Hej allesammen.
Har lige lavet lidt service, som at fjerne en lille smule sod fra topstykke og skifte tændrør samt stempel. Jeg købte et nyt stempel i helt samme størrelse (målt med digitalt skydelære, så den er god nok), men der er absolut ingen kompression med det nye stempel. Når jeg sætter det gamle stempel i, så starter den igen fint osv, men det ville da være en skam ikke at bruge det nye. Den eneste forskel på de to stempler, er at den nye er et af de l-ring stempler, mens den gamle bare er klassisk. Begge har selvfølgelig 2 ringe.
Er der nogen som kan løse det her mysterier, da det er lige før det holder mig vågen om natten.
- Kienkemeister
Piaggio Vespa Ciao. Helt nyt stempel giver ingen kompression.
-
- Helt ny i flokken
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: tors 20. feb 2020 17:08
- Kontakt:
-
- Moderator
- Indlæg: 3928
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Piaggio Vespa Ciao. Helt nyt stempel giver ingen kompression.
Er afstanden fra midten af krydspinden til Stempelkronen (kanten af stempeltoppen/øverste kan på L-ringen) ens på de to stempler?
Har du målt ringgab?
Ringtypen har ikke indflydelse på, om der er kompression på eller ej.
Har du målt ringgab?
Ringtypen har ikke indflydelse på, om der er kompression på eller ej.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!