Hej med jer
Jeg går og kigger efter en Yamaha fs1
jeg har rodet lidt med puch men ikke med Yamaha før
hvad skal man være opmærksom på
kan det svare sig at købe et stel og så lave den fra bunden?
Er det til at få stumper?
Vh mureren
Yamaha fs1
Re: Yamaha fs1
Hej, velkommen til verdens bedste knallertforum.
Nu skriver du ikke hvorfor du vil rode med en gammel Yamaha men jeg går ud fra at du er på udkig efter et "ladefund" for at renovere den. Umiddelbart ville jeg være opmærksom på følgende:
1. Hvor meget rust er der i stellet? Især har bunden i stellet ofte været udsat for stenslag og vejsalt, så måske får du brug for en bund fra et donorstel. Tyske, hollandske og belgiske stel kan være i bedre stand end danske stel. Jo mere rust, jo mere skal der skæres og svejses.
2. Er motoren nogenlunde komplet og kan den dreje rundt? Rigtigt mange har været udsat for "perlegrusmekanikere" og er derfor mere eller mindre forknoklede med ødelagte gevind, ødelagte gummier i koblingen, ridser i cylinder og meget andet. Motoren er den dyreste del at renovere.
3. Nummermatch? De er efterhånden sjældne og oftest for dyre, men det er jo også en sjov detalje hvis man kan finde en til en fair pris.
Find en som er i nogenlunde stand og med så mange brugbare stumper som muligt. Alle stumper skal alligevel ses efter og renoveres, nogle skal skiftes ud. Det er til at få stumper, både originale og uoriginale i god kvalitet. I Danmark er der selvfølgelig www.yamahafs1.dk men www.mcshop.dk ligger også inde med mange dele. Desuden kan jeg anbefale 2 i Holland: www.jmpbdele.dk og https://fs1parts.nl.
Pøj pøj med projektet
Nu skriver du ikke hvorfor du vil rode med en gammel Yamaha men jeg går ud fra at du er på udkig efter et "ladefund" for at renovere den. Umiddelbart ville jeg være opmærksom på følgende:
1. Hvor meget rust er der i stellet? Især har bunden i stellet ofte været udsat for stenslag og vejsalt, så måske får du brug for en bund fra et donorstel. Tyske, hollandske og belgiske stel kan være i bedre stand end danske stel. Jo mere rust, jo mere skal der skæres og svejses.
2. Er motoren nogenlunde komplet og kan den dreje rundt? Rigtigt mange har været udsat for "perlegrusmekanikere" og er derfor mere eller mindre forknoklede med ødelagte gevind, ødelagte gummier i koblingen, ridser i cylinder og meget andet. Motoren er den dyreste del at renovere.
3. Nummermatch? De er efterhånden sjældne og oftest for dyre, men det er jo også en sjov detalje hvis man kan finde en til en fair pris.
Find en som er i nogenlunde stand og med så mange brugbare stumper som muligt. Alle stumper skal alligevel ses efter og renoveres, nogle skal skiftes ud. Det er til at få stumper, både originale og uoriginale i god kvalitet. I Danmark er der selvfølgelig www.yamahafs1.dk men www.mcshop.dk ligger også inde med mange dele. Desuden kan jeg anbefale 2 i Holland: www.jmpbdele.dk og https://fs1parts.nl.
Pøj pøj med projektet
Mvh. Svend
---
Yamaha FS1 DX Candy Blue 1978 solgt i 1981
Yamaha FS1 K Candy Blue 1978 nummermatch
---
Yamaha FS1 DX Candy Blue 1978 solgt i 1981
Yamaha FS1 K Candy Blue 1978 nummermatch