Nu skal den ha 45 mm cylinder
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
Ja det er præsis lige som min 45mm
Hvad fan er det for noget........
Hvad fan er det for noget........
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
- Henrik Fs1
- Gummi rocker
- Indlæg: 944
- Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
- Kontakt:
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
Min har kun lyden når motoren kører rundt uden at lave forbrændning.
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original
// Hilsen Henrik.
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original
// Hilsen Henrik.
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
Tror jeg ville kontrolere om toppakning svare til cylinder diameteren,,, vis den rager forlangt ind så vil den "plafre" i har vel sat en standart tynd toppakning i ( 40 mm ) de findes i overstørrelser ,,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
- Henrik Fs1
- Gummi rocker
- Indlæg: 944
- Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
- Kontakt:
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
Kunne godt være en mulighed, bortset fra jeg kører med 40mm boring,,Yamaha FS1 50SS skrev:Tror jeg ville kontrolere om toppakning svare til cylinder diameteren,,, vis den rager forlangt ind så vil den "plafre" i har vel sat en standart tynd toppakning i ( 40 mm ) de findes i overstørrelser ,,,,,
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original
// Hilsen Henrik.
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original
// Hilsen Henrik.
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
hej. har lige hørt sørens lyd. det er da helt vildt - man bliver næsten helt bange for lyden... det er da også helt fedt med de gnister der springer rundt om tændrørshætten - ha ha ha... ikke for noget, men jeg er næsten helt sikker på stempel og cylinder ikke passer ordenligt sammen... jeg har i mit 2 takterliv oplevet mange varmesættere, og det lyder precis sådan... hvis den altid har sagt sådan med den cylinder, passer det ikke ordenligt !!! jeg har bedst erfaring med tyndgodset stempler - gerne med kun en ring ( gerne L-ring ) de er mest tætte og virker bedst syntes jeg !!! jeg foretrækker 0,03 mm tolerace... det er bare min mening... hilsen claus olieklud...
- bonde søren
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 399
- Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
- Kontakt:
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
claus jeg har skam også oplevet et par varmesætninger faktisk 16 styks
og det lyder ikke sådan der kan man nærmest hører slagets gang videoen forværer lyden her
jeg har en teori om at stemplet ikke passer 100% og derved tilter rundt inde i cylinderen den er med 2 stempelringe så der er masser af kompression selvom stemplet måske ikke passer HELT
jeg har ingen tændrørs hætte på forklaring står under videoen
og det lyder ikke sådan der kan man nærmest hører slagets gang videoen forværer lyden her
jeg har en teori om at stemplet ikke passer 100% og derved tilter rundt inde i cylinderen den er med 2 stempelringe så der er masser af kompression selvom stemplet måske ikke passer HELT
jeg har ingen tændrørs hætte på forklaring står under videoen
fuskeren
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4253
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
Jeg kan desværre ikke komme ind og høre Sørens video - min PC dør når jeg prøver
Men er det ikke det jeg vil kalde stempelklirren i snakker om
Klirren er en "metallisk" klingeling lyd der kommer hovedsageligt i tomgang og lavt omdrejningsområde og skyldes normalt for stor tolerance i cylinderen, eller at stemplet er slidt på det nederste stykke (mellem sideudskæringerne).
Når stemplet kører henholdsvis op og ned skubber/trækker plejlstangen skævt på stemplet og får det til at vippe i cylinderen. Stempelringene laver "kontakt" til cylinderen i toppen af stemplet, men nederst er det stempelsiderne der er ude og køre mod cylindervæggen - den ene side opad og den anden side nedad
Er spillerummet mellem nederste ende af stemplet og cylindervæggen så stort at der bliver en "regulær bevægelse" så siger det KLING Der er taget højde for problemet ved fremstilling af stemplet - det er nemlig altid lidt ovalt og størst mellem sideudskæringerne.
Erik
Men er det ikke det jeg vil kalde stempelklirren i snakker om
Klirren er en "metallisk" klingeling lyd der kommer hovedsageligt i tomgang og lavt omdrejningsområde og skyldes normalt for stor tolerance i cylinderen, eller at stemplet er slidt på det nederste stykke (mellem sideudskæringerne).
Når stemplet kører henholdsvis op og ned skubber/trækker plejlstangen skævt på stemplet og får det til at vippe i cylinderen. Stempelringene laver "kontakt" til cylinderen i toppen af stemplet, men nederst er det stempelsiderne der er ude og køre mod cylindervæggen - den ene side opad og den anden side nedad
Er spillerummet mellem nederste ende af stemplet og cylindervæggen så stort at der bliver en "regulær bevægelse" så siger det KLING Der er taget højde for problemet ved fremstilling af stemplet - det er nemlig altid lidt ovalt og størst mellem sideudskæringerne.
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
- bonde søren
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 399
- Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
- Kontakt:
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
der har vi jo svaret
perfekt formuleret og besvaret
kan du så også forklare hvorfor det ikke kom ved hver takt ?
perfekt formuleret og besvaret
kan du så også forklare hvorfor det ikke kom ved hver takt ?
fuskeren
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4253
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
Nej faktisk ikke Søren
Men kan du få stempel/cylinder til Århus så skal jeg kurere det
Erik
Men kan du få stempel/cylinder til Århus så skal jeg kurere det
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
- bonde søren
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 399
- Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
- Kontakt:
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
det skal jeg da lige kigge på vil du finde den rigtige tolorence stempel ?
fuskeren
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4253
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
Jeg har cylinderudboringsmaskine, så hvis du kører slidt 40mm nu så skal den op i 40,25 eller 40,5 med nyt stempel.
Erik
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
- bonde søren
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 399
- Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
- Kontakt:
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
landet ligger sådan at det er et 44.5 mm std som er opboret
fuskeren
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
Hej bonde søren.bonde søren skrev:landet ligger sådan at det er et 44.5 mm std som er opboret
Jeg kan lige oplyse, at Erik (FS1originalen) har hjulpet mig med samme problem, med et meget fint resultat til følge.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
Hej Erik.FS1originalen skrev:Jeg har cylinderudboringsmaskine, så hvis du kører slidt 40mm nu så skal den op i 40,25 eller 40,5 med nyt stempel.
Erik
Hvad tager du for en cylinderudboring fra 56.5mm til 58mm? (Yamaha RS 125).
Honer du også cylinderen?
//Nabo Jan.
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4253
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
Undskyld Søren. Det var Henrik der nævnte 40mm længere oppe i tråden. Ved 44,5 tror jeg ikke der skal bores mere i den cylinder
Og Jan, jeg har ikke været oppe i de størrelser før, så jeg ved ikke pt. om jeg har et borestål der er stort nok. Derimod ved jeg helt sikkert at jeg ikke har honegrej til ret meget over 45 mm. Så desværre
Erik
Og Jan, jeg har ikke været oppe i de størrelser før, så jeg ved ikke pt. om jeg har et borestål der er stort nok. Derimod ved jeg helt sikkert at jeg ikke har honegrej til ret meget over 45 mm. Så desværre
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
- Henrik Fs1
- Gummi rocker
- Indlæg: 944
- Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
- Kontakt:
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
Jeg er god til at skabe forvirring!FS1originalen skrev:Undskyld Søren. Det var Henrik der nævnte 40mm længere oppe i tråden. Ved 44,5 tror jeg ikke der skal bores mere i den cylinder
Og Jan, jeg har ikke været oppe i de størrelser før, så jeg ved ikke pt. om jeg har et borestål der er stort nok. Derimod ved jeg helt sikkert at jeg ikke har honegrej til ret meget over 45 mm. Så desværre
Erik
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original
// Hilsen Henrik.
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original
// Hilsen Henrik.
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4253
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
Nej Henrik.....
Men i min alder er det sgu svært at huske fra toppen til bunden af tråden
Erik
Men i min alder er det sgu svært at huske fra toppen til bunden af tråden
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
- Henrik Fs1
- Gummi rocker
- Indlæg: 944
- Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
- Kontakt:
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
Det er go´ værksteds humor!FS1originalen skrev:Nej Henrik.....
Men i min alder er det sgu svært at huske fra toppen til bunden af tråden
Erik
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original
// Hilsen Henrik.
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original
// Hilsen Henrik.
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder
Hej Erik, det er iorden.FS1originalen skrev:Undskyld Søren. Det var Henrik der nævnte 40mm længere oppe i tråden. Ved 44,5 tror jeg ikke der skal bores mere i den cylinder
Og Jan, jeg har ikke været oppe i de størrelser før, så jeg ved ikke pt. om jeg har et borestål der er stort nok. Derimod ved jeg helt sikkert at jeg ikke har honegrej til ret meget over 45 mm. Så desværre
Erik
//Nabo Jan.
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)