pisseirriterende
: lør 14. apr 2018 14:18
Kreidler 3-gears RMC Elektronik
For et par uger siden kørte jeg en tur på en times tid, og da jeg kommer hjem bemærker jeg at den går ujævnt i tomgang, hvilket undrede mig lidt. Så, efter at have gået nogle ting efter, tager jeg og tjekker tændingstidspunktet med tændpistolen, og det ser også ujævnt ud. (Kokusan evo)
Nå, men jeg skruer svinghjulet af og ser at der ligesom ligger en oliefilm over tændingen og på indersiden af svinghjulet. Der ligger en lillebitte smule olie i bunden af tændingshuset også. Jeg gør det grundigt rent og samler det igen og tjekker tændingstidspunktet som er præcist nu.
Jeg kørte igen en tur, sidste weekend, og bagefter var der igen sivet en smule ud i tændingshuset. Jeg har lige i dag kørt en tur mere, og nu er der endnu mere.
Det der er lidt irriterende er at jeg købte denne motor som værende ny-renoveret af en kreidlermand som virkede til at have styr på det. Da jeg efter noget tid fik motoren monteret synes jeg gearskiftet drillede (hoppede ud af 3. gear) og havde en svag hvinene/skurende lyd, så efter lidt diskussion gik manden med til at reparere det. Da jeg fik motoren tilbage var det det samme, ingen forskel. Pisseirriterende. Så fik jeg en anden ekspert til at ordne det, og som bagefter sagde af motoren ganske vidst havde nye lejer men i en ringe kvalitet og der var slør ved kobling og gearstifter osv osv.
Efter at have kørt lidt med motoren igen, begyndte kickstarteren at kamme over når man trådte den igang, og den dryppede med olie et eller andet sted fra, så jeg fik eksperten til at ordne det. Der kom ny kickstartermekanisme i og motorblokkene har fået noget flydende pakning.
Siden den blev ordnet sidste gang har jeg faktisk ikke haft den i gang før nu, det er ca. et år siden den blev samlet sidste gang (og den hviner faktisk stadig lidt..)
Nå . . . er der nogen her der HAR FORSTAND PÅ AT LAVE EN KREIDLERMOTOR SÅ DET VIRKER?!
(Århus)
For et par uger siden kørte jeg en tur på en times tid, og da jeg kommer hjem bemærker jeg at den går ujævnt i tomgang, hvilket undrede mig lidt. Så, efter at have gået nogle ting efter, tager jeg og tjekker tændingstidspunktet med tændpistolen, og det ser også ujævnt ud. (Kokusan evo)
Nå, men jeg skruer svinghjulet af og ser at der ligesom ligger en oliefilm over tændingen og på indersiden af svinghjulet. Der ligger en lillebitte smule olie i bunden af tændingshuset også. Jeg gør det grundigt rent og samler det igen og tjekker tændingstidspunktet som er præcist nu.
Jeg kørte igen en tur, sidste weekend, og bagefter var der igen sivet en smule ud i tændingshuset. Jeg har lige i dag kørt en tur mere, og nu er der endnu mere.
Det der er lidt irriterende er at jeg købte denne motor som værende ny-renoveret af en kreidlermand som virkede til at have styr på det. Da jeg efter noget tid fik motoren monteret synes jeg gearskiftet drillede (hoppede ud af 3. gear) og havde en svag hvinene/skurende lyd, så efter lidt diskussion gik manden med til at reparere det. Da jeg fik motoren tilbage var det det samme, ingen forskel. Pisseirriterende. Så fik jeg en anden ekspert til at ordne det, og som bagefter sagde af motoren ganske vidst havde nye lejer men i en ringe kvalitet og der var slør ved kobling og gearstifter osv osv.
Efter at have kørt lidt med motoren igen, begyndte kickstarteren at kamme over når man trådte den igang, og den dryppede med olie et eller andet sted fra, så jeg fik eksperten til at ordne det. Der kom ny kickstartermekanisme i og motorblokkene har fået noget flydende pakning.
Siden den blev ordnet sidste gang har jeg faktisk ikke haft den i gang før nu, det er ca. et år siden den blev samlet sidste gang (og den hviner faktisk stadig lidt..)
Nå . . . er der nogen her der HAR FORSTAND PÅ AT LAVE EN KREIDLERMOTOR SÅ DET VIRKER?!
(Århus)