Kreidlerklovn af Guds nåde :)
: tors 3. jun 2010 11:06
Nu har jeg kigget på forum'et et stykke tid. Nabo Jan ledte mig i denne retning, bl.a. fordi jeg har savnet noget nørderi om de gamle maskiner. Jeg er generel fan af de gamle knallerter fra især '70erne, og aktiviteten herinde er godkendt.
Især elektronikken har voldt mig en del bøvl.
Jeg har kørt Kreidler siden mit 16. år i 1997, og jeg har nu min Kreidler nr. 2. Den er indregistreret som motorcykel (16 år for evigt! ) og... ja, den har kostet blod sved og tårer i tidens løb. Totalrestaureret for anden gang, og den er bl.a. blevet kørt over af en varevogn en enkelt gang - noget med en håndværker, som mente han skulle bakke i et lyskryds
Stellet er årgang 1977, men resten er forskellige årgange. Forgaflen stammer fra en 80ccm Kreidler, som blev lanceret i 1980. Der er lidt årgangsforvirring, fordi jeg finder de eksakte stumper fede, og jeg er godt tilfreds med resultatet.
Cylinderen er en 44mm udgave, som jeg har 'rettet til' i kanalerne, udstødningen ved jeg intet om, udover den kan høres og den VIRKER. Karburatoren er en 23mm Bing, som ligner en org. 20mm. Jeg har bygget den om til 12V og alt lys trækkes over batteriet. Parabolen er med klarglas + 35W H4 (og insekter).
Tophastighed... ingen anelse. Speedometeret går kun til 100km/t, og det viser sikkert alt for meget, så jeg nøjes med at følge trafikken, når jeg kan. Ergo har jeg intet at blære mig med, ud over den lyder som om den kører 160km/t. Som sagt, 16 år for evigt!
Jeg skal vist skifte dyse... tændrøret var kulsort 5km forinden!
Især elektronikken har voldt mig en del bøvl.
Jeg har kørt Kreidler siden mit 16. år i 1997, og jeg har nu min Kreidler nr. 2. Den er indregistreret som motorcykel (16 år for evigt! ) og... ja, den har kostet blod sved og tårer i tidens løb. Totalrestaureret for anden gang, og den er bl.a. blevet kørt over af en varevogn en enkelt gang - noget med en håndværker, som mente han skulle bakke i et lyskryds
Stellet er årgang 1977, men resten er forskellige årgange. Forgaflen stammer fra en 80ccm Kreidler, som blev lanceret i 1980. Der er lidt årgangsforvirring, fordi jeg finder de eksakte stumper fede, og jeg er godt tilfreds med resultatet.
Cylinderen er en 44mm udgave, som jeg har 'rettet til' i kanalerne, udstødningen ved jeg intet om, udover den kan høres og den VIRKER. Karburatoren er en 23mm Bing, som ligner en org. 20mm. Jeg har bygget den om til 12V og alt lys trækkes over batteriet. Parabolen er med klarglas + 35W H4 (og insekter).
Tophastighed... ingen anelse. Speedometeret går kun til 100km/t, og det viser sikkert alt for meget, så jeg nøjes med at følge trafikken, når jeg kan. Ergo har jeg intet at blære mig med, ud over den lyder som om den kører 160km/t. Som sagt, 16 år for evigt!
Jeg skal vist skifte dyse... tændrøret var kulsort 5km forinden!