Puch Monza 2 gear - restaurering

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
MCL
Stor knallert
Indlæg: 179
Tilmeldt: lør 15. jan 2022 21:01
Kontakt:

Re: Puch Monza 2 gear - restaurering

Indlæg af MCL »

Tak for svar, Carsten.

Hrmm, det jeg har ikke hørt om. Jeg må prøve at skille den ad, og evt. overveje om der skal en 3 gears gearkasse i den så. Har du nogen erfaringer med køb af ny gearkasse f.eks. fra puchparts ?
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1585
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Puch Monza 2 gear - restaurering

Indlæg af knallert »

du skal have mere end gearkassen..kickstarter aksel- gearaksel..da den bruger bøsningen fra kickstarteren til den 3 gears gearaksel..skifteakslen skal også bruges fra en 3 gears...så nok nemmest at købe en tysk motor.og slagte..eller bare bruge
strynboen på test profil
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Puch Monza 2 gear - restaurering

Indlæg af 12V »

Jeg er ret sikker på at jeg har en eller flere komplette 3 gears indmad liggende. Alle mine venner har opgraderet til 4 gear 🤭
MCL
Stor knallert
Indlæg: 179
Tilmeldt: lør 15. jan 2022 21:01
Kontakt:

Re: Puch Monza 2 gear - restaurering

Indlæg af MCL »

😊

Ja, 4g tænker jeg er attraktiv. Jeg må lige gå i tænkeboks og tjekke skiftetromle, aksel og tandhjul når jeg alligevel skal skille den ad. Jeg vil faktisk helst holde den original og med 2 hjul i kassen, men jeg er nu heller klar til at acceptere hvis 2G med indvendig skifte har den "kroniske" sygdom. Det tager lidt af glæden ved den.

Jeg kommer tilbage med billeder og vurdering når den er adskildt, og - Carsten, noteret hvis jeg går med en 3G gearkasse og dele i stedet.
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"