47,6 fra yamaha bw tilpasset yamaha 4 gear
: tirs 16. nov 2010 08:14
hej alle sammen
er ny i forum men syntes jeg vil fortælle lidt om min ombygning af min yamaha hvis nogen syntes det er lige så spændende som mig hehe
jeg vil lige høre om der er nogen som har prøvet og tilpasse en bw´s 47,6 på sin yamaha.
jeg har
læste på nettet at nogen havde prøvet det og det skulle blive ret vildt. så tænkte jeg det da var et fint nyt projekt.
startede med at få fat i en 40mm std cylinder fra bw og satte ellers igang. der var nu nok og tænke på for alt skulle tjekkes og skiftes.
første problem blev at cylinderen der hvor den går ind i motorblokken var for stor. så der skulle arb. lidt på det.
efter det troede jeg at alt var godt..........men nej havde ikk lige set at den ikk sluttede tæt ind mod motorblokken. skyllekanaler var bredere på bw cylinder....hummm....
det skulle nu prøves om man bare kunne tætte det lidt også se om den ville starte. fik lavet lidt pakninger så den var tæt sådan rimelig da.
blokeret indsugningen i motorblokken
ny indsugning
ny kabu 19 mm med vaccum
vaccum hane på tanken
så var det ved og være tid til og prøve at starte op for første gang.
1 hug
2 hug wooooom
mennnn kunne godt høre den ikk var helt tæt.......siiiiip .......siiiiip........sagde det.
okey ville nu prøve en tur så trillede stille og rolig afsted og må indrømme den faktisk kørte skide godt trods den ikk var tæt.
fedt optræk og kørte 60 i 3 gear......4 gear så døede den stille og rolig.
det eneste jeg tænkte på var, tænk når den bliver tæt også med 47,6 + 24mm kabu dette måtte blive vildt.
må fortsætte med at skrive senere. skal til og pakke også rejse på job
er ny i forum men syntes jeg vil fortælle lidt om min ombygning af min yamaha hvis nogen syntes det er lige så spændende som mig hehe
jeg vil lige høre om der er nogen som har prøvet og tilpasse en bw´s 47,6 på sin yamaha.
jeg har
læste på nettet at nogen havde prøvet det og det skulle blive ret vildt. så tænkte jeg det da var et fint nyt projekt.
startede med at få fat i en 40mm std cylinder fra bw og satte ellers igang. der var nu nok og tænke på for alt skulle tjekkes og skiftes.
første problem blev at cylinderen der hvor den går ind i motorblokken var for stor. så der skulle arb. lidt på det.
efter det troede jeg at alt var godt..........men nej havde ikk lige set at den ikk sluttede tæt ind mod motorblokken. skyllekanaler var bredere på bw cylinder....hummm....
det skulle nu prøves om man bare kunne tætte det lidt også se om den ville starte. fik lavet lidt pakninger så den var tæt sådan rimelig da.
blokeret indsugningen i motorblokken
ny indsugning
ny kabu 19 mm med vaccum
vaccum hane på tanken
så var det ved og være tid til og prøve at starte op for første gang.
1 hug
2 hug wooooom
mennnn kunne godt høre den ikk var helt tæt.......siiiiip .......siiiiip........sagde det.
okey ville nu prøve en tur så trillede stille og rolig afsted og må indrømme den faktisk kørte skide godt trods den ikk var tæt.
fedt optræk og kørte 60 i 3 gear......4 gear så døede den stille og rolig.
det eneste jeg tænkte på var, tænk når den bliver tæt også med 47,6 + 24mm kabu dette måtte blive vildt.
må fortsætte med at skrive senere. skal til og pakke også rejse på job