Side 1 af 1

Hvad er dette? Tid, sted og anvendelse...

: man 18. jul 2016 22:45
af MNH3660
Hej Eksperter

Har i en handel fået nogle stumper med - bl.a. en Mikuni 10 mm uden indhold. Overvejer at bygge den op, men jeg synes, den ser lidt underlig ud, hvor strålerøret skal sidde (se billeder). Der sidder tilsyneladende et fast messingrør???

På bespændingen står der 3EE og ellers kan jeg ikke finde nogle ID'er eller typeangivelser.

Er der nogen, der kender dette karb.hus? Er det værd at gøre noget ved?

PS: Strålerøret i baggrunden hører til en Mokini - ville absolut fotograferes...

Mvh Mikkel
Bespænding
Bespænding
20160718_220729.jpg (265.89 KiB) Vist 6002 gange
20160718_220746.jpg
20160718_220746.jpg (282.61 KiB) Vist 6002 gange
20160718_220819.jpg
20160718_220819.jpg (306.16 KiB) Vist 6002 gange
20160718_220916.jpg
20160718_220916.jpg (322.66 KiB) Vist 6002 gange

Re: Hvad er dette? Tid, sted og anvendelse...

: tirs 19. jul 2016 01:20
af juhl-drengen
Det er til en dansk FS1 2g som ligeledes har 3EE typebenævnelsen :)

Re: Hvad er dette? Tid, sted og anvendelse...

: tirs 19. jul 2016 14:27
af MNH3660
Takker for kvalificeret input. Så ryger den til salg eller lign. en af dagene. Den kan jeg vist ikke bruge til en 4G

Mvh Mikkel

Re: Hvad er dette? Tid, sted og anvendelse...

: ons 20. jul 2016 07:23
af claus olieklud
hejsa... der er ikke noget der hindre dig i at bruge den på en Yamaha fs1 4 gear, den er trods alt original, og den er da ligeglad om den sidder på en blok med 2 eller 4 gear... omvendt virker det meningsløst at finde resten når man kun har huset.

jeg var nu ikke klar over at der skulle være så meget forskel på dyserøret på en 2 gear vs 4 gears Yamaha.

hilsen olieklud

Re: Hvad er dette? Tid, sted og anvendelse...

: ons 20. jul 2016 11:06
af Poul-Erik A.
Hej Mikkel.
Jeg kan understøtte Claus' mening om det ved at supplere med, at jeg har prøvet det samme, men jeg blev standset i det da jeg købte chockerpinden ved Thansen, for den manglede den vigtige gummitætning nederst. Jeg kørte tilbage til butikken for at vise dem det - men her sagde de, at der ALDRIG har været en gummi-tætning i denne del.... ;-)

Re: Hvad er dette? Tid, sted og anvendelse...

: tors 21. jul 2016 11:31
af Jensmc
Jeg har aldrig prøvet en 2-gears karburator på en 4-gears. Det sjove er jo, at motorerne praksis talt er ens. Med Motor tænker jeg på krumtaphus, cylinder/toppakning og topstykke. Krumtappen har nok ingen indflydelse på ydelsen. Gearkassen er jo, som sådan, ikke en del af motoren.
Så den eneste forskel på de 2 motorer er indsugning og karburator. Med en væsentlig mindre indsugning på 2-gear (1,3mm mindre), påstår Yamaha, at den dælme yder 1,2HK. Altså mere end den 4-gears. Hvis det passer (og det føles ikke sådan), må den ekstra ydelse ligge i...., karburatoren. Og hvem tror på den????
Altså er konklusionen vel, at en 2-gears karburator sagtens kan benyttes på en 4-gears. Problemet er bare, at delene i de 2 karburatorer er vidt forskellige. Faktisk ALT.

Re: Hvad er dette? Tid, sted og anvendelse...

: ons 28. sep 2016 17:11
af MNH3660
Undskyld mit sene svar - havde ikke sat hak i "Besked ved besvarelse".

Sikke mange gode kommentarer. Jeg tror jeg vil lede efter en "almindelig" 10 mm Mikuni. Hvis nogen er interesseret i "hus og kælder", er I velkomne til at skrive. Tror også jeg har nålen, der hører til - kan det passer, der er 4 hakker mod 5 på en "alm".
Mikkel