Fra skrot til forhåbentlig guld (78 DX til junior)
- patrick j.
- Gummi rocker
- Indlæg: 618
- Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
- Kontakt:
Re: Fra skrot til forhåbentlig guld
Hvor har du dog støvet det op? til gjern eller hvad?
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Re: Fra skrot til forhåbentlig guld
Det var lige godt sat....!
Jeg har flere nye ledningsnet liggende. De har alle reservedelsnummeret håndskrevet på den hvide seddel/label. Så jeg var helt sikker på, at man ad den vej kunne skelne mellem et fabriksmonteret og en res. del.
Ja ja, man skal lære hele livet.
Jeg har flere nye ledningsnet liggende. De har alle reservedelsnummeret håndskrevet på den hvide seddel/label. Så jeg var helt sikker på, at man ad den vej kunne skelne mellem et fabriksmonteret og en res. del.
Ja ja, man skal lære hele livet.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Fra skrot til forhåbentlig guld
Ja, for jeg har aldrig set er håndskrevet..... må vi se når du engang kommer hjem igen?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Fra skrot til forhåbentlig guld
Jeg sidder i Frankfurt nu og venter på at komme videre.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Fra skrot til forhåbentlig guld
Et meget lille skridt videre for dette projekt; originale beslag for bagagebæreren, der efterhånden også er ved at være sjældne. Dem til venstre er de nyindkøbte og dem til højre er fra mit 76 projekt.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Fra skrot til forhåbentlig guld
Hej ! Godt at se der sker lidt igen ! Ja , de beslag er ved at være svære at finde. Mvh. Ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Re: Fra skrot til forhåbentlig guld
Ja, og det kan jeg skrive under på men jeg fandt da nogle til sidstolebole skrev:Hej ! Godt at se der sker lidt igen ! Ja , de beslag er ved at være svære at finde. Mvh. Ole
Det ser rigtigt godt ud Johannes! Hvad er næste skridt?
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Fra skrot til forhåbentlig guld
Næste skridt bliver at vente på at julemanden kommer forbi med en stor pose penge.. Spøg til side, næste skridt må være dels at få lavet stel og svinger klar til maling, så jeg kan begynde at hænge delene på. Motoren er der snart heller ingen vej udenom.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Fra skrot til forhåbentlig guld
Kender godt det med pengene .. det lyder godt! Er der nogen detline på den?Dewil skrev:Næste skridt bliver at vente på at julemanden kommer forbi med en stor pose penge.. Spøg til side, næste skridt må være dels at få lavet stel og svinger klar til maling, så jeg kan begynde at hænge delene på. Motoren er der snart heller ingen vej udenom.
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Fra skrot til forhåbentlig guld
Ja, 2024... da er ejeren gammel nok til at køre på den.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Fra skrot til forhåbentlig guld
Så har du da tid nokDewil skrev:Ja, 2024... da er ejeren gammel nok til at køre på den.
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Fra skrot til forhåbentlig guld
Det er ganske blæret at bruge et orginalt ledningsnet - men er det ikke en kilde til problemer? Jeg mener da jeg flåede mit ud og skiftede det, ville jeg "genbruge" dele af det gamle, men da jeg fik ledningerne ud af den sorte beskyttende plastik var mange af ledningerne ret møre af vand, varme og alder hvilket i sidste ende, ender med at kortslutte... Nogen af mine ledninger var allerede kortsluttet...
Glæder mig til at følge dit skrot til guld projekt
Glæder mig til at følge dit skrot til guld projekt
//Jeppex
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Re: Fra skrot til forhåbentlig guld
Et originalt ledningsnet er ubestridt det bedste man kan bruge medmindre at det har været udsat for vandalisme, så skal man i al fald prøve om det kan reppes. Det ringeste ledningsnet man kan bruge er fra T-hansen, kvaliteten er bare dybt kritisabel. Er man i tvivl om et originalt ledningsnet bør genbruges, så spørg en af profferne...
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Fra skrot til forhåbentlig guld
- Tja, det finder vi ud af, det er nu det jeg har valgt at bruge istedet for det gamle smeltede net der var på maskinen... Det set skam helt fint ud. Jeg kan nu se at du har fundet et NOS net (bedst af alt), hvilket jo stiller mit tidl. indlæg i et andet lys, jeg troede nemlig at du havde reppet på et 30 år gammelt ledningsnet - iøvrigt kan jeg sagtens kan finde ud af om et ledningsnet er godt eller dårligt og om det er kortsluttetDewil skrev:Det ringeste ledningsnet man kan bruge er fra T-hansen, kvaliteten er bare dybt kritisabel.
//Jeppex
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Re: Fra skrot til forhåbentlig guld
Ingen tvivl. Et Originalt ledningsnet er det bedste.
Men Jeg bruger også et uoriginalt ledningsnet i mit 76 projekt. Det er jo et Discount-projekt
Så jeg vil lige komme med et godt råd. Selv om man kan måle gennemgang er det ikke sikkert at der er gennemgang nok-Læs modstand i stik og ledning. (Så risikere man svagt lys,horn og blinklys der ikke fungerer ordentligt
Jeg har prøvet at der er mange løse/dårlige forbindelser i de uoriginale net. Derfor efterlodder jeg alle stik før montage. På alle han stik fra kontakter, lodder jeg og monterer det lille stykke krympeflex hen over lodningen som oftest mangler fra fabrikken.
Når dette er gjort kan jeg ikke registrere nogen funktions forskel på et originalt og et uoriginalt.
Det skal siges at jeg ikke har prøvet et helt nyt uoriginalt, da de ledningsnet jeg tidligere har brugt er nogen ældre nogen, som jeg har haft liggende. Man har jo svært ved at smide noget væk.
Men Jeg bruger også et uoriginalt ledningsnet i mit 76 projekt. Det er jo et Discount-projekt
Så jeg vil lige komme med et godt råd. Selv om man kan måle gennemgang er det ikke sikkert at der er gennemgang nok-Læs modstand i stik og ledning. (Så risikere man svagt lys,horn og blinklys der ikke fungerer ordentligt
Jeg har prøvet at der er mange løse/dårlige forbindelser i de uoriginale net. Derfor efterlodder jeg alle stik før montage. På alle han stik fra kontakter, lodder jeg og monterer det lille stykke krympeflex hen over lodningen som oftest mangler fra fabrikken.
Når dette er gjort kan jeg ikke registrere nogen funktions forskel på et originalt og et uoriginalt.
Det skal siges at jeg ikke har prøvet et helt nyt uoriginalt, da de ledningsnet jeg tidligere har brugt er nogen ældre nogen, som jeg har haft liggende. Man har jo svært ved at smide noget væk.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Re: Fra skrot til forhåbentlig guld
Har du stadig tankene?
Og du har vel ikke en 78'er tank du vil af med?
Jeg ved godt emnet er 2 år gammelt, men alligevel
Og du har vel ikke en 78'er tank du vil af med?
Jeg ved godt emnet er 2 år gammelt, men alligevel
Yamaha FS1 DX fra 1978 / Næsten original og færdig!
Yamaha FS1 2-Gear fra 1989 / Under renovering
Honda Melody Mini ''Special'' / Færdig renoveret
Kevin West
Yamaha FS1 2-Gear fra 1989 / Under renovering
Honda Melody Mini ''Special'' / Færdig renoveret
Kevin West
Re: Fra skrot til forhåbentlig guld
Så er der lavet lidt ved stellet, fik rettet et par buler i højre side... det sort markerede bulede indad og det rødt markerede bulede udad. Det tog et par timer, først med varme + koldt vand i en sprøjtepistol og til sidst hammer og retteklods. Vi endte med et resultat som med lidt spartelarbejde for mig er helt tilfredsstillende.. Status på stellet er at der er rettet buler, skiftet udstødningsøre, skiftet støddæmperaksel, skiftet rør for bagsvingeraksel, reppet på stoppet for bremsepedalen, reppet hvor styrstoppene går mod stellet, reppet hvor akslen for bremsepedal går igennem (der var monteret et stykke vandrør ). Hvad man dog ikke gør for at redde et nummermatch...
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Fra skrot til forhåbentlig guld
Ja, nummermatch kan være "en hård fødsel"
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: Fra skrot til forhåbentlig guld
Godt arbejde! Det ser jo rigtig fint ud
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Fra skrot til forhåbentlig guld
Så tog jeg lige sidste svejse-etape idag. Fik rettet udstødningsøret så tæt på original facon som muligt og fik lagt lidt materiale på, så det kommer så tæt på originalt som muligt. Her er billeder fra start til slut (jeg har idag blot bevæget mig fra billede 3 til 4.. )
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning