Side 1 af 1

fs1 turbo

: tirs 15. sep 2009 16:07
af martin p
manden her siger den køre godt, ikke optimalt, men godt.

hvad mener i?

http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=52173

Re: fs1 turbo

: tirs 15. sep 2009 17:57
af Stillads
Det er da en bindegal cykel :mrgreen:

Re: fs1 turbo

: tirs 15. sep 2009 18:09
af strynboen
tror ikke at den kan slæbe sådan en minigraver diesel turbo hurtigt nok rundt,,til ladetryk,,og holde strøm til el pumpen til smøringen,,,men flot rør arbejde,,det er rigtig flot lavet,,og suge bensin blandingen gennem turboen er ikke optimalt
der skal indsprøjtnig på efter turboen,,,hvad siger bladventilen til konstant lafdetryk
den er nok bedre som drejeventil

Re: fs1 turbo

: tirs 15. sep 2009 19:49
af subwoof
den er fin, men 2 takts motor med menbran styret indsug.. no-go

drejeventil ville nok være bedre :D

men ville ik turde kører når benzinblandingen kommer ind igeenen en 600 grader varm turbo :shock:

Re: fs1 turbo

: tirs 15. sep 2009 22:20
af anj
Membran er nu ikke noget problem, husk på at den til daglig også ser et konstant tryk på ca. 1bar (atmosfærisk tryk), turboen vil måske give yderligere 0,5 bar dvs. 1,5 bar i alt. Når stemplet køreres ned i cylinderen og laver underkomp et trykket en del højere så membranen skal nok lukke. Medhensyn til at sætte karburatoren før turboen så er det nu heller ikke noget problem, for det første er den ikke særlig varm på kompressor siden, den bliver jo hele tiden kølet af indsugnings luften + benzin der fordamper. Men der er da risiko for back fire.
Det største problem ved den viste opsætning er at udstødningen er lavet helt forkert. det dur ikke bare at føre forrøret op til turboen, der skal være et ekspansionskammer først. Det kunne gøres ved at tage sådan en oplagt udstødning og så føre afgangen fra denne til turboen.

men det må være en mand med lidt for meget tid

lige til info så kører er Rolls Royce griffon med karburator monteret før centrifugal kompressor, og det virker fint. Denne motor var i høj grad med til at vinde 2. verdenskrig. Den var her monteret i rigtig mange engelske og amerikanske jager fly. i dag bliver mange af dem brugt til noget helt andet
http://www.teamcenturie.dk/Ombygning%20 ... hunder.jpg

Re: fs1 turbo

: ons 16. sep 2009 18:46
af lund
Det ser voldsomt ud! :shock: :o :lol:

Men sikkert meget spændende :D

og yamahaen er jo også i rigtig fin stand! :D

Re: fs1 turbo

: søn 20. sep 2009 19:46
af strynboen
her er en dax turbo,,jeg har lånt billedet på 4 stroke.dk..den har jo oliepumpe til smøringen og som 4 takt kan den klare ladetrykket uden problemer,,men han siger at den ikke giver noget vidre på topfarten,,men der skal jo også beregnes en venturi før turboen,,det tror jeg ikke de har gjort..og de turboer er til fler cylenderede motore . en cylender prutter for sjældent til at give et jævnt drev af turbinen

Re: fs1 turbo

: man 21. sep 2009 13:35
af martin p
det ser da spændende ud!

men jeg har svært ved at tro at det virker på 2-takt motore.. der er en maxi inde på scootergalleri der har kompressor..

Billede

Billede

Billede

ja det var engang en maxi....

Re: fs1 turbo

: man 21. sep 2009 17:14
af lund
Han fik aldrig den maxi der til at køre ordenligt med turbo og to karburatore, desværre

den stod alt alt for højt i tomgang bla.

Re: fs1 turbo

: man 21. sep 2009 19:39
af martin p
lund skrev:Han fik aldrig den maxi der til at køre ordenligt med turbo og to karburatore, desværre

den stod alt alt for højt i tomgang bla.

er det en du kender?

Re: fs1 turbo

: tirs 22. sep 2009 20:54
af lund
Nej men har fulgt den fra dag 1 der inde og har snakket meget med ham som byggede den op, han nåede aldrig at få den til at virke før den blev solgt

Re: fs1 turbo

: lør 15. maj 2010 16:54
af stefan
syntes det er synd at smadre sådan en fin fs1 med turbo :!:

Re: fs1 turbo

: man 14. nov 2011 11:12
af hans-nielsen69
[color=#0040FF][/color]