Yamaha 4g
Yamaha 4g
Hej min bror har efter 4 år fået samlet sin yamaha alle dele er købt i Holland og hos fs1 han har et problem tændrøret ryger efter en times kørsel?? Nogen der kender til det
Re: Yamaha 4g
Hej Micki.
Måske en defekt tændspole. Det er set før, også helt nye tændspoler der har været dårlige.
Jeg har set problemet både på Puch og Yamaha. Der er solgt defekte tændspoler flere steder.
Så det drejer sig om at finde en som er i orden, original hvis det er muligt.
Hilsen Kim.
Måske en defekt tændspole. Det er set før, også helt nye tændspoler der har været dårlige.
Jeg har set problemet både på Puch og Yamaha. Der er solgt defekte tændspoler flere steder.
Så det drejer sig om at finde en som er i orden, original hvis det er muligt.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Yamaha 4g
Jeg kender det også ved for dårlig gnist. Tændrøret soder til, og virker til sidst ikke mere. Først efter en grundig rensning kommer der liv i samme tændrør igen.
Jeg har haft det selv på min FS1 og en makkers FS1. På begge var det overgange i fødestrømmen, den ene havde en overgang i platinen. Den anden slog over til stel, fra selve ledningen der går op til tændspolen.
Min makkers FS1 var med på 4 dages telt tur, han nåede at skifte tændrør 11 gange. Først da vi kom hjem fandt vi fejlen. Han skulle holde tæt på bundgas i alle situationer for at holde tændrøret i gang, ellers sodede det til og "døde". Alle tændrør virkede igen efter en tur i ultralyds renseren. Det blev lidt træls for ham, og en del stop ved hver værksted vi kom forbi, for at hente friske rør
Og så har jeg også ligesom Kim oplevet at uoriginale tændspoler gør dette.
Jeg har haft det selv på min FS1 og en makkers FS1. På begge var det overgange i fødestrømmen, den ene havde en overgang i platinen. Den anden slog over til stel, fra selve ledningen der går op til tændspolen.
Min makkers FS1 var med på 4 dages telt tur, han nåede at skifte tændrør 11 gange. Først da vi kom hjem fandt vi fejlen. Han skulle holde tæt på bundgas i alle situationer for at holde tændrøret i gang, ellers sodede det til og "døde". Alle tændrør virkede igen efter en tur i ultralyds renseren. Det blev lidt træls for ham, og en del stop ved hver værksted vi kom forbi, for at hente friske rør
Og så har jeg også ligesom Kim oplevet at uoriginale tændspoler gør dette.