Jeg kører pt. med en "hurtig" 50cc Airsal på mine Maxi´er. Dertil 28mm forrør, RS cigar og gearet én tand foran (14T). Det går vældigt; ca. 60 km/t på GPS. Karburatorerne er bare standard; firkantet 12mm Bing på den ene og en Bing-Bang 12mm (kopi) på den anden. Jeg synes at have læst, at der skulle være mere at hente i dette setup ved at montere en 15mm karburator, måske kombineret med endnu en tand på gearingen foran (15T).
Har I nogle erfaringer med denne cylinder og 15mm karburator? Jeg vil købe en original, da mine erfaringer med de uoriginale 15mm ikke er for gode.
Hvis I kører med samme setup, hører jeg også gerne om en ca. størrelse dyse
Puch Maxi - Airsal - karburator?
Puch Maxi - Airsal - karburator?
´83 Puch Maxi Plus "K" - blå
´83 Puch Maxi K - grøn
´83 Puch Maxi K - grøn
Re: Puch Maxi - Airsal - karburator?
Du vil mærke minimal forskel, jeg har selv kørt med den hurtige Athena 50 ccm, først med 12 mm, derefter med 15 mm. Det var småting i forskel.
Opgradering til 45 mm Airsal kunne mærkes, jeg napper knap 80 km/t med 15 mm Bing, RS Cigar og 14/40 gearing (svjh)
Opgradering til 45 mm Airsal kunne mærkes, jeg napper knap 80 km/t med 15 mm Bing, RS Cigar og 14/40 gearing (svjh)
Re: Puch Maxi - Airsal - karburator?
Jeg sparer bøvlet så. Tak
´83 Puch Maxi Plus "K" - blå
´83 Puch Maxi K - grøn
´83 Puch Maxi K - grøn
-
- Helt ny i flokken
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: tirs 11. okt 2022 21:49
- Kontakt:
Re: Puch Maxi - Airsal - karburator?
Kan du huske hvilken dyse du kører med?
Re: Puch Maxi - Airsal - karburator?
Kun på den sidstnævnte opsætning. 68 eller 70, med standard filter uden prop i det store hul ind i stellet.