Er det en 76 baglygte?

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Jesper P.
Junior knallert
Indlæg: 29
Tilmeldt: søn 17. mar 2013 22:26
Kontakt:

Er det en 76 baglygte?

Indlæg af Jesper P. »

http://www.ebay.co.uk/itm/111386778897" onclick="window.open(this.href);return false;

Vil lige være Helt sikker inden jeg bestiller....(-;


Regards
Jesper Pedersen
Denmark
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Er det en 76 baglygte?

Indlæg af Dewil »

Den er til mc med 12 volt, så det er ikke den helt rigtige..
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Er det en 76 baglygte?

Indlæg af strynboen »

den er også lidt buttet.. ..de er normalt smalle og lange dem på fs1
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Er det en 76 baglygte?

Indlæg af Dewil »

Lars, du kan selv være lang og smal..... og buttet? :hihi

Den ligner den korrekte til forveksling, men de er altså ikke helt ens...
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Er det en 76 baglygte?

Indlæg af Dewil »

Den rigtige
Billede

Den næsten rigtige
Billede
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Er det en 76 baglygte?

Indlæg af strynboen »

nåå så er min stanley..ikke den rigtige stanley........ ..den er mere paralel i siderne...(hvordan siger man 4 kantet/rund)
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Er det en 76 baglygte?

Indlæg af Dewil »

Faconen på de to er nu ens..... men forskellene er:

Ledningerne; 12 volt er yderkablet grå og ret kort samt stelledning går inden i yderkablet. 6 volt er yderkablet sort og langt samt at stelledningen går uden for yderkablet.

Glassene; 12 volt er mønster (nederste del af glasset) cirkulært, 6 volt er mønstret (nederste del af glasset) i tern. Refleksen (den runde del af glasset) har form som et pentogram på 6 volt, dette gælder ikke for alle 12 volt.

Bagpladen; 12 volt har ingen parabol omkring pæren, 6 volt har en parabol omkring pæren.

Fatningerne er ens, glassene kan byttes rundt som man lyster og farverne på ledningerne er gul/blå/sort.... og stikkene er ens.

Så man kan montere den man synes... :bravo
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Jesper P.
Junior knallert
Indlæg: 29
Tilmeldt: søn 17. mar 2013 22:26
Kontakt:

Re: Er det en 76 baglygte?

Indlæg af Jesper P. »

Dvs jeg kan nappe den og så lede videre efter korrekt glas, jeg må ha den....


Regards
Jesper Pedersen
Denmark
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Er det en 76 baglygte?

Indlæg af Dewil »

Jeg ville absolut ikke betale de penge for noget som ikke er det rigtige..... tålmodighed er nødvendig når man laver FS1
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Er det en 76 baglygte?

Indlæg af strynboen »

ja der er billigere kopier..som godt kan gå an..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Jesper P.
Junior knallert
Indlæg: 29
Tilmeldt: søn 17. mar 2013 22:26
Kontakt:

Re: Er det en 76 baglygte?

Indlæg af Jesper P. »

Jeg har givet ham et bud, så må vi se... Jeg har massere tålmodighed, derfor bliver det en original, men de originale dele bliver også sværere at finde... Men det ved i jo allerede meget mere om end mig....(-;


Regards
Jesper Pedersen
Denmark
Jesper P.
Junior knallert
Indlæg: 29
Tilmeldt: søn 17. mar 2013 22:26
Kontakt:

Re: Er det en 76 baglygte?

Indlæg af Jesper P. »

Nyt spørgsmål....(-;
Mht blinklysene på 76 er vi så ikke enige om der er to korte og to lange?

http://www.ebay.co.uk/itm/321436419802" onclick="window.open(this.href);return false;
Er de korrekt til bag?



Regards
Jesper Pedersen
Denmark
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Er det en 76 baglygte?

Indlæg af Jensmc »

For mig at se, er armen for lang. Det ligner mere et fra AS1 og AS3 (125cc).
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Er det en 76 baglygte?

Indlæg af Dewil »

Billede

Ca. totallængder på "IMASEN" blinklys:
1974 bag, 12,5 cm
1972 til 1976 bag, 11 cm
1972 til 1976 for, 9,5 cm.

Jeg har lært rigtig meget fra dette forum, rigtig meget ved at observere/dokumentere samt adskille uspolerede FS1 maskiner. Jeg må desværre sande at der uanset hvor man handler, findes et hav af sælgere som enten ikke ved hvad de sælger og hvad det er værd. Men der findes også en del sælgere, eksempelvis på eBay, som udemærket ved hvad det er de har og hvad det er værd. Jeg ser rigtig mange dele sat til salg som værende til FS1, hvilket de ikke er. Nogle af delene kommer muligvis fra søstermodeller hvor delene ligner hinanden rigtig meget eller måske er identiske. Så det er op til en selv at undersøge om varen er korrekt inden man byder på den. Jeg har for ganske nyligt kontaktet en eBay sælger som havde en hjulaksel til salg. Den lignede en baghjulsaksel til en årgang 76, dog stemte varenummeret ikke. En sådan vare kan meget vel være identisk så derfor spørger jeg sælger om totallængden på akslen. Han svarer "The spindle is 196mm", hvilket ikke er langt nok til at passe på hverken ny eller gammel type FS1 baghjul. Jeg gør ham pænt opmærksom på problemet, hvorpå han svarer: "I bought the spindle a while ago of ebay and have not needed to use it . The description then said it was for fs1e so I am selling it in good faith". I min verden er man ikke i god tro hvis man bliver gjort opmærksom på at oplysningerne man giver er ukorrekte, men ham om det. Så moralen er at man skal bare sikre sig inden man byder.... og det er jo så heldigvis også det du gør Jesper... :(y)
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Jesper P.
Junior knallert
Indlæg: 29
Tilmeldt: søn 17. mar 2013 22:26
Kontakt:

Re: Er det en 76 baglygte?

Indlæg af Jesper P. »

Glemte helt at skrive tak for din hjælp og dine gode råd, det også derfor jeg spørg herinde og i må endelig sige til hvis jeg spørg for meget....[SMILING FACE WITH SMILING EYES]


Regards
Jesper Pedersen
Denmark
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"