startproblemer

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
stampe55
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: søn 5. dec 2010 18:48
Kontakt:

startproblemer

Indlæg af stampe55 »

Hej alle.

Hjælp ønskes.
Har købt en gammel fs1 og troede ellers at jeg nok kunne huske at få sådan en til at køre igen, men er kørt fuldstendigt fast. :whew

Har givet den en del nye stumper så den skulle køre lovlig, men den vil altså ikke starte.....

Der er fin gnist ved tændrør
den får bensin ( vådt tændrør)
der er kompression.

Prøver at løbe den igang og når det foregår langsomt næsten i skridtgang, så skyder den lidt i udstødningen.
ellers er der ikke meget liv i den. som om den ikke tænder ordenligt..
svinghjulet sidder rigtigt på noten og platinerne er 0,35

Håber der er en yamaha kyndig der kan hjælpe.

Mvh stampe55
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: startproblemer

Indlæg af Tottenham »

stampe55 skrev:Hej alle.

Hjælp ønskes.
Har købt en gammel fs1 og troede ellers at jeg nok kunne huske at få sådan en til at køre igen, men er kørt fuldstendigt fast. :whew

Har givet den en del nye stumper så den skulle køre lovlig, men den vil altså ikke starte.....

Der er fin gnist ved tændrør
den får bensin ( vådt tændrør)
der er kompression.

Prøver at løbe den igang og når det foregår langsomt næsten i skridtgang, så skyder den lidt i udstødningen.
ellers er der ikke meget liv i den. som om den ikke tænder ordenligt..
svinghjulet sidder rigtigt på noten og platinerne er 0,35

Håber der er en yamaha kyndig der kan hjælpe.

Mvh stampe55
Tyder meget på at den alligevel ikke står rigtigt i tænding :(y)
Husk at tilføje hvor du bor i sigatur? Landsdel evt postnummer :bravo
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
stampe55
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: søn 5. dec 2010 18:48
Kontakt:

Re: startproblemer

Indlæg af stampe55 »

Du er hurtig med svar... super

En tænding kan da ikke stå forkert. det er kun platinafstanden man kan justerer.

Kan tændingen forsvinde ved kompression, altså med tændrøret i ?

Er helt ny her på fs1. hvor skriver man i signatur ? bor forøvrigt ved Roskilde

takker
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: startproblemer

Indlæg af Tottenham »

stampe55 skrev:Du er hurtig med svar... super

En tænding kan da ikke stå forkert. det er kun platinafstanden man kan justerer.

Kan tændingen forsvinde ved kompression, altså med tændrøret i ?

Er helt ny her på fs1. hvor skriver man i signatur ? bor forøvrigt ved Roskilde

takker
Velkommen til dette forum
Og signatur har du jo klaret :bravo
Tænding kan sagtens stå forkert selvom der er gnist
Prøv iøvrigt at søge i SØG feltet foroven og skriv Tænding så vil du sagtens finde info :(y)
Kan se du bor i Roskilde ! Der bor måske en nørd ,tæt på , der kan hjælpe dig ??
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
stampe55
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: søn 5. dec 2010 18:48
Kontakt:

Re: startproblemer

Indlæg af stampe55 »

Takker

ser lige på det, du hører nærmere
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: startproblemer

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

stampe55 skrev:Du er hurtig med svar... super

En tænding kan da ikke stå forkert. det er kun platinafstanden man kan justerer.

Kan tændingen forsvinde ved kompression, altså med tændrøret i ?

Er helt ny her på fs1. hvor skriver man i signatur ? bor forøvrigt ved Roskilde

takker
jo du kan justere den så den vil tænde på vej ned ,,, istedet for på vej op,,, sæt stemplet helt i top og juster så platinet til det er max åben på 0,30mm,,, og jo nogen tændrør vil kunne lave numret med at de ikke vil gnistre når de kommer under tryk fra kompressionen NGK er slemme hvad det angår,,,

sted navn i signatur kan du finde oppe under brugerkontrolpanelet i øverste højre hjørne af siden :(y)
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: startproblemer

Indlæg af Nikolaj Y »

stampe55 skrev:Du er hurtig med svar... super

En tænding kan da ikke stå forkert. det er kun platinafstanden man kan justerer.

Kan tændingen forsvinde ved kompression, altså med tændrøret i ?

Er helt ny her på fs1. hvor skriver man i signatur ? bor forøvrigt ved Roskilde

takker
jeg ville lige tjekke om du har vendt ankerpladen forkert.. har jeg før gjord og kunne ikke forstå hvorfor den ikke ville starte.... lidt pinligt :oops: :lol:
fandt ud af det da jeg så den tændte når stemplet var i bund :roll: :wink:
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: startproblemer

Indlæg af nielsfup »

Ja eller så er det en af de ubrugelig Thansen tændspoler ( den i stellet)
De kan gniste i det fri men ikke køre
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
stampe55
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: søn 5. dec 2010 18:48
Kontakt:

Re: startproblemer

Indlæg af stampe55 »

Hej

Så kom der gang i dyret.

Efter at have sikret de normale fejl ikke var tilstæde, så ville den stadig ikke starte ordentligt.
Det var somom den ikke fik nok bensin.
løsningen var: af med sidedækslet, tjække om den suger ordentligt samtidig med det trædes på kikken.
holdt tommeltotten for karburatoren og pludselig kom der bensin ud.
slap med tomlen og wrooom så var der liv.
Kune det mon tænkes at der sad en luft-prop i karburatoren ?

Takker alle for gode råd
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: startproblemer

Indlæg af Dewil »

Lyder som om din choker ikke virker.... nu mere du lukker at for luften, nu federe blanding af benzin og luft. Ville måske prøve en god gang adskild og rens.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: startproblemer

Indlæg af Poul-Erik A. »

Ja, som Johannes foreslår - for det tyder på en tilstoppet chockerdyse... :wink:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"