Nåå, skal vi lige have en opdatering. Jeg har haft travlt med at få den færdig, skal på 550 km køretur på torsdag.
Den står køreklar nu, har kun nået at få kørt 50 km på den, så ikke meget test der. Jeg måtte lige åbne motoren igen, den ville ikke skifte gear, træls når man har brugt flydende pakning sammen med papir pakningen. Blokken var ikke så god, normalt bruger jeg papir alene. Sådan blev den også samlet igen, uden flydende, og den holder tæt, så ingen grund til panik
Jeg fandt ingen fejl, men da jeg åbnede blokken de første mm, gav det er "klak". Tror skiftetromlen har været forkantet/klemt, ikke noget jeg har oplevet før. Skiftegaflen stod korrekt ifht. skiftetromlen, det var ellers mit første bud.
Kokusan grundpladen skulle lige have nogle længere slidser, for at kunne komme ned på en fornuftig fortænding.
Monza forrør skal lige have et lille knæk før den rammer Maxi cylinderen ordentlig.
Gearingen var alt for lav, og jeg er ikke i mål endnu. Har 13/38 på kæde siden, 13 er max foran og kun Mopedspeed ser ud til at have mindre bagtandhjul, de havde ferie lukket så det nåede jeg ikke. Men jeg havde til min store overraskelse, et længere primærdrev liggende. De fleste nyere Puch kører med 18/72 fra krumtap til forlagsaksel, jeg havde en 19/69 liggende. Det gav 5 km/t alene, men den trækker stadig alt for godt op gennem gearene og render 4. gear ud hurtigt.
Det store tandhjul havde 5 tænder i rap, med ret grim pitting, sættet stammer fra en vandskadet motor. Jeg kan ikke mærke noget under kørsel, så jeg krydser fingre og holder nøje øje med tænder i olien. Mr. Sikkerhedsnet havde ikke monteret dette sæt i en motor, men så er det kun til skrot spanden. Formålet med hele maskinen er jo at få brugt de dele jeg har liggende, som egentlig ikke ser gode ud. Det fungerer ret godt indtil videre
Tændspolen har jeg placeret bagved luftfilteret, der er lige plads og alle ledninger passer i længden uden at man skal forlængre dem. Batteri, spændingsregulator, sikring og en kontakt til USB lader, røg i højre dæksel.
Sådan står den lige nu, inden jeg spændte flere tasker på den:
Den fik en Biltema H4 lygte på, den er fin. Den første kinalygte var ved at smelte, så den blev kylet meget hårdt i skraldespanden.
Og så lige et skud, hvor den er 98% klar til ferien: