Nu har jeg været igang med at renovere mine gevind med helicoils
Helicoils'ne købte jeg til 250Kr på ebay, et sæt med 10Stk. 6mm
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0169059660
men tog lidt billeder af det
fremgangsmåden er meget let man skal blot have lidt snilde for at kunne gøre det uden at gøre gevindene skæve.
i skal ikke tage jer af at min benzinslange er ført forkert, såen var den dengang jeg fik den, og har ikke fået gjort noget ved det.
spritten er til at få aluminiums spånnerne væk fra bvoret og snittappen, man påføre lidt inden, men da det er så let at bore i aluminiummet er det ikke nødvendigt at spraye det på, man kan bare smide boret i spritten bagefter, så kommer spånnerne af.
Guide til renovering af gevind med helicoil
Guide til renovering af gevind med helicoil
- Vedhæftede filer
-
- Her er helicoil sætter
- Billede0032.jpg (253.2 KiB) Vist 6445 gange
-
- Her er de remedier du skal bruge:
Sprit, snittap, 6,3mm metalbor, gevind klup, evt. den pind der til at brække tappen på helicoilen af. - Billede0042.jpg (51.86 KiB) Vist 6444 gange
- Her er de remedier du skal bruge:
-
- som man kan se er der et gevind på karburator dækslet der er gået til
- Billede0043.jpg (47.23 KiB) Vist 6443 gange
-
- her har jeg boret op til 6,3mm og lavet nyt gevind, men da min gevind kluo var for stor til at kunne dreje rundt for bremsepedalen, har jeg brugt en svensk nøgle, det kan gøres men man skal passe på da man nemt kommer til at dreje skævt, har også en gevindklup med skralde, men den går kun til 5mm
- Billede0044.jpg (35.29 KiB) Vist 6440 gange
-
- her er helicoilen monteret på den "skruetrækker" man kan justere stopperen med en lille umbraco nøgle, hvis man f.eks. som i koblingsskjoldet har et gevind der er langt inde(det ved motornr)
- Billede0045.jpg (39.8 KiB) Vist 6440 gange
-
- så skruer man simpeklthen bare helicoilen ind, til ige omkring ½omgang under overfladen, derefter skruer man en skrue i(som kan smides væk) og spænder den godt tilm så sidder den der. grunden til at man skal bruge en gammel skrue er at helicoilen godt kan æde gevindet i bløde bolte første gang, da den skal strækkes
- Billede0047.jpg (44.95 KiB) Vist 6440 gange
MvH
Alex
Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på
desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Alex
Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på
desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Re: Guide til renovering af gevind med helicoil
Det ser rigtig godt ud... Der er ikke andet for en at jeg må bestille sådan et sæt.. Er der nogle steder du ikke vil anbefale at bruge dem?
YAMAHA Fs1 K1 79 bordeux rød med flammer - kører, men der skal kvalitets dele på...
Mvh. SIGURD
Mvh. SIGURD
Re: Guide til renovering af gevind med helicoil
ved ikke om de kan holde ved cylindret altså ved pindboltene, men tror jeg de kan hvis de får en klat loctite
ellers er de utroligt holdbare, har knækket en eneste i de mange jeg ar brugt i både biler osv.
ellers er de utroligt holdbare, har knækket en eneste i de mange jeg ar brugt i både biler osv.
MvH
Alex
Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på
desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Alex
Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på
desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.