Yamaha fs1 køb

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
anders999
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: tirs 8. jul 2008 11:05
Kontakt:

Yamaha fs1 køb

Indlæg af anders999 »

Hej alle :D Jeg overvejer kraftigt at købe mig en Yamaha fs1, så ville høre om der var nogle ting man skal holde ekstra øje med, ting der nemt går i stykker, ting der bare ikke må fegle* noget mm. Ville også gerne høre hvad sådan en ca. kører på litern, og om det i heletaget er et godt køb ( egne erfaringer?) Ville også gerne hvis i kendte nogle gode sider at finde dem, da jeg stortset kun har kunne finde qxl og dba.

På forhånd tak :D
Brugeravatar
NorwegianFS1
Site Admin
Indlæg: 310
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 21:04
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 køb

Indlæg af NorwegianFS1 »

Hei Anders!

Velkommen til på forum :D
Jeg vil gjerne anbefale deg å lese blant annet denne tråd: http://www.yamahafs1.dk/forum/viewtopic.php?f=7&t=517
Jeg er ikke noen Yamaha ekspert men de er det mange av her :wink:

Einar
Mvh Einar

Yamaha SS K1 75 Fremtidsprosjekt.
Yamaha FS1 DX 77 special
Yamaha FS1 DX 78 skal restaureres til original look
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 køb

Indlæg af Kim B S »

Hej Anders.
Velkommen på forum, Jeg håber du må få meget gavn og glæde af det. Med hensyn til hvor du kan finde en Yamaha, så er der jo også GUL OG GRATIS. Jeg har et godt råd, som jeg ved af egen erfaring. Undgå stelnumre som starter med 3EE, det er nemlig et stel til en 2 gears model, og de er ikke tybegodkendt med en 4 gears motor. :lol: Jeg kan anbefale at læse så mange streger så muligt her på forum, det vil give dig en rimelig stor viden om Yamaha FS1 :wink: Jeg håber at du er heldig, og finder et fint eksemplar. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
anders999
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: tirs 8. jul 2008 11:05
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 køb

Indlæg af anders999 »

okay tak :D jeg vil gerne vide om der er spectielle dele som ofte går i stykker og som ved køb bare SKAL være iorden, og hvad dyret går på litern :D
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 køb

Indlæg af FS1originalen »

Hej Anders,
Velkommen på forum. Sidder og funderer over hvad et godt svar på dine spørgsmål vil være :oops:

Prøv allerførst at finde ud af om du er "FS1 typen" :!: Altså er du til gearknallerter, olie på fingrene og mekanik der skal trimmes og justeres :?:
Alle FS1 er jo mellem 30 og 37 år gamle idag så der vil altid være noget der er forskruet, slidt eller udskiftet til uoriginale dele. Desuden har de unge mennesker haft mange år til at bytte rundt på stumper fra forskelleige årgange så bare det at finde en hvor tank og forgaffel matcher med stelnummeret kan være svært.
Til gengæld har vi nørder her på forum stor fornøjelse af at få dem genopbygget rigtigt og nyder iøvrigt at køre på "en rigtig lille motorcykel".

Så kort sagt er mit råd: Anskaf dig en FS1 hvis du gerne vil have en hobby. Er det bare et driftsikkert transportmiddel til og fra arbejde du er ude efter ville jeg nok vælge en plasticraket 8)

Som Kim har nævnt er Gul&Gratis en mulighed, men prøv også at fortælle alle i din omgangskreds at du er interesseret i en 4. gears. De bedste køb er nemlig tit når en af vennerne lige kender en der har haft en stående længe i garagen :mrgreen:
Stelnummeret skal starte med 381-. Benzinforbrug tipper jeg til 30-40 km/l

God fornøjelse

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 køb

Indlæg af FS1originalen »

Og nå ja :!:

Skal man fremhæve en enkelt ting der meget gerne må være iorden så er det skivebremsesystemet (hvis du vælger den model). Det er skrækkelig dyrt at reparere på, og ikke altid helt nemt at skaffe de helt rigtige dele til :twisted:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
anders999
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: tirs 8. jul 2008 11:05
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 køb

Indlæg af anders999 »

okay tak :D min far har selv haft den slaks kanllert så ham og min farfar har vidst forstand på typen :D
ville gerne have en fed knallert med lidt "nostalgi" i som jeg kunne pudse og køre klar i vinteren ( skal jo lige bilve 16 :D ) sammen med min far, og jeg er ret sikker på at det er den type jeg søger ( ingen knallert uden gear ) den skal self. være lovlig da jeg jo gerne vil beholde den :P

tak for tippet om skive b. vil gerne vide hvis der er andet :D
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 køb

Indlæg af nielsfup »

Hej Anders
Når du er til gear knallerter og har din far som backup mekanikker, vil jeg mene at en FS1 er det bedste bud. Den køre nemlig som en lille motorcykkel og er rent faktisk meget driftsikker, hvis man laver den ordenligt. Og kan nemt køre 40-45 hvis man sætter et 11T tandhjul på for og ikke andet. Men det skal du jo nok vende med din far :wink:
Reservedele er også til at få fat i til rimelige priser så kom bare igang.

Og det er rigtigt at skive bremse systemet godt kan være lidt dyrt at lave men man kan jo finde brugte dele.
Koblings sneglen er også et sted der kan være problemer ( dårlige dele mm. ) men gode dele kan købes til furnuftige priser.
Kik også lige efter at gevindene i blokken ikke er ødelagt ( de fleste kan dog saktens lavet med indsatse)

Og velkommen til dette lille forum for FS1 nødder.
Håber du kan bruge os til gode råd. Her er mange rigtige dygtige mennesker ud i Yamaha, El, og mekanik.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 køb

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Anders999

Velkommen til dig her på forum :D :D
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
anders999
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: tirs 8. jul 2008 11:05
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 køb

Indlæg af anders999 »

Tak for tippet om tandhjulet :D men kan politiet ikke "se" at det er lavet om ?? ved godt de ikke kan se det visuelt men ellers?
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 køb

Indlæg af nielsfup »

Jo Ja Nej
De kan først se det hvis de piller koblings dækslet af. Men det er jo en gammel cykkel så det kan være de bare tror de kunne gå så stærkt dengang.
Jeg ved sku ikke det kommer nok an på betjenten. Hvis det er en ung fyr så kan han ikke huske de gamle cykkler og hvis det er en gammel knallert som mig så har han måske selv kørt på en eller en makker har.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
anders999
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: tirs 8. jul 2008 11:05
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 køb

Indlæg af anders999 »

okay tak for tippet :D

kan du sige om det er en risiko der er værd at løbe og hvad konsekvenserne kan være?

jeg skal fx. køre den i skaol emn ellers bare ud i det fri :D
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 køb

Indlæg af nielsfup »

Hej Anders
Ja det værste der kan ske er at de tager den ind på gården. Og er der ikke andet end tandhjulet så er det er bøde på 500.- og manglende tandhjul :evil:
men ellers er der 500.- pr. ulovlig del og det er det.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
anders999
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: tirs 8. jul 2008 11:05
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 køb

Indlæg af anders999 »

okay ikke så galt igen .. men hvad hvis det sker flere gange skriver de log ??

og vil du sige det er risikoen værd .. jeg bor i en lille by kaldt langå nær Randers der er ikke rigtigt noget politi, kun en tyk landbetjent der ikke gør noget ved det ( vi kender typen :D ) men der har før været en politibil ude og tjekke om alt var iorden på skolen om morgnen men vidst mest for om man havde kørekort... tror du de vil finde ud af det / kigge når der ikke er noget at høre / se?
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 køb

Indlæg af FS1originalen »

Griner :!: Ja han er nu meget flink ham landbetjenten i Langå :lol:
Kender ham fra Tour De Gudenå...

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
anders999
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: tirs 8. jul 2008 11:05
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 køb

Indlæg af anders999 »

haha seriøst!! hvor er du fra??
anders999
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: tirs 8. jul 2008 11:05
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 køb

Indlæg af anders999 »

igen tak for tippet om tandhjulet :D men ville lige høre om man kunne trække mere fra det tandhjul eller om legen stopper vet 11 T ??
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 køb

Indlæg af nielsfup »

Hej Anders
Ja når du køre uden for de store byer så sker der nok ikke så meget med politiet.
Jeg mener der er noget med hvis du bliver stoppet mere end 3 gange så kan de tage cykkelen.Men er ikke sikker.

Men tandhjulet hmm. det bliver du nok nød til at prøve men jeg tror ikke det er godt at geare meget mere end 11T uden at pille ved indsugniings pladen og kaburatoren ( ændres til 16mm ) og måske en anden udstødning, da den ellers ikke kan trække sig op igennem 4 gear selv om det går ligeud.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 køb

Indlæg af Allan M »

13 T går fint til lovlig Yamaha. Selv kørte jeg 15 T og lovligt, men vi havde heller ikke nogen bakker :wink:

Mht politiet, så er jeg flere gange blevet stoppet med 15 T og med tynd toppakning+3-skyls cylinder. Det var slet ikke noget, de gad bemærke. Men hvis der er lavet noget, så den tager flere omdrejninger (f.eks pillet plomben eller tunudstødning), så falder hammeren.

Den typiske test er, at de drejer på gashåndtaget og lytter.
anders999
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: tirs 8. jul 2008 11:05
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 køb

Indlæg af anders999 »

haha okay :D det har vi så her hos mig ;D
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"