Ridser i cylinder mellem udst. port og skørt, betydning ?

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Ridser i cylinder mellem udst. port og skørt, betydning ?

Indlæg af Morten - Webmaster »

Hej,

Jeg har fundet en 43 mm cylinder frem fra gemmerne med den tanke at prøve den på drejeventileren.

Der er nogle ridser mellem udstødningsporten og skørtet. Er det et problem, eller vil den køre fint nok hvis jeg bare sørger for der ikke er rejste kanter på ridserne ? Jeg skal ud og finde et stempel til den, da det stempel der hørte til var total færdigt. Det er vidst bare en uorg tuncylinder.

Samtidig vil jeg da godt høre hvad i mener jeg skal bruge af dyse. opsætning bliver som følger:

-> 16 mm drejeventilshus
-> 16 mm org mikuni
-> 43 mm FS1 cylinder med 23 mm fra top til overkant af udstødningsport, 31 mm til top af skyllekanaler.
-> u-plomberet oplagt udstødning
-> 13-43 gearing
-> sidespejl i venstre side

jeg kan fortælle at med samme opsætning, dog f5b 40 mm std cylinder der blev tændrøret for mørkebrunt med 160 dyse, og jeg kunne høre den firtakte lidt hvis jeg trak den lidt i første og andet gear.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
Kontakt:

Re: Ridser i cylinder mellem udst. port og skørt, betydning ?

Indlæg af Henrik Fs1 »

Morten - Webmaster skrev:Hej,

-> sidespejl i venstre side.
HAHAHAHAHAHAHA :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Den bedste længe!!
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Ridser i cylinder mellem udst. port og skørt, betydning ?

Indlæg af nielsfup »

Hej Morten
Jeh ville lægge ud med en Dyse #170 og så prøve lidt op og ned. Jeg køre med samme opsætning som din ( dog med membran og 5.3 Hk udst.)med en 170.

Det med cylinderen er svært at sige. Har du ikke et billede eller hvor dyb / bred er ridsen.
Der er jo mindre tryk under porten så måske er det OK hvis den ikke er for dyb.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Ridser i cylinder mellem udst. port og skørt, betydning ?

Indlæg af Morten - Webmaster »

jeg har fremtryllet en 43,5 mm uden ridser idag, med tilhørende nyt stempel... kommer på imorgen sammen en 170 dyse :wink:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"