el problem

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
lindeman31
Helt ny i flokken
Indlæg: 6
Tilmeldt: man 6. sep 2010 09:19
Kontakt:

el problem

Indlæg af lindeman31 »

hej alt er nyt er er udført efter el diagram her fra siden det der sker er at når jeg bruger bremselys/blinklys går min omd,tæller helt i top og så tilbage igen hver gang det bruges.nogen der har ide hva det kan være.. :sad
lindeman31
Helt ny i flokken
Indlæg: 6
Tilmeldt: man 6. sep 2010 09:19
Kontakt:

Re: el problem

Indlæg af lindeman31 »

ups så lige en ting mere nogen gange man gir den lidt gas kan lyset gå ud og så går der lige 2 minuter så kommer det igen mærkligt
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: el problem

Indlæg af Tottenham »

lindeman31 skrev:ups så lige en ting mere nogen gange man gir den lidt gas kan lyset gå ud og så går der lige 2 minuter så kommer det igen mærkligt
Så må vi have Jens Fup på banen mv laursem
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: el problem

Indlæg af claus olieklud »

hej... du har den nye model omdrejningstæller og den er ret god iforhold til den gamle model... som du nok har set kører omdrejningstælleren i bund når man sætter tænding på, ligesom en slags selvtest eller måske bare for at motionere fjederen, måske bare fordi det ser smart ud... ihvertfald kender jeg godt det du beskriver, men oplever det kun selv i forbindelse med ringe spænding på batteriet... hvis spændingen dykker fra 6 volt til måske 5 - 5,5 volt i forbindelse med forbrug, vil omdrejningstælleren gøre som du beskriver... det er normalt / omdrejningstælleren fejler intet... prøv med et nyt batteri, tjeck dine samlinger, sørg for at havde en så stor sikring ved batteriet at der ikke opstår modstand i forbindelse med kraftigt forbrug... husk på at når du aktiverer blink og stoplys samtidig, vil du havde et forbrug på over 40 watt... 42 watt = 7 ampere... din sikring skal være mere end det... faktisk er det også lidt af et problem at ledningsnettet er så tynd kvadrat, men det er jo som det er opfundet af yamaha... alle de beskrevne faktorer er skyld i din omdrejningstæller er tosset når du bruger blink og stoplys... ang. dit forlys vil jeg gætte på en dårlig forbindelse eller en dårlig lysspole... hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: el problem

Indlæg af Kim B S »

Hej lindeman31.
Velkommen på forum. :D Jeg kan oplyse at jeg har meget gode erfaringer med tørbatterier. Jeg synes at de holder strømmen lidt bedre. Jeg sat sådan et på min FS1 og min søns PGO Hot, og det har været med succes i begge tilfælde. :(y)
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
lindeman31
Helt ny i flokken
Indlæg: 6
Tilmeldt: man 6. sep 2010 09:19
Kontakt:

Re: el problem

Indlæg af lindeman31 »

batteri er helt nyt den gør det ikke mere tror det var min tæningslås, tror det er det THANSEN sælger noget kolort
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"