Var der de reflekser på siden på de Danske ?
Dewil´s Projekt 76 DX (kodenavn: "op ad bakke")
Re: Dewil´s Projekt 76 DX
Jeg har ikke set dem....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Dewil´s Projekt 76 DX
De firkantede grå sad vist på dem.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Dewil´s Projekt 76 DX
Uden tvivl en god ide med reflekserne Bare underligt det ikke var på dem alle, det er da sikkerhed
Re: Dewil´s Projekt 76 DX
Økonomi, uden tvivl. 76 DX forgaflen kommer fra en 125cc hvor reflekserne sikkert har siddet på, men på en 50cc knallert har man nok vurderet at de ikke var nødvendige. Jeg synes at de klæder den og kan se at de faktisk har siddet på nogle af de gamle japanske K1 modeller (i brochuren).
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Dewil´s Projekt 76 DX (kodenavn: "op ad bakke")
Så er jeg påbegyndt samlingen af mit sæde, har givet skum og sædebund spraylim og lagt det til at tørre natten over.. naturligvis bruger jeg Jespers J´s hofmærke Pepsi Max.... så kan det kun blive en succes..
Listerne til underkanten af sædebunden er blevet renset, de var da lidt beskidte...
Og det færdige resultat..
Listerne til underkanten af sædebunden er blevet renset, de var da lidt beskidte...
Og det færdige resultat..
Senest rettet af Dewil man 5. aug 2013 00:11, rettet i alt 2 gange.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Dewil´s Projekt 76 DX (kodenavn: "op ad bakke")
Hovedcylinderen er faktisk også samlet... med et originalt repsæt..
Og udluftning af systemet.. " onclick="window.open(this.href);return false;
Og udluftning af systemet.. " onclick="window.open(this.href);return false;
Senest rettet af Dewil man 5. aug 2013 10:54, rettet i alt 2 gange.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Dewil´s Projekt 76 DX (kodenavn: "op ad bakke")
Flot arbejde. Rart med en facitliste, efterhånden som jeg selv når frem i mit projekt
/Claus
FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
Re: Dewil´s Projekt 76 DX (kodenavn: "op ad bakke")
Projektet er som nævnt andetsteds fuldført. Der mangler et par enkelte detaljer, der de bliver rettet hen ad vejen. Forløbet til færdig køreklar maskine har været et af de vanskeligste jeg til dato har været ude for i min FS1-karierre, så da det meste af indholdet i motoren kommer fra Frankrig besluttede jeg at den skulle navngives "Chienne". Jeg vil senere i tråden ligge de manglende billeder samt en liste over de problemer der opstod.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Dewil´s Projekt 76 DX (kodenavn: "op ad bakke")
Hej Johannes.
Tillykke med et fantastisk flot resultat. Jeg glæder mig til at se den live.
Hilsen Kim.
Tillykke med et fantastisk flot resultat. Jeg glæder mig til at se den live.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Dewil´s Projekt 76 DX (kodenavn: "op ad bakke")
Aldeles nydelig !! Glæder mig til at se dem IRL
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Dewil´s Projekt 76 DX (kodenavn: "op ad bakke")
Perfekt
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Dewil´s Projekt 76 DX (kodenavn: "op ad bakke")
Super flot resultat Johannes.
Fra fastelavnsris til en perle
Fra fastelavnsris til en perle
Hilsen Jakob.
Re: Dewil´s Projekt 76 DX (kodenavn: "op ad bakke")
Jeg takker for de rosende ord.... og jeg håber at jeg får rigtig mange fornøjelige timer på ryggen af den.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Dewil´s Projekt 76 DX (kodenavn: "op ad bakke")
Senest rettet af Dewil tirs 6. aug 2013 19:44, rettet i alt 1 gang.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Dewil´s Projekt 76 DX (kodenavn: "op ad bakke")
Simpelthen en fornøjelse, at følge med i projektet Johanne
Mvh. totte/
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Re: Dewil´s Projekt 76 DX (kodenavn: "op ad bakke")
Og opsummering af forløbet:
Maskinen hvorfra stel, motorblok (nummermatch) samt styrlås og hjelmlås (nøglematch) stammer fra.
Maskinen hvorfra sæde, baglygteholder, nav, hovedcylinder, gasdrejehus og rør, batteriholder, lygtehus, smådele til forgaflen, samt nogle få skruer stammer fra.
Resultatet.
Hvad jeg forsøgte at efterligne.
Maskinen hvorfra stel, motorblok (nummermatch) samt styrlås og hjelmlås (nøglematch) stammer fra.
Maskinen hvorfra sæde, baglygteholder, nav, hovedcylinder, gasdrejehus og rør, batteriholder, lygtehus, smådele til forgaflen, samt nogle få skruer stammer fra.
Resultatet.
Hvad jeg forsøgte at efterligne.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Dewil´s Projekt 76 DX (kodenavn: "op ad bakke")
Og for at slutte af med manér, vil jeg fremvise de fejl (40) og problemer vi har måttet arbejde os igennem før maskinen kørte som den skulle.
Manglende stift i skiftetromle til 4. gear. Havde kun 3 gear ved første prøvekørsel (200 meter). Gearkassen der er fransk må have kørt som droslet og der har man fjernet 4. gear? Stift monteret og 4. gear var tilbage.
Originalt speedokabel svarede ikke til reservelslabel (4 cm for kort). Fået penge retur fra sælger (ebay)
Originalt koblingskabel kører trægt (knager)? Kan også være snejlgangen der lige skal slides til da alt jo er nyt. Kører bedre og bedre ved brug.
Slangerne må have tabt luft? baghjulet gør det stadig. og stadig.. vil prøve at skifte ventilkegler?
Ingen forreste blinklys. Manglende stelforbindelse
Ingen forlys (men baglys)? tændingslås? Igen manglende stelforbindelse. Slebet maling mellem lygtehus og lygteholdere.
Blinklys blinker i stroboskop hastighed med 8 watt pærer. Afprøvet med 5 watt pærer, der lyser de konstant. Bestiller 10 watt pærer og håber at det løser problemet. Problemet var relæet, der blev monteret et helt nyt NOS Nippon Denso med de korrekte "lyde".
Spændestang måtte stukkes da hullet ved bagsvinger var for stort. Gav et gong når man bremsede. Stangen og bagsvinger er nye og originale?
Stempel i NOS kaliber skiftet pga rustskade.
Den renoverede benzinhane svedte fra nederste del af omløber mellem hane og tank. Eksisterende pakning/filter som var ud i et blev modifiseret så der kunne sidde en original fiberpakning. Fiberpakningen blev suppleret med paksalve. Der blev monteret et almindeligt filter for reservetank.
Gik haltende ved første opstart, var svær at holde igang. Tænding holdt helt op med at virke. skiftede platiner og kondensator og så var der tænding.
Indsugningsplade sluttede ikke tæt da en af skruerne ikke var spændt i bund. Kørte alle fire gevind op med snittap.
Karburator kunne vippes fra side til side da studsen på indsugningspladen kun var 19,84 mm. Anden brugt indsugningsplade blev monteret med et mål på 19,94.
Kugler/lejebaner i kronrør/gaffelbro skulle efterjusteres noget efter første 200 meters kørsel.
Kørte en tur på 7 km som første rigtige prøvetur. Med 3 km tilbage begyndte den at skyde voldsomt, forrøret blev rødglødende og da vi kom tilbage på liften kunne vi konstatere tændingen var gået endnu engang samt at gevindet til en af rep-propperne til cylinderstøtterne var gået.
Forrøret som havde været rødglødende var blevet blå/sort, men kunne poleres op på polermaskinen. Fik repareret de to nederste gevind til cylinderstøtterne hos Edin Rasmussen og skiftet platiner, kondensator og tændspole i stel. Kørte perfekt derefter.
Gevind til styrebolt i fodhvilerkonsol defekt.. lavet med en "Würth time sert" bøsning hos Edin Rasmussen.
Original pakning til udstødning/forrør måtte snittes for at den kunne gå i omløberen. Smeltede da forrøret blev rødglødende. Tilpassede en der havde ligget i gemmerne i 20 år.
Forlængerledning mellem ledningsnet og baglygte måtte fremstilles?
Korrekte farver ledning er splejset i bagblinklysene da det var korte sorte ledninger.
Den ellers meget fine gearpedal skal rettes lidt da den bagerste del sidder meget tæt på maskinen. Er rettet uden skader i galva´n.
Glemt at spænde tændrøret der kun var skruet i med fingrene (første prøvekørsel).
Spilder gearolie efter adskillelse pga manglende 4. gear. Utæt mellem højre blok og olieskjold ved nederste motorophæng. Det var så original pakning nummer 2. Pakning nummer 3 blev monteret efter 2. gevindreparation hos Edin Rasmussen.
Olieblandet benzin ovenpå topstykket, det MÅ være fra da tændrøret ikke var spændt? Glasblæste topstykket og det forblev rent.
Har den 3. august prøvekort 2 x 7 km uden problemer.
Proppede det ekstra hul i luftfilterstudesen af hvilket resulterede i at topfarten faldt med godt 5 km/t. Dysede op til 130 og alt var fint igen.
Tomgangspinden manglede i den originale 76 karburator og da det endnu ikke er lykkedes at finde en original er det en T-hansen, men der er for lang....
Har måtte kassere 2 originale fælge da de ikke var lige (kunne først ses da de var egret op) og måttet indkøbe en ny af nyere produktion.
Mange "sjove" fejl, nogle selvforskyldt andre har bare været uundgåelige desværre. Men det positive ved problemer er at man står klogere for hvert problem der er løst.
Manglende stift i skiftetromle til 4. gear. Havde kun 3 gear ved første prøvekørsel (200 meter). Gearkassen der er fransk må have kørt som droslet og der har man fjernet 4. gear? Stift monteret og 4. gear var tilbage.
Originalt speedokabel svarede ikke til reservelslabel (4 cm for kort). Fået penge retur fra sælger (ebay)
Originalt koblingskabel kører trægt (knager)? Kan også være snejlgangen der lige skal slides til da alt jo er nyt. Kører bedre og bedre ved brug.
Slangerne må have tabt luft? baghjulet gør det stadig. og stadig.. vil prøve at skifte ventilkegler?
Ingen forreste blinklys. Manglende stelforbindelse
Ingen forlys (men baglys)? tændingslås? Igen manglende stelforbindelse. Slebet maling mellem lygtehus og lygteholdere.
Blinklys blinker i stroboskop hastighed med 8 watt pærer. Afprøvet med 5 watt pærer, der lyser de konstant. Bestiller 10 watt pærer og håber at det løser problemet. Problemet var relæet, der blev monteret et helt nyt NOS Nippon Denso med de korrekte "lyde".
Spændestang måtte stukkes da hullet ved bagsvinger var for stort. Gav et gong når man bremsede. Stangen og bagsvinger er nye og originale?
Stempel i NOS kaliber skiftet pga rustskade.
Den renoverede benzinhane svedte fra nederste del af omløber mellem hane og tank. Eksisterende pakning/filter som var ud i et blev modifiseret så der kunne sidde en original fiberpakning. Fiberpakningen blev suppleret med paksalve. Der blev monteret et almindeligt filter for reservetank.
Gik haltende ved første opstart, var svær at holde igang. Tænding holdt helt op med at virke. skiftede platiner og kondensator og så var der tænding.
Indsugningsplade sluttede ikke tæt da en af skruerne ikke var spændt i bund. Kørte alle fire gevind op med snittap.
Karburator kunne vippes fra side til side da studsen på indsugningspladen kun var 19,84 mm. Anden brugt indsugningsplade blev monteret med et mål på 19,94.
Kugler/lejebaner i kronrør/gaffelbro skulle efterjusteres noget efter første 200 meters kørsel.
Kørte en tur på 7 km som første rigtige prøvetur. Med 3 km tilbage begyndte den at skyde voldsomt, forrøret blev rødglødende og da vi kom tilbage på liften kunne vi konstatere tændingen var gået endnu engang samt at gevindet til en af rep-propperne til cylinderstøtterne var gået.
Forrøret som havde været rødglødende var blevet blå/sort, men kunne poleres op på polermaskinen. Fik repareret de to nederste gevind til cylinderstøtterne hos Edin Rasmussen og skiftet platiner, kondensator og tændspole i stel. Kørte perfekt derefter.
Gevind til styrebolt i fodhvilerkonsol defekt.. lavet med en "Würth time sert" bøsning hos Edin Rasmussen.
Original pakning til udstødning/forrør måtte snittes for at den kunne gå i omløberen. Smeltede da forrøret blev rødglødende. Tilpassede en der havde ligget i gemmerne i 20 år.
Forlængerledning mellem ledningsnet og baglygte måtte fremstilles?
Korrekte farver ledning er splejset i bagblinklysene da det var korte sorte ledninger.
Den ellers meget fine gearpedal skal rettes lidt da den bagerste del sidder meget tæt på maskinen. Er rettet uden skader i galva´n.
Glemt at spænde tændrøret der kun var skruet i med fingrene (første prøvekørsel).
Spilder gearolie efter adskillelse pga manglende 4. gear. Utæt mellem højre blok og olieskjold ved nederste motorophæng. Det var så original pakning nummer 2. Pakning nummer 3 blev monteret efter 2. gevindreparation hos Edin Rasmussen.
Olieblandet benzin ovenpå topstykket, det MÅ være fra da tændrøret ikke var spændt? Glasblæste topstykket og det forblev rent.
Har den 3. august prøvekort 2 x 7 km uden problemer.
Proppede det ekstra hul i luftfilterstudesen af hvilket resulterede i at topfarten faldt med godt 5 km/t. Dysede op til 130 og alt var fint igen.
Tomgangspinden manglede i den originale 76 karburator og da det endnu ikke er lykkedes at finde en original er det en T-hansen, men der er for lang....
Har måtte kassere 2 originale fælge da de ikke var lige (kunne først ses da de var egret op) og måttet indkøbe en ny af nyere produktion.
Mange "sjove" fejl, nogle selvforskyldt andre har bare været uundgåelige desværre. Men det positive ved problemer er at man står klogere for hvert problem der er løst.
Senest rettet af Dewil søn 18. aug 2013 23:35, rettet i alt 4 gange.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning