Vil næææsten starte nu. :/
Vil næææsten starte nu. :/
Hej allesammen.
Jeg er ved at få grå hår af min gamle Yamaha fs1 her. Det skal lige siges at alt har været skilt af og fået sat ny krumtap, lejer, simmeringe osv i.
Jeg har prøvet lidt af hvert feks:
2 karburator
2 membraner (er tæt)
boret cylinder op og sat ny stempel+stempelringe i.
justeret tænding, ny platiner samt kondensator.
prøvet 3 forskellige tændrør.
fyldt huset op med benzin for at se efter utæthed ved simmeringe. (Er tæt)
Jeg ved ikke om karburatoren er justeret ordentligt men synes bare stadigvæk den skal kunne starte idet mindste.
Den opfører sig således at det lyder som om den næææsten gider at starte (hoster lidt), der kommer god røg ud af udstødningen på den, tændrøret bliver vådt og der er fin gnist.
Nogen der har nogle ideer til hvad jeg kan prøve??
Jeg er ved at få grå hår af min gamle Yamaha fs1 her. Det skal lige siges at alt har været skilt af og fået sat ny krumtap, lejer, simmeringe osv i.
Jeg har prøvet lidt af hvert feks:
2 karburator
2 membraner (er tæt)
boret cylinder op og sat ny stempel+stempelringe i.
justeret tænding, ny platiner samt kondensator.
prøvet 3 forskellige tændrør.
fyldt huset op med benzin for at se efter utæthed ved simmeringe. (Er tæt)
Jeg ved ikke om karburatoren er justeret ordentligt men synes bare stadigvæk den skal kunne starte idet mindste.
Den opfører sig således at det lyder som om den næææsten gider at starte (hoster lidt), der kommer god røg ud af udstødningen på den, tændrøret bliver vådt og der er fin gnist.
Nogen der har nogle ideer til hvad jeg kan prøve??
Re: Vil næææsten starte nu. :/
Forsøger du at starte på kickstarter? Eller løber du med den?
Yamaha fs1 dx 76 match under op bygning
Yamaha fs1 dx 78 381-253577 motor 381-220786 http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v" onclick="window.open(this.href);return false; ... p?ID=18690
Yamaha Passola solgt
Yamaha fs1 dx 78 381-253577 motor 381-220786 http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v" onclick="window.open(this.href);return false; ... p?ID=18690
Yamaha Passola solgt
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2146
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Vil næææsten starte nu. :/
Nu ved jeg ikke hvad der er prøvet før, men kunne det tænkes at den næsten er "druknet" ? Hvis ja: ingen chocker, men derimod fuld gas...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4253
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Vil næææsten starte nu. :/
Prøv lige med et andet tændrør. Også selv om at du har "fin gnist"...
Erik
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: Vil næææsten starte nu. :/
Har prøvet begge dele.mads1987 skrev:Forsøger du at starte på kickstarter? Eller løber du med den?
Re: Vil næææsten starte nu. :/
har haft tændrør osv af og renset. Den skulle ikke være druknet.Poul-Erik A. skrev:Nu ved jeg ikke hvad der er prøvet før, men kunne det tænkes at den næsten er "druknet" ? Hvis ja: ingen chocker, men derimod fuld gas...
Re: Vil næææsten starte nu. :/
har prøvet med 3 forskellige NGK B6HS +7+8.FS1originalen skrev:Prøv lige med et andet tændrør. Også selv om at du har "fin gnist"...
Erik
Re: Vil næææsten starte nu. :/
Selvom der er fin gnist, kan der være problemer med tændings systemet. Prøv og afmonter tændrørshætten, afisoler et lille stykke af ledningen. Hold den et stykke fra stel og jok i kickstarteren, den skal gerne trække mindst 6 mm gnist iflg. Yamaha. Et rigtig sundt system trækker også en 10 mm gnist.
Hvis den ikke klarer denne test ville jeg tjekke den udvendige tændspole, derefter fødespolen. THansens tændspole virker sjældent godt.
Hvis den ikke klarer denne test ville jeg tjekke den udvendige tændspole, derefter fødespolen. THansens tændspole virker sjældent godt.
Re: Vil næææsten starte nu. :/
Så fik jeg liv i den
Jeg har renset karburatoren igen.
Monteret ny tændrørshætte samt finjusteret platinerne lidt mere.
Jeg har lige et spørgsmål mere:
Det skal lige siges at alt har været skildt af. Jeg har monteret nye lejer, krumtap, stempel, bøsninger osv som en motorrenovering skal indeholde. Alle motordelene er købt hos Benny så kvaliteten er fin (Ikke noget thansen bras).
Jeg fik den igang og justeret karburatoren, men jeg synes den bankede lidt fra motoren af, jeg synes det var lidt mærkeligt når nu hvert enkelt leje er blevet skiftet. Jeg kørte så lidt rundt på den og det var ligesom lyden blev mindre og mindre. Er der nogen der ved om det kan være meget normalt at de lige banker lidt i starten fordi delene skal lige slides sammen eller hvordan skal man sige det?
Jeg har renset karburatoren igen.
Monteret ny tændrørshætte samt finjusteret platinerne lidt mere.
Jeg har lige et spørgsmål mere:
Det skal lige siges at alt har været skildt af. Jeg har monteret nye lejer, krumtap, stempel, bøsninger osv som en motorrenovering skal indeholde. Alle motordelene er købt hos Benny så kvaliteten er fin (Ikke noget thansen bras).
Jeg fik den igang og justeret karburatoren, men jeg synes den bankede lidt fra motoren af, jeg synes det var lidt mærkeligt når nu hvert enkelt leje er blevet skiftet. Jeg kørte så lidt rundt på den og det var ligesom lyden blev mindre og mindre. Er der nogen der ved om det kan være meget normalt at de lige banker lidt i starten fordi delene skal lige slides sammen eller hvordan skal man sige det?