Mister trækkraft

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
hjalti
Junior knallert
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs 26. jan 2010 23:56
Kontakt:

Mister trækkraft

Indlæg af hjalti »

Hej folkens

Har lige købt en (min femte :D ) yamaha fs1 fra 1994. Den er helt original og som jeg kan se er der ikke blevet pillet ved siden den var ny bortset fra den er ombygget til 4 gear. Den starter og kører fint til at begynde med, er helt lovlig og alt er standart på den som da man køber en ny.
Så en dag jeg kom kørende op ad bakke mistende den ret pludselige helt sin trækkraft. Og siden mister den mere eller mindre trækkekraften hver gang jeg møder modstand så som at køre op ad bakke eller meget modvind. Til tider klarer den ikke at køre op ad bakke 1 første gear (jeg vejer 75 kg)
Et eksempel er at jeg kommer kørende på en vandret flade i 4 gear med fin fart og pludselig møder noget modvind så er den ved at dø om jeg ikke hurtig gear ned til 1 gear og selv der har den svært med at køre videre.
Ting som jeg her testet:
Skiftet stempel og topstykke pakning.
Renset karburator (alle indstillinger er standart som jeg kan se)
Krumtaphuset er tæt.
Membranen slutter tæt.
Der kommer nok benzin til karburatoren.
Filtret op tank ventilen er renset.
Den gnister fint.

Har i nogle bud på hvad det kan være??

Hjalti
the eagle
Gummi rocker
Indlæg: 656
Tilmeldt: ons 19. nov 2008 22:06
Kontakt:

Re: Mister trækkraft

Indlæg af the eagle »

prøv at skrive i søg. oppe i højre hjørne så kommer der måske noget du kan bruge :(y)
Hilsen Eddie. The Eagle
yamaha 77 rød 99% orginal match solgt
suzuki gs 500 min kones motorcykel
yamaha xv virago 750 min cykel
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: Mister trækkraft

Indlæg af Dirtyold »

har du set om din udstødnings kanal i cyl er stoppet og det samme med udstødningen, er der ikke hul igennem der, kan du jo ikk komme af med luften igen

Mvh. Per

P.S Hjalti, du skal lige have skrevet på, hvor du geografisk kommer fra i din profil
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"