Side 2 af 3

Re: 75'er

: man 4. apr 2011 17:15
af Yamahaivan
Kim B S skrev: Hej Yamahaivan.
Benny plejer at have de tandhjul, og som du skriver, er det 9 tans fortandhjul som er lovligt i DK. :(y)
Hilsen Kim.
http://shop.yamahafs1.dk/1-yamaha-fs1-4 ... s-332.html
????????????

Re: 75'er

: man 4. apr 2011 22:02
af Thorsen
Lige præcis, det er et lovligt 9 tands! :D

Re: 75'er

: man 4. apr 2011 22:03
af Yamahaivan
Super :) vil jeg så lige bestille hjem når jeg køber reservedele nu her :D

Jeg har så her i ventetiden skåret den kæde der sad på bagagebæret af så den ikke er i vejen :D
Når jeg får kaburatoren tilbage skal den kobling altså pilles af så jeg kan få pakningen sat på :P
(ikke for godt gennemtænkt af dem fra Yamaha at man skal det for at få en pakning på :teeth2 )

Re: 75'er

: tors 7. apr 2011 20:24
af Yamahaivan
Heysan igen :)
har lige en masse spørgsmål jeg ska ha fyrret af :)
1. er der nogle reservedele der bør købes sammen med de andre jeg bestiller? Nogen som folk for det meste altid har brug for?
2. hvor rene skal siderne være når jeg sætter nyt pakning på? der sidder nemlig noget af den originale - skal det af?
3. Jeg kom til at kigge ned i min benzintank en dag og fandt til min forskrækkselse en masse rust :( (et af billederne) noget jeg skal være bange for? :?
4. hva er den holder under mit lys bagud til? bare nummerplade eller...?
5. Min forbremse en knækket.... hva ka jeg gøre?
6. Hva hedder den ting på mit sidste billede og hva er dens funktion?
Det var vist det :)
I behøves ikk svare på det hele ;)

Ja :) jeg har fået min kaburator sat på igen og nu glider den som en drøm ! :D Tak til min fætter der klarede noget jeg har kigget på hele vinteren på 5 min ! :dust

Re: 75'er

: tors 7. apr 2011 22:16
af claus olieklud
hej... ja alt gammel pakning skal fjernes... brug evt et stemmejern forsigtigt eller en skruetrækker - puds helt rent med lidt smerrellærred... rusten i tanken virker ikke så alvorlig, og kan ikke blive værre så længe der er benzin i den... forbremse konsollet er færdigt, så køb et nyt eller brugt... og ja - det er en nummerplade holder... sidste billede er af din membran - det er næsten hjertet i din motor, den ser umidbart ok ud, og er ikke bukket extra ud - jeg kan ikke se rillen i gummiet så jeg tror den er en kopi, men ikke helt sikker...
du kan med fordel søge alle dine svar selv - ihvertfald ville jeg hvis jeg var dig undersøge alt hvad der er skrevet om at renovere/adskille/samle højre side af motoren... jeg tænker på din simmering og bøsning ved krumtappens lille tandhjul, og hvordan du adskiller kobling og samler den igen...
hvis din kickstarteraxel eller gearvælgeraxel er dårlig i strålerne kan du med fordel skifte dem samtidig...
hilsen claus olieklud...

Re: 75'er

: tors 7. apr 2011 22:58
af YAM FS1
Hej Yamahaivan
Som der også står skrevet undgå thansen pakninger ved det dæksel,de hamrne skæve for at sige det er de ubrulige har selv hoppet på den,men sider og tænker er der ikke hurtiger måde at samle på har hørt at man kan skære parkningen langs med og klippe den til så man undgår at adskilde krumtap olie parkdåse

Re: 75'er

: tors 7. apr 2011 23:39
af Yamahaivan
YAM FS1 skrev:Hej Yamahaivan
sider og tænker er der ikke hurtiger måde at samle på har hørt at man kan skære parkningen langs med og klippe den til så man undgår at adskilde krumtap olie parkdåse
Jeg har oss tænkt på det... men tror jeg vil gøre det helt efter bogen så der nødigt går noget galt :)
det er sgu nok arbejdstiden værd ;)

Re: 75'er

: fre 8. apr 2011 23:33
af YAM FS1
hej ved godt at det ikke er den rigtige måde at montere parkningen på, :oops: men hvis man skær den het inde ved med en hobbykniv og ligger den nye parkning oven på og tilklipper så den ligger 100% som den gamle,så ville der da ikke være muligt at der kommer olie ind i krumtaphuset,og det ville ikke være muligt for olien at flyde ud andre steder

Re: 75'er

: fre 8. apr 2011 23:37
af Tottenham
YAM FS1 skrev:hej ved godt at det ikke er den rigtige måde at montere parkningen på, :oops: men hvis man skær den het inde ved med en hobbykniv og ligger den nye parkning oven på og tilklipper så den ligger 100% som den gamle,så ville der da ikke være muligt at der kommer olie ind i krumtaphuset,og det ville ikke være muligt for olien at flyde ud andre steder
Jøbs ! alt kan lade sig gøre !!! Men kan du sove bagefter ??????? :whew :whew

Re: 75'er

: fre 8. apr 2011 23:39
af Yamahaivan
Jeg vil sige at hvis det var med vespa'en ville jeg allerede ha prøvet ;) Men så længe der her er min skat tør jeg simpelthen ikke tage chancen ! ;)

Re: 75'er

: fre 8. apr 2011 23:41
af YAM FS1
Hej Ja hvis der ikke var nogle røgsky :hihi

Re: 75'er

: lør 9. apr 2011 07:51
af Guess who
Problemet med at skære pakningen for at springe over er det er den forkerte løsning.

Hvad farligt er der i at afmontere koblingen og de 3 skruer til pakdåse holderen??? Så kan den skiftes og alt er iorden.

Kickakslen behøves heller ikke tages af, lav nu for pokker ...... rigtigt!

Tænk hvis din mekaniker på bilen sagde såden, gider ikke skifte hans oliefilter eller olie på bilen. Men han kommer til at betale for det på regningen.


Benny

Re: 75'er

: lør 9. apr 2011 08:33
af claus olieklud
hej... min erfaring er at man bruger længere tid på at skrive og tænke på det man vil havde gjort, end det tager at udføre opgaven... kom igang... hilsen claus olieklud...

Re: 75'er

: lør 9. apr 2011 09:56
af Yamahaivan
claus olieklud skrev:hej... min erfaring er at man bruger længere tid på at skrive og tænke på det man vil havde gjort, end det tager at udføre opgaven... kom igang... hilsen claus olieklud...
Venter skam kun på reservedelene klaus ;p blev først bestilt igår ;p

Re: 75'er

: søn 10. apr 2011 15:02
af YAM FS1
Ville lige slå fast at dette efter min mening heller ikke er den 100% måde at udskifter parkning på ved oliespild eller anden udskiftning,og derfor ikke ville anbefale den metode,men mit forum indlæget var ment,hvad der kunne lad sig gøre sådan rent praktis,(om parkningen kunne holde tæt)

Re: 75'er

: tirs 12. apr 2011 10:02
af Yamahaivan
Pakken er sgu fin :) og med en ''keyhanger'' af en art som jeg allerede er vild med ! :D
fladerne er blevet renset (næsten)... min sikring har fået en sikringsholder så den ikk springer ;) Så nu ska der fortsættes her i påsken først

Re: 75'er

: søn 17. apr 2011 12:20
af YAM FS1
Hej God arbejdslyst med projektet og god påske

Re: 75'er

: søn 17. apr 2011 20:59
af Yamahaivan
Så er den ged barberet ! :D Og den kører sgu ! Damn jeg havde helt glemt hvor fed en lyd den har :p Og så blev kontakten til bremselyset lige fikset så man ikk ska træde så meget før det tænder sikringsholderen blev skiftet så den ikk springer hele tiden :p nu glæder jeg mig bare til den første tur til stranden på den :p
Men jeg kom til at tænke på... hvor langt kører den på literen ? Nogle bud ? :D

Re: 75'er

: man 2. maj 2011 21:51
af Yamahaivan
Okaii under sådan et par ture opdager man hvad der ikke virker.
Bremselyset virkede ikke, men den var hurtigt ordnet :D
Blink lyset virkede ikke, eller det virkede men blinkede ikke ;) Men ikke noget et nyt relæ ikke ku klare ;)
Nu er det så bare sket at mit speedometer gik i stykker under en overhaling af en cyklist :s Det er lige noget jeg skal ha kigget på... En af mine ''biran''-venner siger det er noget ved forhjulet der muligvis skal skiftes :? Som sagt det ska jeg ige ha undersøgt

Forresten under skiftning af mit relæ fandt jeg en ledning som ikke var sat til noget
Den kom fra styret af og var gul med en sort streg... har ingen anelse om hvad den er til?

Re: 75'er

: lør 14. maj 2011 16:24
af Poul-Erik A.
Hvis jeg husker ret, er den ekstra ledning til en spændingsbegrænser, der i nogle tilfælder var brug for som ekstra udstyr for at beskytte pærerne.