blokeret udst. / se stempelringe efter for slid ?
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
blokeret udst. / se stempelringe efter for slid ?
Jeg har lige været ude og køre en god lang tur, og lægger mærke til at den er begyndt at ligesom blive motorbremset ned af bakke hvor den ellers tidligere bare løb stærkere og stærkere op imod 50-55 på speedometeret. nu lyder motoren som om den stopper/kløjs i udstødningen når den rammer 45... der er muligvis også lidt mindre træk i den end der har været.
stempel & ringe er originale 40 mm og cylinder er uorg men af god kvalitet og alt er monteret samtidig for 2000 km siden. jeg kører syntetisk 4% blanding og 95 oktan blyfri.
Min egen teori går på at den simpelthen ikke kan komme af med udstødningsgassen pga koks i udstødningskanalen / forrør eller evt i selve lyddæmperen. lyder det helt tosset ??
Hvordan ser jeg ringene efter for slid nu jeg alligevel trækker cylinderen af for at rense udstødningsport ?
stempel & ringe er originale 40 mm og cylinder er uorg men af god kvalitet og alt er monteret samtidig for 2000 km siden. jeg kører syntetisk 4% blanding og 95 oktan blyfri.
Min egen teori går på at den simpelthen ikke kan komme af med udstødningsgassen pga koks i udstødningskanalen / forrør eller evt i selve lyddæmperen. lyder det helt tosset ??
Hvordan ser jeg ringene efter for slid nu jeg alligevel trækker cylinderen af for at rense udstødningsport ?
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Hvordan ser man stempelringe efter for slid ?
Hej Morten
Pil ringene af stemplet og kom dem ned i cylenderen en efter en (brug stemplet til at gøre den vandret i cylinderen) mål så ring gabet med en søger det skal være mellem 0.15-0,35 mm så er det OK. Og kik selvfølgelig om der er noget der ser forkert ud
Pil ringene af stemplet og kom dem ned i cylenderen en efter en (brug stemplet til at gøre den vandret i cylinderen) mål så ring gabet med en søger det skal være mellem 0.15-0,35 mm så er det OK. Og kik selvfølgelig om der er noget der ser forkert ud
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hvordan ser man stempelringe efter for slid ?
Ringen skal være i bunden af cylinderen mår du måler ( her er cylinderen ikke slidt )
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Hvordan ser man stempelringe efter for slid ?
Tak, det vil jeg gøre imorgen formiddag inden vi skal ud og køre en tur.... Vi har snakket om at køre til glumsø og kigger på cykel & knallertmuseet, og så skulle den jo gerne gå ordentligt.
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: blokeret udst. / se stempelringe efter for slid ?
Ja det lyder som en god ide. God tur
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: blokeret udst. / se stempelringe efter for slid ?
Hej Morten B.
Jeg har i søndags harft mit udstødningsrør taget af, for at rense det for sod. Da kom jeg til at se ind i røret, og så at der er en skillevæg forand fløjten med et hul i midten. Det hul blev 30 til 40% større ved at rense hullet for sod. Det har faktisk givet mærkbar bedre trækkræft, og gjort min Yamaha meget let at starte. I mine unge dage kørte jeg med tunudstødning næsten hele tiden, der for havde jeg ikke undersøgt den lovlige så grundigt. jeg ved ikke om du har det ligesådan, men under alle omstændigheder, er det meget værd at få alt sodet væk, og det kan jo side mange steder.
Hilsen Kim.
Jeg har i søndags harft mit udstødningsrør taget af, for at rense det for sod. Da kom jeg til at se ind i røret, og så at der er en skillevæg forand fløjten med et hul i midten. Det hul blev 30 til 40% større ved at rense hullet for sod. Det har faktisk givet mærkbar bedre trækkræft, og gjort min Yamaha meget let at starte. I mine unge dage kørte jeg med tunudstødning næsten hele tiden, der for havde jeg ikke undersøgt den lovlige så grundigt. jeg ved ikke om du har det ligesådan, men under alle omstændigheder, er det meget værd at få alt sodet væk, og det kan jo side mange steder.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: blokeret udst. / se stempelringe efter for slid ?
Tak skal du have kim, jeg vil rense det så godt jeg kan, hvad brugte du til jobbet ?
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: blokeret udst. / se stempelringe efter for slid ?
Så er der foretaget det første egentlige serviceeftersyn efter renovering for 2000 km siden.
Stempelringe var faktisk rimelig slidte syntes jeg (måske fordi cylindersættet var helt nyt og skulle køres til ? )
Men det der chockede mig mest var at krydspinden var totalt ødelagt, der var et slidspor på 0,2 mm ???!?!?
Udstødning har ligeledes kun kørt 2000 km, så jeg havde en reel chance for at se hvor meget koks der var dannet på de 2000 km. det var ikke helt vildt, men jeg bankede da hvad der svarer til næsten en halv tændstiksæske ud af den & udstødningsporten.
Den lyder bare MEGET bedre nu, den står lige nu og går i tomgang i haven og holder ca 80 grader på cylinderen. når den har kølet af, tager vi en tur på de 2x 20 km med en 25-30 km/t.
Stempelringe var faktisk rimelig slidte syntes jeg (måske fordi cylindersættet var helt nyt og skulle køres til ? )
Men det der chockede mig mest var at krydspinden var totalt ødelagt, der var et slidspor på 0,2 mm ???!?!?
Udstødning har ligeledes kun kørt 2000 km, så jeg havde en reel chance for at se hvor meget koks der var dannet på de 2000 km. det var ikke helt vildt, men jeg bankede da hvad der svarer til næsten en halv tændstiksæske ud af den & udstødningsporten.
Den lyder bare MEGET bedre nu, den står lige nu og går i tomgang i haven og holder ca 80 grader på cylinderen. når den har kølet af, tager vi en tur på de 2x 20 km med en 25-30 km/t.
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: blokeret udst. / se stempelringe efter for slid ?
Hej
Jeg har nu aldrig observeret en krydspind med slid spor i defekt nåleleje måske som har lavet det der nr. for dig en nål som har sat fast selv den gl 1975`r der kørte næsten 25000 km. på samme stempel og cylinder var der ikke slid spor på krydspinden cylinder og stempel var slidte ja men ikke krydpinden den så faktisk ny ud og nålelejet slidt men i ok stand
Jeg har nu aldrig observeret en krydspind med slid spor i defekt nåleleje måske som har lavet det der nr. for dig en nål som har sat fast selv den gl 1975`r der kørte næsten 25000 km. på samme stempel og cylinder var der ikke slid spor på krydspinden cylinder og stempel var slidte ja men ikke krydpinden den så faktisk ny ud og nålelejet slidt men i ok stand
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Re: blokeret udst. / se stempelringe efter for slid ?
Hej Morten B.
Jeg er vidst lidt sent ude. Med hensyn til rensning af udstødning, så bruger jeg en lang skrugetrækker og en rundfil i det nævnte hul, til at løsne sodet med, og så blæser jeg det ud med trykluft.
Hilsen Kim.
Jeg er vidst lidt sent ude. Med hensyn til rensning af udstødning, så bruger jeg en lang skrugetrækker og en rundfil i det nævnte hul, til at løsne sodet med, og så blæser jeg det ud med trykluft.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: blokeret udst. / se stempelringe efter for slid ?
Mht. til udstødning (lovlig i hvert fald) så skal udstødningen i tomgang ligesom give nogle kraftige stød på håndfladen, når hånden holdes et par cm fra enden. Det er som regel en god indikation for en stoppet udstødning.
Rensning: jeg har for mange år siden renset udstødning med kaustisk soda(afløbsrens). Jeg proppede potten så den i den ene ende var vandtæt. Derefter fyldte jeg den op med vand og fyldte ca. 1/5 flaske sodakugler i. Det syder og bobler meget, så pas på øjnene! Desuden bliver den temmelig varm, men det er lige meget. Hæld dog ikke for meget i på een gang da sodaen godt kan klumpe sig sammen til en prop. Proppen kan selvfølgelig stødes ud med en kæp, men klumpen virker jo ikke rensende eller affedttende. Herefter lader du potten med indhold stå lodret i 1-2 dage og skyller den herefter grundigt ud med vand. Og vupti! potten er som ny inden i!!.
God fornøjelse!
jensmc
Rensning: jeg har for mange år siden renset udstødning med kaustisk soda(afløbsrens). Jeg proppede potten så den i den ene ende var vandtæt. Derefter fyldte jeg den op med vand og fyldte ca. 1/5 flaske sodakugler i. Det syder og bobler meget, så pas på øjnene! Desuden bliver den temmelig varm, men det er lige meget. Hæld dog ikke for meget i på een gang da sodaen godt kan klumpe sig sammen til en prop. Proppen kan selvfølgelig stødes ud med en kæp, men klumpen virker jo ikke rensende eller affedttende. Herefter lader du potten med indhold stå lodret i 1-2 dage og skyller den herefter grundigt ud med vand. Og vupti! potten er som ny inden i!!.
God fornøjelse!
jensmc
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: blokeret udst. / se stempelringe efter for slid ?
Tak for alle de gode råd allesammen.
Jeg fandt ud af i aftes at karbuen faktisk også var temme snavset, så den fik lige en tur.. det hjalp faktisk også lidt .
Jeg fandt ud af i aftes at karbuen faktisk også var temme snavset, så den fik lige en tur.. det hjalp faktisk også lidt .
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: blokeret udst. / se stempelringe efter for slid ?
Jeg hiver lige en old gammel tråd frem igen
Idag besluttede Otto og jeg at gå 76'eren lidt igennem pga dalende effekt og mere mudret motorgang de sidste par år.
Vi prøvede en anden org udstødning og den lød mere sprød og gik lidt bedre.
Derfor har jeg idag proppet min egen udstødning og givet den kogende vand og tilsat 100g kaustisk soda. Er spændt på at se den imorgen når jeg tømmer og skyller.
Desuden piller jeg lige cylinderen af og tjekker ringgab og boring da den havde en lille klemmer sidste år pga en benzinfejl jeg ikke helt kan huske.
God weekend til alle.
Idag besluttede Otto og jeg at gå 76'eren lidt igennem pga dalende effekt og mere mudret motorgang de sidste par år.
Vi prøvede en anden org udstødning og den lød mere sprød og gik lidt bedre.
Derfor har jeg idag proppet min egen udstødning og givet den kogende vand og tilsat 100g kaustisk soda. Er spændt på at se den imorgen når jeg tømmer og skyller.
Desuden piller jeg lige cylinderen af og tjekker ringgab og boring da den havde en lille klemmer sidste år pga en benzinfejl jeg ikke helt kan huske.
God weekend til alle.
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4254
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: blokeret udst. / se stempelringe efter for slid ?
Hellere 2 dage en 1 Morten. Og har du mulighed for at "ryste/cirkulere væsken" på halvvejen fremmer du resultatet!!!
Men pas på, Kausisk soda er noget pi... for både fingre og især øjne
Erik
Men pas på, Kausisk soda er noget pi... for både fingre og især øjne
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: blokeret udst. / se stempelringe efter for slid ?
Tak Erik. Hmm. 2 dage er ikke muligt men 3. Jeg er ikke hjemme mandag til at stoppe processen. Går det ?
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: blokeret udst. / se stempelringe efter for slid ?
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 13:51, rettet i alt 1 gang.
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: blokeret udst. / se stempelringe efter for slid ?
Ok. Jeg lader den stå til tirsdag så.
Pillede cylinder af idag og ringgab var på øverste ring 0.35 og nederste 0.20
En del blow-by må man sige. Tror stempelringende har klistret fast i stemplet pga oversmøring ?
En ting er sikkert. Jeg går fra 3 til 2pct olie i benzinen og kun mineralsk som den rent faktisk kan forbrænde. Cylinder, krumtaphus og udstødning sejlede i uforbrændt olie.
Pillede cylinder af idag og ringgab var på øverste ring 0.35 og nederste 0.20
En del blow-by må man sige. Tror stempelringende har klistret fast i stemplet pga oversmøring ?
En ting er sikkert. Jeg går fra 3 til 2pct olie i benzinen og kun mineralsk som den rent faktisk kan forbrænde. Cylinder, krumtaphus og udstødning sejlede i uforbrændt olie.
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: blokeret udst. / se stempelringe efter for slid ?
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 13:51, rettet i alt 1 gang.
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: blokeret udst. / se stempelringe efter for slid ?
Jeg mangler desværre måleværktøj, men hverken cylinder eller stempel virker slidt.
Har renset i ultralyd og de ser ok ud.
Har renset i ultralyd og de ser ok ud.
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: blokeret udst. / se stempelringe efter for slid ?
Hvilken fuld syntetisk har du brugt indtil nu? Jeg har brugt biltemas fuld syntetiske på det sidste, den er nemmere at komme af med i forhold til den dyre fra Castrol. Og så soder den ikke som en billig mineralsk.
Jeg har dog ikke kørt vild mange km på den endnu, så endelig konklusion er ikke taget endnu
Jeg har dog ikke kørt vild mange km på den endnu, så endelig konklusion er ikke taget endnu