Gnistre mellem platinerne..

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Gnistre mellem platinerne..

Indlæg af Thomas P. »

Jeg har lige skiftet platiner og kondensator, og den gnistre mellem platinerne..

Hvad kan der være galt?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Gnistre mellem platinerne..

Indlæg af strynboen »

prøv at koble en ekstra kondensator på,,du kan bare forbinde den med den sorte ledning til tændspolen,,hvis gnisterne forsvinder,,bliver du nødt til at have svinghjulet af og skifte kondensatoren igen,,jeg kørte i mange år med kondensatoren oppe i stellet,,så blev den ikke varm,,og man var vel lidt doven..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Gnistre mellem platinerne..

Indlæg af Thomas P. »

strynboen skrev:prøv at koble en ekstra kondensator på,,du kan bare forbinde den med den sorte ledning til tændspolen,,hvis gnisterne forsvinder,,bliver du nødt til at have svinghjulet af og skifte kondensatoren igen,,jeg kørte i mange år med kondensatoren oppe i stellet,,så blev den ikke varm,,og man var vel lidt doven..
Ok, så det tyder på at det er den nye kondensator som fejler?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Gnistre mellem platinerne..

Indlæg af strynboen »

det lyder mærkeligt,,men kan ske,,jeg reparere tændings mageneter på arbejde og halvdelen af dem har defekte kondensatore, resten er det spolerne,platinerne skifter folk somregel selv .inden de kommer på værksted,så det sker tit,,men de fleste holder i mange år
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: Gnistre mellem platinerne..

Indlæg af subwoof »

ja det kunne nemt lyde som kondensatoren, men virker bare mærkeligt..

er det en kondensator fra tantehansen?
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Gnistre mellem platinerne..

Indlæg af Thomas P. »

subwoof skrev:ja det kunne nemt lyde som kondensatoren, men virker bare mærkeligt..

er det en kondensator fra tantehansen?
Ja det er det.. En jeg havde liggende mellem reservedelene. Men det kunne godt ligne taiwansen klistermærke på posen :wink:
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Gnistre mellem platinerne..

Indlæg af Thomas P. »

strynboen skrev:det lyder mærkeligt,,men kan ske,,jeg reparere tændings mageneter på arbejde og halvdelen af dem har defekte kondensatore, resten er det spolerne,platinerne skifter folk somregel selv .inden de kommer på værksted,så det sker tit,,men de fleste holder i mange år
Ja, den gnister meget fint mellem platinerne.. Ligså man kan høre gnisten, når man drejer svinghjulet :) Men ingen gnist på tændrøret..
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: Gnistre mellem platinerne..

Indlæg af subwoof »

smid den kondensator a h t... og køb en af bedre kvalitet.. har ud mulighed for at måle på den?
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Gnistre mellem platinerne..

Indlæg af Thomas P. »

subwoof skrev:smid den kondensator a h t... og køb en af bedre kvalitet.. har ud mulighed for at måle på den?
Nope.. Jeg her absolut intet begreb om udmåling af den slags ting.. Det er nemmere og købe en ny og prøve med :D
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: Gnistre mellem platinerne..

Indlæg af subwoof »

kondensatoren skal være på 0,25µF ± 10%, såd en iorden
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"