trækker falsk luft men ved ikke hvor

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Tuddi
Stor knallert
Indlæg: 108
Tilmeldt: fre 13. mar 2009 12:56
Kontakt:

trækker falsk luft men ved ikke hvor

Indlæg af Tuddi »

Hey ..
Min 4-gear trækker falsk luft tror jeg, den tager mange omdrejninger når jeg slår choker fra, men hvor kan den trække falsk luft fra, har lige skiftet pakning ved indsugning, nogen der ka hjælpe mig?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: trækker falsk luft men ved ikke hvor

Indlæg af strynboen »

prøv at sprøjte lidt æterstart på de mistænklige steder,,den går i stå hvis den kan suge det ind,,har lige testet en honda studs på den måde,,og den var utæt ved cylenderen
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Tuddi
Stor knallert
Indlæg: 108
Tilmeldt: fre 13. mar 2009 12:56
Kontakt:

Re: trækker falsk luft men ved ikke hvor

Indlæg af Tuddi »

hva er æterstart?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: trækker falsk luft men ved ikke hvor

Indlæg af strynboen »

det er en spray dåse,,med et langt tyndt rør,,det bruges til at starte diesel,motore
om vinteren,,du kan nok låne en ved en landmand eller diesel mekaniker,,det er jo bare et par sprøjt,,der skal til,,men der kan også være utæt inden i gearkassen/krumtap hus/koblings hus,,det kan du ikke så let kontrolere,,udover at gearolien enten forsvinder(bliver brændt i cylenderen),,eller bensinblandingen
ender i gearkassen,,så lugter din gear olie af bensin,,og bliver tynd,,

men prøv at tage din indsugenings plade af,,og læg en lenial på den flade side,,de er tit buede,,så de ikke lægger plænt til,,så suger den luft ind der
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: trækker falsk luft men ved ikke hvor

Indlæg af bonde søren »

det vi i jylland kalder SNIF hehe ;D det er en blanding af ether, butan og propan

http://thansen.dk/product.asp?c=2639753 ... 1689075830

og det virker selvom det kommer fra den unævnelige butik :lol:

men hvis du ikke har lyst til at besøge dem så kig på din hylde alt hvad der har et mærke af en flamme kan bruge etc, bremserens, osv ;D
fuskeren
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: trækker falsk luft men ved ikke hvor

Indlæg af subwoof »

jeg ville tjekke at din karburator er spænd ordentligt, og derefter, som der også bliver nævnt, at din indsugningsplade er skæv.. det har jeg oplevet med en del indsugningsplader fra tante hansen :|

den kan evt. slibes til ved at ligge et stykke sandpapir på et plant bord, og så kører i cirkler
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: trækker falsk luft men ved ikke hvor

Indlæg af strynboen »

ja det lugter sgu godt det æterstart,,som barn var den lugt stærkt forbundet med min fars john deere,,staves ??..den hed 710..og var temmelig sej at starte..
senere fik vi belarus,,de kunne altid starte,,bare de blev forvarmet,,de havde olie sentifuge,som filtering,af motorolie,,og en mærkelig generator uden kul,,strømmen blev indukseret over i den spole,som ensretteren sad på,,nå det var vist et sidespring
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: trækker falsk luft men ved ikke hvor

Indlæg af subwoof »

strynboen skrev:ja det lugter sgu godt det æterstart,,som barn var den lugt stærkt forbundet med min fars john deere,,staves ??..den hed 710..og var temmelig sej at starte..
senere fik vi belarus,,de kunne altid starte,,bare de blev forvarmet,,de havde olie sentifuge,som filtering,af motorolie,,og en mærkelig generator uden kul,,strømmen blev indukseret over i den spole,som ensretteren sad på,,nå det var vist et sidespring
ja æterstart er en hel go parfume :D

har selv makket med de belarus.. et noget specielt syhstem med centifuge og den generator.. noget værre lor at få reservedele til :D
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: trækker falsk luft men ved ikke hvor

Indlæg af bonde søren »

ja jeg ka huske da jeg var helt bette at når vi sku køre "moe"(møj) så sku vi ha liv i den gamle ford 3000 med frontlæsser ;D den sku ogs ha en gang ether. også røg den som bare pokker for den kørte kun et par gange om året også var det med at få den ud af laden før man blev sort i hovedet ;D kan ogs huske engang min far fortalte at i gamle dage når folk sku opreres, fik de ether som bedøvelse, før narkosen blev opfundet (ved ikk helt om det er en røverhistore) men diesel start kan seriøst få liv i alt hvis bare lortet gnistre ;D
fuskeren
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: trækker falsk luft men ved ikke hvor

Indlæg af tøffe »

bonde søren skrev:ja jeg ka huske da jeg var helt bette at når vi sku køre "moe"(møj) så sku vi ha liv i den gamle ford 3000 med frontlæsser ;D den sku ogs ha en gang ether. også røg den som bare pokker for den kørte kun et par gange om året også var det med at få den ud af laden før man blev sort i hovedet ;D kan ogs huske engang min far fortalte at i gamle dage når folk sku opreres, fik de ether som bedøvelse, før narkosen blev opfundet (ved ikk helt om det er en røverhistore) men diesel start kan seriøst få liv i alt hvis bare lortet gnistre ;D
og det kan også være din mebran ved insungs pladen hvis det er t hansen jeg købte en der var ok at se på og da jeg puste i den som man kan lød den godt nog som den skal som en syg and men efter den spang i gang første gan ja så var det slut og jeg rode med alt og så skulle jeg jo lige kikke efter den en gang til og et viste sej så hvad t hansen ting i gen bestod af :twisted: men prøv at se på mine indlæg der har også været meget ange jeg har spurt om hjælp og fået rigtig mange gode råd som har været meget hjælpsom og mange tak for det men tror der ville værer mange der ville hælpe dig og hvis du kan komme til norjlan hos mig hjælper jeg gerne hvis jeg kan mvh tøffe
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"