Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.
Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.
Opdatering:
Der er kommet styr på ledningssættet, sat blinklys på, stoplys osv.
Det var et rart skridt at kommer over
Der er kommet styr på ledningssættet, sat blinklys på, stoplys osv.
Det var et rart skridt at kommer over
Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.
Hej adax17.
Det er da rart at der sker fremgang i projektet. Og den er jo nok også blevet lidt kønnere med blinklys, De plejer jo at pynte synes jeg. Også er det jo også en mere trafiksikker tegngivning, ikke mindst i mørke.
Hilsen Kim.
Det er da rart at der sker fremgang i projektet. Og den er jo nok også blevet lidt kønnere med blinklys, De plejer jo at pynte synes jeg. Også er det jo også en mere trafiksikker tegngivning, ikke mindst i mørke.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.
Hey
Ja det er rart man ikke skal angive hvorhen man drejer med den ene hånd, og holde yamahaen med den anden
Forventede egentlig ikke den skulle bliver kønnere af det, tværtimod, men synes faktisk den ser rigtig pæn ud med blinklys.
Next step: Bremser
Ja det er rart man ikke skal angive hvorhen man drejer med den ene hånd, og holde yamahaen med den anden
Forventede egentlig ikke den skulle bliver kønnere af det, tværtimod, men synes faktisk den ser rigtig pæn ud med blinklys.
Next step: Bremser
Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.
Blinklys er super pænt til de flest knallerter efter min mening, især yamaha og puch !
Hilsen Mads
Yamaha FS1 1978 DX speciel
Yamaha FS1 1978 DX speciel
Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.
Hehe det var rart at få på
Hvis den kan kører omkring 50-60 med et 7,5 hk tun er det så noget der slider meget på moteren ?
Hvis den kan kører omkring 50-60 med et 7,5 hk tun er det så noget der slider meget på moteren ?
Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.
Det kommer meget an på omdrejninger, hvis du ikke kører med mange omd, så kan jeg ikke se noget problem i det !
Hilsen Mads
Yamaha FS1 1978 DX speciel
Yamaha FS1 1978 DX speciel
Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.
Godt.. Kærer ikke med ret mange i 4 gear, da jeg ikke vil slide på moteren
Er bange for at ødelægge den, og så skal jeg selv lave den, hvilket vil blive en katastofre
Er bange for at ødelægge den, og så skal jeg selv lave den, hvilket vil blive en katastofre
Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.
Hej lyder da super!:D
så ka du jo komme i weekenden hvis du ikke ha andet for:D så kan vi få skruet noget yamaha! for jeg er sq i underskud lige for tiden!
så ka du jo komme i weekenden hvis du ikke ha andet for:D så kan vi få skruet noget yamaha! for jeg er sq i underskud lige for tiden!
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.
Hej Lund.
Desværre passer denne weekend mig ikke så godt, da jeg skal på kursus 16 timer fordelt på lørdag og fredag. Desværre.
MEn jeg er frisk i næste weekend ?
Desværre passer denne weekend mig ikke så godt, da jeg skal på kursus 16 timer fordelt på lørdag og fredag. Desværre.
MEn jeg er frisk i næste weekend ?
Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.
adax17 skrev:Hej Lund.
Desværre passer denne weekend mig ikke så godt, da jeg skal på kursus 16 timer fordelt på lørdag og fredag. Desværre.
MEn jeg er frisk i næste weekend ?
Der passer det så ikke mig
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.
Thomas P. skrev:Det ser da ud til og være til og have med at gøre.. Det er før set værre
Glæder mig til og følge endnu et spændene yamaha-projekt
Ja bare se min . Glæder mig også til at se flere yamahaer komme til live igen ! .
Hellere Chrom og gear end plastic og lir !
78"Yamaha FS1 K1 "SORT" Med matchene numre !
"One rule too follow, thats keep rolling!"
Yams til stemplet siger stop !
78"Yamaha FS1 K1 "SORT" Med matchene numre !
"One rule too follow, thats keep rolling!"
Yams til stemplet siger stop !
Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.
ja det er altid skønt når der kommer liv i de smukke gamle knallerter.
Yamaha FS1 DX 1978 - Færdig. skal aldrig sælges. og bliver original med tiden
Ktm foxi skal snart renoveres, så den kan blive drivkræft til min efterskole vinterkørsel
gammel puch maxi p "tilsalg"
yamaha fs1 k1 tilsalg
Jeg er altid på udkig efter den der ting til fem dollars, som i virkeligheden er millioner værd. citat Andy Warhol
Ktm foxi skal snart renoveres, så den kan blive drivkræft til min efterskole vinterkørsel
gammel puch maxi p "tilsalg"
yamaha fs1 k1 tilsalg
Jeg er altid på udkig efter den der ting til fem dollars, som i virkeligheden er millioner værd. citat Andy Warhol
Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.
ja start med at skifte pakninger så den er tæt og lys bremser så det er til at kører sikkert på vejen men ellers fin prosjekt du har der min så meget værer ud den blev fundet i en contejner i stumper så tilykke med den og held og lykke med den er der spørsmål så skriv vi er mange der meget gerne ville hjælpe dig er jeg sikker på mvh michael tøffeadax17 skrev:Det er nok en god ide så er spørgsmålet jo hvor man skal startelund skrev:Du kunne også gøre som jeg gøradax17 skrev:Men jeg kan vel ligeså godt købe blinklys igennem Benny. For at støtte omkring nogle der gør et godt arbejde.
Har bare ikke mod på at skille alt ad for at se om alt er originalt
ligenu har du jo en stortset kørende knallert!
så når tiden er til det tager du en del af så den shinet helt op så på med den og af med den næste og så evt skifte hvor det er nødvendigt det gør jeg da det er mere overskueligt og efter en lille køretur har man meget mere mod på at fortsætte!
Nogen forslag ?
Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.
Hey Alle
Så må det vist være tid til nogle opdateringer. Jeg har ikke fået skrevet så meget
Jeg har fået den at oppe og kører, og den kører fint. Jeg er gået skridtet videre, og bedømt lidt hvad jeg gerne ville lave om på den.
For det første skulle den jo indstilles ordentligt, og tændrøret bliver desværre sort. Derefter skal jeg male tank, sideskjolde, og dækslet ved svinghjulet.
Jeg startede med forarbejdet til maling. Har fået erhveret en 2 gears tank, der nu er sat på, så jeg ikke skal haste med at male.
Idag var jeg så ude ved Lund og det var rigtigt godt, bortset fra vi ikke fik klaret hans kobling
Men vi fik indstillet på min: Vi startede med at indstille tomgang, og den er meget meget stillle nu når jeg holder i et lyskryds. Er bange for den er gået ud, men den er blevet indstillet helt perfekt.
Derefter gik vi videre til luftskruen. Der var nogle der sagde den nok var sat forkert, og da vi åbnede var den helt maksimalt sat ud. Det var noget skidt og Lund sagde vi skulle sætte den helt ind, og så 1,5 gang ud. Det gjorde vi så
Senere fik vi renset lidt forskelligt, og smurt lidt fedt omkring koblingen. Det hjalp dog ikke det store.
VI fik selvføgelig også taget sæde og tank af, og skiftet til min indkøbte tank.
Jeg skulle så ud og prøvekøre den. Det blev ved seest og der var meget bakket. Den havde det meget svært, og den trak rigtig dårligt. SÅ tilbage, og skille karbuen ad, og se om der var noget der. Der fik vi sat nålen, et trin op, så den var i 2 nederste. Derefter var det tid for mig til at komme hjemad.
Følgende problemer er der, og jeg håber på lidt råd:
1. Den kører dårligt i 1 og 2 gear efter vores reparation. Den trækker dårligt, og det er svært at få den videre fra disse gear. Dog kører den perfekt i 3 og 4
2. Min kobling er sindsygt hård, og umulig at få noget der ligner på ind til håndtaget. Jeg kan kun lige trykke den lidt ind.
3. Mit tændrør bliver sort ? Jeg kører med 2 % benzin og 80/90 W gearolie.7
Det var vist det for denne gang. Det blev et langt indlæg
Så må det vist være tid til nogle opdateringer. Jeg har ikke fået skrevet så meget
Jeg har fået den at oppe og kører, og den kører fint. Jeg er gået skridtet videre, og bedømt lidt hvad jeg gerne ville lave om på den.
For det første skulle den jo indstilles ordentligt, og tændrøret bliver desværre sort. Derefter skal jeg male tank, sideskjolde, og dækslet ved svinghjulet.
Jeg startede med forarbejdet til maling. Har fået erhveret en 2 gears tank, der nu er sat på, så jeg ikke skal haste med at male.
Idag var jeg så ude ved Lund og det var rigtigt godt, bortset fra vi ikke fik klaret hans kobling
Men vi fik indstillet på min: Vi startede med at indstille tomgang, og den er meget meget stillle nu når jeg holder i et lyskryds. Er bange for den er gået ud, men den er blevet indstillet helt perfekt.
Derefter gik vi videre til luftskruen. Der var nogle der sagde den nok var sat forkert, og da vi åbnede var den helt maksimalt sat ud. Det var noget skidt og Lund sagde vi skulle sætte den helt ind, og så 1,5 gang ud. Det gjorde vi så
Senere fik vi renset lidt forskelligt, og smurt lidt fedt omkring koblingen. Det hjalp dog ikke det store.
VI fik selvføgelig også taget sæde og tank af, og skiftet til min indkøbte tank.
Jeg skulle så ud og prøvekøre den. Det blev ved seest og der var meget bakket. Den havde det meget svært, og den trak rigtig dårligt. SÅ tilbage, og skille karbuen ad, og se om der var noget der. Der fik vi sat nålen, et trin op, så den var i 2 nederste. Derefter var det tid for mig til at komme hjemad.
Følgende problemer er der, og jeg håber på lidt råd:
1. Den kører dårligt i 1 og 2 gear efter vores reparation. Den trækker dårligt, og det er svært at få den videre fra disse gear. Dog kører den perfekt i 3 og 4
2. Min kobling er sindsygt hård, og umulig at få noget der ligner på ind til håndtaget. Jeg kan kun lige trykke den lidt ind.
3. Mit tændrør bliver sort ? Jeg kører med 2 % benzin og 80/90 W gearolie.7
Det var vist det for denne gang. Det blev et langt indlæg
Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.
Har nu også fundet ud af opsætningen:
Den har pillet plumpen i indsugningen og planet topstykke ellers er alt andet standart ud over en tun udstødning.
Den har pillet plumpen i indsugningen og planet topstykke ellers er alt andet standart ud over en tun udstødning.
Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.
Mit eget bud hvorfor den er så sløv i 1 og 2 er at den har en for lille dyse.
Lund sagde at dysen ikke påvirkede når den kørte i 3, og 4 så det kan vel godt passe hvis den for for lidt benzin i 1, og 2, men at det går i 3 4 ?
Lund sagde at dysen ikke påvirkede når den kørte i 3, og 4 så det kan vel godt passe hvis den for for lidt benzin i 1, og 2, men at det går i 3 4 ?
Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.
hej det der 80/90 gear olie er alt for tykt du kan bruge noget 30 olie eller 15/40.
bare anlm motor olie,,koblingen vil virke meget bedre med tyndere olie som dem.
bare anlm motor olie,,koblingen vil virke meget bedre med tyndere olie som dem.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.
Okay.. der skulle jeg ha en fiberpakning til når jeg havde tømt den, ikke ?strynboen skrev:hej det der 80/90 gear olie er alt for tykt du kan bruge noget 30 olie eller 15/40.
bare anlm motor olie,,koblingen vil virke meget bedre med tyndere olie som dem.
Og kan det være derfor den er så stram ?
Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.
den fiber pakning er ikke nødvendig!:) bare giv den det der paknings tape som dine skuer til karbu skjoldet havde fået så holder den tæt
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.
Holder det ordentligt ? vil jo helst gøre det perfektlund skrev:den fiber pakning er ikke nødvendig!:) bare giv den det der paknings tape som dine skuer til karbu skjoldet havde fået så holder den tæt