Til folk med Koblingsfilen og ingen drejebænk

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
Stange
Stor knallert
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors 15. okt 2009 10:18
Kontakt:

Til folk med Koblingsfilen og ingen drejebænk

Indlæg af Stange »

Hej derude har fundet ud af at man på en std. kobling sagtens kan have 3 koblingsplader i. Du skal bare tage og fjerne belægningen på den ene side, så du har metal på den ene og belægning på den anden. Før at det kommer til at fungere ordentligt, skal du file metal siden plan så de små tapper, der er på tænderne eller hvad de kaldes, er væk og ikke kommer i kontakt med nr. 2 koblingsplade. :D

Håber i forstår det jeg har skrevet og håber lidt på at andre ikke har haft den skøre idé :D
Fik desværre ikke taget nogle billeder af processen da jeg havde for travlt med at komme ud og køre
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge :D

Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på :D
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: Til folk med Koblingsfilen og ingen drejebænk

Indlæg af roberthandvask »

lyder lidt forvirrende kan du ikke smide nogle billeder op? eller lave sådan en guide
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Til folk med Koblingsfilen og ingen drejebænk

Indlæg af Nikolaj Y »

roberthandvask skrev:lyder lidt forvirrende kan du ikke smide nogle billeder op? eller lave sådan en guide
ja, det kunne være rart med nogle billeder :D
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Til folk med Koblingsfilen og ingen drejebænk

Indlæg af strynboen »

kommer der ikke til at mangle kontakt til de metal plader som jo overføre kraften til koblings navet..dem med belægning har jo kun fat i yder skålen...ja billeder ville være fint
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Stange
Stor knallert
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors 15. okt 2009 10:18
Kontakt:

Re: Til folk med Koblingsfilen og ingen drejebænk

Indlæg af Stange »

Kan desværre ikke tage billeder af hvordan jeg har samlet den men kan prøve at lave en billedguide ud fra billeder på internettet.

Du har en koblingsplade. Enten ny eller brugt.

Så tager du en mejsel eller andet skarpt og fjerner belægningen på den ene side. Så der er en ren metal overflade, på den ene side og fungerende belægning på den anden side.

Så sidder der på de tænder, der går ind på primærtandhjulet, en lille tap se billede NR1. De skal væk så metal fladen er plan men de skal være der på belægningssiden.

Så har du gjort alt forarbejdet. Du skruer så fjederene ud så du kan komme ind til de andre koblingsplader.

Når det er gjort tager du din forarbejdede koblingsplade og sætter, med metal fladen først, ind til de andre, og samler så igen koblingen.

Og så justerer du selvfølgelig koblingssneglen ind så den passer med den nye koblingsplade

Håber det gjorde det mere forståeligt
Vedhæftede filer
NR1.JPG
NR1.JPG (18.33 KiB) Vist 3321 gange
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge :D

Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på :D
Brugeravatar
Stange
Stor knallert
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors 15. okt 2009 10:18
Kontakt:

Re: Til folk med Koblingsfilen og ingen drejebænk

Indlæg af Stange »

strynboen Ved ikke om kontaktfladen mangler, men altså det virker og den trækker helt anderledes men hvor lang tid det så holder er noget andet
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge :D

Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på :D
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Til folk med Koblingsfilen og ingen drejebænk

Indlæg af strynboen »

når der kommer en ekstra plade i giver det det ekstra overflade..så det skal nok holde bedre end orginalt..vi skal bare lige forstå hvordan det virker...man skal nok have stumperne i hånden...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Stange
Stor knallert
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors 15. okt 2009 10:18
Kontakt:

Re: Til folk med Koblingsfilen og ingen drejebænk

Indlæg af Stange »

Du skal jo bare forestille dig at det er en almindelig metal plade som har kontakt til knastakslen(bare ikke i det her tilfælde) og så en koblingsplade, som bare er lagt sammen så den fylder mindre
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge :D

Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på :D
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"