Hej jeg har en yamaha fs1 med nummermatch som angiveligt skulle være fra 1968 men jeg er lidt i tvil om den er fra 68 så jeg håber i kan hjælpe mig
Her er stelnummert = F5B - 00423
Sendt fra min SM-J530F med Tapatalk
Er min yamaha fs1 virkelig fra 1968
-
- Helt ny i flokken
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: lør 19. maj 2018 10:12
- Kontakt:
Er min yamaha fs1 virkelig fra 1968
Senest rettet af Carls1968Fizzy søn 10. jun 2018 00:25, rettet i alt 1 gang.
Re: Er min yamaha fs1 virkelig fra 1968
det er ikke en fs1..men en meget lille mc...der er en lille forskel i stellet..der er en bøsning svejset i motorophænget for at udligne forskellen i motor blokkene...ellers er de helt ens/med fs1 1971/72 stellene...men det er ikke en knallert..den kan kun synes som en mc..da den mangler typegodkendelsen som knallert i danmark...går ud fra det er en import maskine
din motor er også en senere..der skal være en bolt ekstra i tændings skjoldet..på de tidelige drejeventil motore
din motor er også en senere..der skal være en bolt ekstra i tændings skjoldet..på de tidelige drejeventil motore
strynboen på test profil
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Er min yamaha fs1 virkelig fra 1968
Frit fra hukommelsen: Belgisk import og vi har en bruger (F5B), der ved alt om denne knallert. Hvis der står "l" til sidst er den fra 1974 ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Er min yamaha fs1 virkelig fra 1968
Har du lidt flere billeder så vi kan bestemme om den er født som en F5B eller YB 50 eller en YB-1, de har alle F5B som model code
stellet er identisk med fs1 fra 69-75 motoren er identisk med 72'er med drejeventil, med autolube men lad os se flere billeder
dit stel nummer er sikkert også på 6 tal altså F5B-004231
Men den vil aldrig kunne køre som knallert 30 i Danmark, desværre
stellet er identisk med fs1 fra 69-75 motoren er identisk med 72'er med drejeventil, med autolube men lad os se flere billeder
dit stel nummer er sikkert også på 6 tal altså F5B-004231
Men den vil aldrig kunne køre som knallert 30 i Danmark, desværre
- Vedhæftede filer
-
- F5b årg. 1967
- 02 Yamaha F5B Efter.jpg (576.85 KiB) Vist 8393 gange
-
- YB-1 årg. ca. 2000
- yb-1.jpg (322.74 KiB) Vist 8393 gange
-
- YB 50 Årg. 1974
- yamaha-yb-50.jpg (415.8 KiB) Vist 8391 gange
-
- F5b 1969 motor nr.
- Photo 13-04-12 21.30.01.jpg (516.72 KiB) Vist 8389 gange
Yamaha F5B 1967 F5B-029966 patina, nummermacth reg. som MC
Yamaha F5B 1969 F5B-057508 skal opbygges fra bunden, nummermacth
Yamaha MR 50 1972 , nummermacth reg. som mc
Yamaha F5B 1969 F5B-057508 skal opbygges fra bunden, nummermacth
Yamaha MR 50 1972 , nummermacth reg. som mc
Re: Er min yamaha fs1 virkelig fra 1968
Hmmm, F5B-057508 motornummer med TUM178 mærke på ophænget.
I 1969 var der vist ingen japanere, der tænkte på eksport til danmark. Det var jo først 2 år senere.
TUM er jo så dansk som de 30km/t og begrænsninger ad h... til.
Mystisk. Ja, vi skal lære hele livet.
I 1969 var der vist ingen japanere, der tænkte på eksport til danmark. Det var jo først 2 år senere.
TUM er jo så dansk som de 30km/t og begrænsninger ad h... til.
Mystisk. Ja, vi skal lære hele livet.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Er min yamaha fs1 virkelig fra 1968
ja jens især når man ved at viste F5B-057508 er hentet i Portugal og er solgt fra ny i Porto og er et nummermatch
men se dig om så vil du finde tum 178 mærkede motorblokke i hele Europa
billedet er af en engelsk eller Hollandsk blok med TUM 178 mærkning
nederste af F5B stel
men se dig om så vil du finde tum 178 mærkede motorblokke i hele Europa
billedet er af en engelsk eller Hollandsk blok med TUM 178 mærkning
nederste af F5B stel
- Vedhæftede filer
-
- DSC_5257.jpg (330.21 KiB) Vist 8368 gange
-
- Photo 13-04-12 21.30.27.jpg (375.96 KiB) Vist 8368 gange
Yamaha F5B 1967 F5B-029966 patina, nummermacth reg. som MC
Yamaha F5B 1969 F5B-057508 skal opbygges fra bunden, nummermacth
Yamaha MR 50 1972 , nummermacth reg. som mc
Yamaha F5B 1969 F5B-057508 skal opbygges fra bunden, nummermacth
Yamaha MR 50 1972 , nummermacth reg. som mc
Re: Er min yamaha fs1 virkelig fra 1968
Jeg ved godt, at alle FS1 motorer er TUM178 mærket fra den gang man startede importen til DK. Det er jo underordnet, om der står den danske godkendelse i andre landes motorer.
Jeg synes bare, at det er underligt, at japanerne har været så "synske", at de 2-3 år før den blev godkendt i DK, kunne vide, at den skulle have nr. 178. Så meget før har Franz Kroon næppe ansøgt om tilladelse ved myndighederne.
Mener godkendelsen er dateret 16/11-1971.
Jeg synes bare, at det er underligt, at japanerne har været så "synske", at de 2-3 år før den blev godkendt i DK, kunne vide, at den skulle have nr. 178. Så meget før har Franz Kroon næppe ansøgt om tilladelse ved myndighederne.
Mener godkendelsen er dateret 16/11-1971.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Er min yamaha fs1 virkelig fra 1968
Graver lige en ældre sag frem. Min makker har lige fået en 69'er FS1 fra østrig. Stelnummer FS1-04xxxx. Den har en 5 gears drejeventil motor på, med nummermatch, og den har også TUM178. Der må have været god kommunikation mellem den danske importør og Yamaha i årene op til godkendelsen af FS1 til det danske marked. De må jo have vidst at de var ved at ansøge på nr. 178 allerede i 69.