ryk ved ned skiftning.
ryk ved ned skiftning.
hejsa jeg var lige ude og trille idag. og der er begyndt og komme nogle ryk i knallerten når jeg skifter ned. eller det er ikke ryk. men det lyder voldsomt når jeg skifter fra 3-2 gear og fra 2-1 gear. den gør det ikke op i gearende men kun ned. den kobler ordenligt ud. men når jeg slipper koblingen begynder den først og trække ved de sidste 30procent. er min gearkasse ved og stå af? eller bare mig der ikke har forstand på det hehe
med venlig hilsen nicklas
med venlig hilsen nicklas
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Re: ryk ved ned skiftning.
Hej
Det lyder som om du skal justere din kobling.
Tror ikke det er gearkassen
Det lyder som om du skal justere din kobling.
Tror ikke det er gearkassen
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: ryk ved ned skiftning.
måske er dine chok koblinger i koblingen knust..de kolapser og giver slør..så den hakker lidt ved indkobling...men måske er det nærmere dit bagtandhjul som sidder løst/sammen med slidt,løs kæde giver det nogle ryk...eller er det din kørestil..det var hele 3 bud
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: ryk ved ned skiftning.
hehe.. den kobler jo fint ud. det er kun når jeg skifter ned i gear. koblinger virker perfekt. og som sagt. er der heller ikke ryk som sådan. man bare en grim lyd der kommer. men jeg vil prøve og stramme kæden op igen
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Re: ryk ved ned skiftning.
Måske kører du for hurtigt når du skifter ned i gear? Det kan godt give en ubehagelig lyd.
Re: ryk ved ned skiftning.
Men der kommer når jeg holder koblingen nede og skifter nedMacel skrev:Måske kører du for hurtigt når du skifter ned i gear? Det kan godt give en ubehagelig lyd.
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Re: ryk ved ned skiftning.
Ja, men hvis vi siger du kører 30 km/t, og skifter ned til 1. gear (mens du holder koblingen inde) vil den stadig give nogle skrald når du skifter ned. Selvom du holder koblingen inde, så vent med at skifte ned til knallerten er nede på den hastighed hvor det er nødvendigt at skifte ned. Sådan kan man sagtens køre, og hvis du gør det, giver det ikke den der ubehagelige lyd.
Re: ryk ved ned skiftning.
okay haha.. det har du sku nok ret i. jeg er rimelig ivrig for at skifte ned igear, når jeg bremser ehehMacel skrev:Ja, men hvis vi siger du kører 30 km/t, og skifter ned til 1. gear (mens du holder koblingen inde) vil den stadig give nogle skrald når du skifter ned. Selvom du holder koblingen inde, så vent med at skifte ned til knallerten er nede på den hastighed hvor det er nødvendigt at skifte ned. Sådan kan man sagtens køre, og hvis du gør det, giver det ikke den der ubehagelige lyd.
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Re: ryk ved ned skiftning.
Prøv at vær lidt mindre ivrig og så se om det ikke går bedre.
Re: ryk ved ned skiftning.
Jo tak det vil jeg da prøve næste gang:) men det bliver først om et stykke tid. Man må jeg holde lav profil nu hvor panserne er ude til på torsdag og er efter knallerter og cyklerMacel skrev:Prøv at vær lidt mindre ivrig og så se om det ikke går bedre.
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Re: ryk ved ned skiftning.
Så det heldigt at det kun er min SMT der er ulovlig. og den står og hygger sig i garagen.
Re: ryk ved ned skiftning.
ja min yamaha er ikke helt lovlig jeg skal heller ikek stoppes som 15årig. det er simpelthen for nedern hahaMacel skrev:Så det heldigt at det kun er min SMT der er ulovlig. og den står og hygger sig i garagen.
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Re: ryk ved ned skiftning.
Hejnicklastl skrev:okay haha.. det har du sku nok ret i. jeg er rimelig ivrig for at skifte ned igear, når jeg bremser ehehMacel skrev:Ja, men hvis vi siger du kører 30 km/t, og skifter ned til 1. gear (mens du holder koblingen inde) vil den stadig give nogle skrald når du skifter ned. Selvom du holder koblingen inde, så vent med at skifte ned til knallerten er nede på den hastighed hvor det er nødvendigt at skifte ned. Sådan kan man sagtens køre, og hvis du gør det, giver det ikke den der ubehagelige lyd.
Ja det er meget vigtigt ikke at skifte ned før den er kommet ned i fart ( og omdrejninger ) ellers kan det lyde rigtig fælt..
Og det har gearkassen ikke godt af.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: ryk ved ned skiftning.
Arhh okay. Jeg troede at det virkede som på en bil. Men hvad ved jeg haha Men takker for info. så det må jeg nok hellere stoppe med inden min nyrenoverede motor gå itunielsfup skrev:Hejnicklastl skrev:okay haha.. det har du sku nok ret i. jeg er rimelig ivrig for at skifte ned igear, når jeg bremser ehehMacel skrev:Ja, men hvis vi siger du kører 30 km/t, og skifter ned til 1. gear (mens du holder koblingen inde) vil den stadig give nogle skrald når du skifter ned. Selvom du holder koblingen inde, så vent med at skifte ned til knallerten er nede på den hastighed hvor det er nødvendigt at skifte ned. Sådan kan man sagtens køre, og hvis du gør det, giver det ikke den der ubehagelige lyd.
Ja det er meget vigtigt ikke at skifte ned før den er kommet ned i fart ( og omdrejninger ) ellers kan det lyde rigtig fælt..
Og det har gearkassen ikke godt af.
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Re: ryk ved ned skiftning.
En bil har også bedst af at få "udlignet" omdrejningerne inden, så glider gearene bedre på plads og man slider mindre på gearkassen (især synchromesh'erne).nicklastl skrev:Arhh okay. Jeg troede at det virkede som på en bil. Men hvad ved jeg haha Men takker for info. så det må jeg nok hellere stoppe med inden min nyrenoverede motor gå itu