Puch MS50 Fra skrot til ..... ?????

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Brugeravatar
mriisj
Stor knallert
Indlæg: 227
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10
Kontakt:

Re: Puch MS50 Fra skrot til ..... ?????

Indlæg af mriisj » lør 8. sep 2018 21:19

et billede af op-kogning af malingen
Vedhæftede filer
P5210001.JPG
P5210001.JPG (324.66 KiB) Vist 631 gange
Michael Jensen

MC: Kreidler RS 1968
Knallert: Puch VZ50 Flagskib
Projekter: Kreidler RS Elektronik 1979, Kreidler RS Elektronik 1975, Puch MS50 1976

Brugeravatar
mriisj
Stor knallert
Indlæg: 227
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10
Kontakt:

Re: Puch MS50 Fra skrot til ..... ?????

Indlæg af mriisj » tirs 18. sep 2018 22:27

Ja så blev der lavet lidt mere maling, jeg fik ny maling hjem fra Mipa og det virker bare, stellet blev slebet ned og i går blev der så igen malet sort som ses på det første billede, i dag fik den så klarlakken og den står lige i skabet så endelig lidt fremgang på dette projekt, kan næsten ikke vente på at komme i gang med at skrue på modellen :)
Vedhæftede filer
P9170004.JPG
P9170004.JPG (348.2 KiB) Vist 531 gange
P9180004.JPG
P9180004.JPG (319.92 KiB) Vist 531 gange
Michael Jensen

MC: Kreidler RS 1968
Knallert: Puch VZ50 Flagskib
Projekter: Kreidler RS Elektronik 1979, Kreidler RS Elektronik 1975, Puch MS50 1976

Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 2645
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Puch MS50 Fra skrot til ..... ?????

Indlæg af 12V » ons 19. sep 2018 21:53

Dejligt at høre, du er dygtig til at lakere, den står virkelig flot i lakken :-)

Brugeravatar
mriisj
Stor knallert
Indlæg: 227
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10
Kontakt:

Re: Puch MS50 Fra skrot til ..... ?????

Indlæg af mriisj » fre 23. nov 2018 14:07

Så er jeg også kommet lidt videre i dette projekt men er godt nok træt af at når man køber nye dele som A dele bedste kvalitet så passer de ad rø... til, hvorfor er det sådan med Puch dele, det er måske en gang Kinaskrald det hele ??
Michael Jensen

MC: Kreidler RS 1968
Knallert: Puch VZ50 Flagskib
Projekter: Kreidler RS Elektronik 1979, Kreidler RS Elektronik 1975, Puch MS50 1976

Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1325
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Puch MS50 Fra skrot til ..... ?????

Indlæg af knallert » fre 23. nov 2018 16:16

ja det er kina det hele..og elendig kvalitet..det meste...nok fordi at puch er et lokalt europæisk fænomen..så der er ikke samme tradision for reservedele..som de japanske maskiner...som der er 50 år erfaring med pirat dele..og licens produktion ag maskinerne rundt omkring..så det er et stor marked..puch vil altid være en lille spiller..og nogle spekulanter får så fremstillet stel og div dele..og så gider kineseren ikke at gøre det godt..da der ikke er et asiatisk marked for delene..hvor han kan sælge sine kopier..jeg har dog købt nogle blæser kølede cylendre med stempler..som er fantastisk fine..endda bedre end puch "s nok fordi det er de tunede cylendre som er kopieret..med lidt bedre skylle kanaler
strynboen på test profil

Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 2645
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Puch MS50 Fra skrot til ..... ?????

Indlæg af 12V » lør 24. nov 2018 11:31

Puch Maxi og Yamaha FS1 synes jeg altid har været rigtig slemme. Jeg tror de nuværende dele er kopier af kopier, som har deres oprindelse i start 80erne.

Heldigvis ser jeg flere og flere entusiaster der starter nye produktioner op af dele med bedre pasform, som f.eks Benny fra Ysmahafs1.dk, Swiing i Schweiz og mange af de tyske og hollandske kreidler forhandlere.

Brugeravatar
mriisj
Stor knallert
Indlæg: 227
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10
Kontakt:

Re: Puch MS50 Fra skrot til ..... ?????

Indlæg af mriisj » tirs 22. jan 2019 10:27

Jeg har nu fået presset gummibøsningerne op på plads i forgaflen, denne er du samlet og monteret på stellet, jeg har fået bukket støttefoden lidt frem og tilbage så den kunne komme på men mangler stadig lidt tilpasning på denne, så der er sket lidt

Jeg ville så hælde olie på gaflen men fandt så at datablad hvor der står SAE30 olie i forgaflen og det forgaffelolie jeg har på lager er SAE15, hvad har i brugt eller kan anbefale til denne MS50 forgaffel ?
Michael Jensen

MC: Kreidler RS 1968
Knallert: Puch VZ50 Flagskib
Projekter: Kreidler RS Elektronik 1979, Kreidler RS Elektronik 1975, Puch MS50 1976

Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 2645
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Puch MS50 Fra skrot til ..... ?????

Indlæg af 12V » tirs 22. jan 2019 13:10

Man kan vidst ikke sammenligne de forskellige SAE olier, hvad værdien angår. F.eks. er en SAE80 gear olie, ca. lige så sej/tyk som en SAE30 motorolie. Jeg kan ikke finde et skema for gaffelolie, men en SAE15 ligger i den tunge ende af skalaen. I hvert fald hvis det var en moderne MC.
Boringerne/ventilerne i en knallert gaffel er så grove at man ikke mærker den store forskel, jeg vil næsten være så fræk at sige jo tykkere jo bedre. Især hvis der ikke er tale om fabriksnye dele.

Jeg har brugt SAE10, 15 og 20 gaffelolie i mine maskiner. Så SAE 30 motorolie, SAE 80 gearolie og til sidst en meget tyk SAE 150 gearolie.

Jeg er mest tilfreds med de tykke/mellemtykke olier, SAE10 er for tynd til alt jeg ejer! Min Monza lavet af skrotdele og min kommende Cross Bravo har fået den tykke SAE 150, der kan man mærke at dæmpningen bliver sejere.

En anden af mine Bravoer kører med SAE 80 gear olie, den er stadig blød men banker ikke mere i bund, som den gjorde med SAE 15 gaffelolie.

Fordelen med gaffelolie er at der er tilsætninger i, som skulle nedsætte det specielle slid der er i en gaffel, samt noget der forhindrer opskumning. Ikke noget jeg tror der er kritisk for en simpel knallert gaffel :)

Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"