Ind på hylden, en helt ny bosch, savede lidt af beslaget ( havde samme model nummer ) og slog den i. Filede platinere, og samlede med ny not. Hvad !"#¤%)(=)(=()=)(/&%¤! Nu ville den ikke gniste......... Nå.. det var så snavs imellem platinerne, lige en kaffefilter kørt igennem og en justering, så gik den igang!
Jubiii, en prøve tur kl. 2 om natten uden hjelm afslørede den kørte stærkt nok til at gi vand i øjene. Den trak helt fantastisk, og rendte hurtigt 4. gear ud!
Næste morgen var der lige en ude og prøve den, og første huk stod den bare! Dong dong dong.. Nøjh den motor går godt!
Han kom tilbage og sagde.. Hold da op den kører godt!
Tænkte problemet løst, og kørte en tur senere ved middag! Høj solskin og en puch der bare spillede... troede jeg...
Jeg havde lige været i nabobyen, og den fik ihvertfald 60 før den rendte tør for omdrejninger! Så en time efter, hvor jeg havde lagt og kørt rundt, kørte jeg hjemad igen. Efter en god strækning med god fart, slap jeg gassen for og den gik ud!! Neeeejjjj, tænkte bare den havde sat sig! Men der var fin kompression på.. Trak en km hjem.. da jeg kom hjem sprang den lige igang. hmm. En testtur afslørede den ihvertfald ikke gik pænt, den hakkede helt vildt, og nåede maks 25..
Idag skiftede jeg tændspole, og den gamle var ihvertfald istykker, den svingede meget i målningen. Hmm, men den kunne ikke starte! Jo da jeg skubbede den kraftigt og nær var fløjet bag over ud af porten da den endelig kom igang!
Det er så der jeg er nu.. Er på bar bund!