Svømmer nål er utæt

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Svømmer nål er utæt

Indlæg af nielsfup »

Hej Alle

Er der nogen der har et råd / set det samme. Måske skal det bare være sådan?

Når den gamle Yamaha har stået stille bare 1 md. Så plejer det at pisse ud af overløbet på karburatoren når jeg åbner for benzin hanen, Indtil den bliver startet så stopper det.

Jeg har ekstra filter i tilgangen
Er det olien i benzinen eller. Hondaen med auto lube gør det aldrig

Hvad siger I
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Svømmer nål er utæt

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Niels

ja kender det det er svømmeren som sætter sig i bunden af svømmer huset og det kan hjælpe at slibe de styrvulker der er i siden af huset hvis svømmeren går lidt stramt i forvejen så bliver det ikke bedre af at benzin fordamper og den bliver tør men det har de nu altid været slemme til at løbe over også fra ny af men det hjalp lidt på min 1976`r at slibe de styrvulke lidt så svømmeren blev mere fri
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Svømmer nål er utæt

Indlæg af Allan M »

Det kan også være din nåleventil, som er defekt
(den ventil, som svømmeren flyder op og trykker på, hvor benzinslangen sidder fast på. Mener den hedder nåleventil)
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Svømmer nål er utæt

Indlæg af nielsfup »

Hej

Tak for info
Jeg skiller lige kaburatoren ad og ser på ventil og svømmer. Jeg mener bare det er nyt.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Svømmer nål er utæt

Indlæg af strynboen »

jeg kæmper også med svømmeren ,på den pocket bike crosser,jeg købte til knægten,har hørt at det er normalt på kina cykler,bygger nok en melbran pumpe caburator fra et motorsav på,så er det da slut med det flyder sjov :twisted: :twisted: :mrgreen:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Lasse1969
Gummi rocker
Indlæg: 502
Tilmeldt: fre 11. jul 2008 16:15
Kontakt:

Re: Svømmer nål er utæt

Indlæg af Lasse1969 »

Jeg har prøvet det samme, svømmeren hang på en gummi pakning, som fulgte med fra ny, jeg skiftede den gummi pakning ud til en almindelig tynd pakning, problem løst. :P
mvh. Lars
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Svømmer nål er utæt

Indlæg af Jensmc »

Jag tror ikke, vi kommer ud over dette problem. Dog er mit indtryk, at det er værst, når det er den gamle messingflyder, der sidder i.
Jeg vil endda driste mig til at påstå, at FS1-karburatoren er een af de dårligste, der nogensinde er lavet!!! Den er MEGET ustabil.
Desværre er der ikke plads til noget andet.
Vi må leve med problemet, drenge!
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Svømmer nål er utæt

Indlæg af nielsfup »

Hej Igen
Selv om det er længe siden så kommer lige slutningen på historien.
Mit problem blev løst ved at slibe nogle grater ( dårlig støbning) af svømmeren på det nederste stykke af den. Den kunne derfor sætte sig fast i svømmerhuset.
Herefter har der ikke været nogen problem med det. Men som Jens skriver er det ikke den bedste kaburator i verden. Men den dur dog hvis alt er nusset og pudset. Det skal lige siges at min kaburator er en 16mm Mokuni kopi. Og det er nok ikke det bedste, men har fungeret fint indtil nu. Jeg har også havt det splittet ad i Atomer og pudset alt og fjernet mange grater mm.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Svømmer nål er utæt

Indlæg af strynboen »

så er det bare mere vigtigt at hanen er 110% i orden.så går det ikke helt galt :wink:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"