"Ny" DT 175 - 94'
"Ny" DT 175 - 94'
Tja, jeg var så heldig at jeg på stumpemarked i Herning, i lørdags, fandt denne super flotte Dt 175, fra 94. Den er blevet trukket rundt med hele sit liv er, og har i alt "kørt" 10 km
Den har været brugt på teknisk skole i Holstebro, desværre for skolen (og heldigt for mig) blev karburatoren stjålet fra den 2 gange over en kort periode, og derfor valgte skolen at gennem den væk. Den har så stået i skolens kælder siden engang i 90'erne, og er knap nok blevet skruet på!
Der er umiddelbart nogle småting som skal ordnes, før den er køreklar:
- Udstødning skal males, da den har været skåret op for at fjerne begrænsningen
- Kobling skal laves
- Karburator skal skaffes (jeg har en 26mm liggende, men den køre originalt med 28mm)
- Nederste del af kablet til karburatoren skal skiftes
- Der mangler batteri
- Der mangler kæde
- Der manglet et luftfilter
- Der skal betales afgift, hvilken jeg skal have søgt om
Resten af den er som I kan se på billederne i super stand Lækkert fund
Den har været brugt på teknisk skole i Holstebro, desværre for skolen (og heldigt for mig) blev karburatoren stjålet fra den 2 gange over en kort periode, og derfor valgte skolen at gennem den væk. Den har så stået i skolens kælder siden engang i 90'erne, og er knap nok blevet skruet på!
Der er umiddelbart nogle småting som skal ordnes, før den er køreklar:
- Udstødning skal males, da den har været skåret op for at fjerne begrænsningen
- Kobling skal laves
- Karburator skal skaffes (jeg har en 26mm liggende, men den køre originalt med 28mm)
- Nederste del af kablet til karburatoren skal skiftes
- Der mangler batteri
- Der mangler kæde
- Der manglet et luftfilter
- Der skal betales afgift, hvilken jeg skal have søgt om
Resten af den er som I kan se på billederne i super stand Lækkert fund
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: "Ny" DT 175 - 94'
Tillykke med den!
kan ikke helt finde ud af om jeg virkelig elsker eller hader de 90èr farver og straferinger.. men fed det er den da helt klart! de går også skide godt.. min bror havde engang en næsten magen til
kan ikke helt finde ud af om jeg virkelig elsker eller hader de 90èr farver og straferinger.. men fed det er den da helt klart! de går også skide godt.. min bror havde engang en næsten magen til
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt
haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt
haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Re: "Ny" DT 175 - 94'
Fedest! Tillykke
Re: "Ny" DT 175 - 94'
Tillykke med din nyerhvervelse, supert fund
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: "Ny" DT 175 - 94'
hej yde... den ser helt ny ud så det er sikkert et godt køb, det ville ellers være spændende at høre hvad du har givet for den ?
mht. afgift måtte jeg jo betale 183 kr for min dt 50er - den er årgang `91 og jeg mener at der blev oplyst speedometervisning på 34000 km, daværende nyværdi blev anslået til 11000 kr og skivebremse som luxusudstyr...
i dit tilfælde mener jeg sådan en kostede 17000 kr i sin tid - nu skal jeg ikke kunne sige om din meget beskedne kilometerstand vil påvirke afgiftsberegningen negativt for dig, men du må endelig fortælle om det... jeg tror du skal forvente mindst 2000-3000 kr
hvis du syntes afgiften er for høj kan du jo bare lade være med at betale den og bruge cyklen som en god holdbar crosser - hvis du vil sælge den igen er der nok flest penge i at hugge den op til dele, det skulle ikke undre mig hvis du kunne sælge stumper for 10000 kr pga. det er helt nye dele...
hvis du kan leve med en uoriginal kopi kaburator, så har mopedspeed lige den kaburator der passer på, du kan få den i 24, 28 eller 30 mm til 400 kr - der følger ekstra dysesæt med til en kaburator, og hvis de ikke passer kan du jo bare rive dyserne op så det passer... på et tidspunkt tænkte jeg selv på at købe sådan en kaburator til kreidleren, men da det viste sig at min mikuni vm32 akkurat lige kunne sidde der, fik jeg derfor aldrig købt sådan en discount kaburator... jeg tror det er en kopi af en moderne mikuni, ihvertfald er de med fladspjæld og udvendig justering af blandingsforhold ved lukket eller næsten lukket gasspjæld... nu sælger mopedspeed jo meget skrammel, men det ville da højst være 400 kr du på den måde kastede ud af vinduet hvis det skulle vise sig at være noget lort
iøvrigt meget fed farve sammensætning, min har også samme farve stel som din
god vind med dine cykler
hilsen olieklud
mht. afgift måtte jeg jo betale 183 kr for min dt 50er - den er årgang `91 og jeg mener at der blev oplyst speedometervisning på 34000 km, daværende nyværdi blev anslået til 11000 kr og skivebremse som luxusudstyr...
i dit tilfælde mener jeg sådan en kostede 17000 kr i sin tid - nu skal jeg ikke kunne sige om din meget beskedne kilometerstand vil påvirke afgiftsberegningen negativt for dig, men du må endelig fortælle om det... jeg tror du skal forvente mindst 2000-3000 kr
hvis du syntes afgiften er for høj kan du jo bare lade være med at betale den og bruge cyklen som en god holdbar crosser - hvis du vil sælge den igen er der nok flest penge i at hugge den op til dele, det skulle ikke undre mig hvis du kunne sælge stumper for 10000 kr pga. det er helt nye dele...
hvis du kan leve med en uoriginal kopi kaburator, så har mopedspeed lige den kaburator der passer på, du kan få den i 24, 28 eller 30 mm til 400 kr - der følger ekstra dysesæt med til en kaburator, og hvis de ikke passer kan du jo bare rive dyserne op så det passer... på et tidspunkt tænkte jeg selv på at købe sådan en kaburator til kreidleren, men da det viste sig at min mikuni vm32 akkurat lige kunne sidde der, fik jeg derfor aldrig købt sådan en discount kaburator... jeg tror det er en kopi af en moderne mikuni, ihvertfald er de med fladspjæld og udvendig justering af blandingsforhold ved lukket eller næsten lukket gasspjæld... nu sælger mopedspeed jo meget skrammel, men det ville da højst være 400 kr du på den måde kastede ud af vinduet hvis det skulle vise sig at være noget lort
iøvrigt meget fed farve sammensætning, min har også samme farve stel som din
god vind med dine cykler
hilsen olieklud
Re: "Ny" DT 175 - 94'
Claus, det er en Keihin PWK kopi. Hvis vi tænker på den samme vel og mærke. De fungerer rigtig godt, en god kammerat triller rundt med sådan en i 28 mm. Hold da op et brøl den giver fra sig med åbent filter!
Re: "Ny" DT 175 - 94'
Hej Nikolaj
Fed maskine!
Prøv at se, om du kan finde en genvej igennem systemet - inden du kører til syn, betaler afgift osv.
/Steen
Fed maskine!
Inden du gør det, så bør du lige undersøge hvilke krav der stilles til maskinen ved indregistrering. Hvis den ikke tidligere har været i brug (læs: indregistreret), så risikerer du, at den skal leve op til de samme regler mht. fx forurening, som en helt ny maskine. Vi taler muligvis om katalysator osv.Nikolaj Y skrev:- Der skal betales afgift, hvilken jeg skal have søgt om
Prøv at se, om du kan finde en genvej igennem systemet - inden du kører til syn, betaler afgift osv.
/Steen
-
- Moderator
- Indlæg: 3937
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: "Ny" DT 175 - 94'
Ellers har jeg da en Dellorto VHST28 med div. dyser og et par nåle på lager. Jeg har fundet din indsugningsplade og dygtigt filede membranhus - det skal jo sendes, alligevel.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: "Ny" DT 175 - 94'
1: Køb gammelt lig af samme type, som har været indregistreret, evt bare et stel, kunne også være i udlandet (EU). Bare papirer er med.
2: Få malet det "indregistrerede" stel
3: flyt alt over på det "indregistrerede" stel og kør til syn.
Iøvrigt sidder der en begrænsning mere oppe i ekspansionskammeret.
Jeg er så gammel, at jeg fulgte med i motorcykelbladene, da den kom på markedet herhjemme. (det var før nettet). Oprindeligt havde motoren 24 HK, men allerede dengang skulle den drosles for at leve op til støjkrav, selv i udlandet, og det gjordes ved at ændre indvending på kammeret, vistnok en kegle/tragt. Muligvis noget med at den så ikke kan tage så mange omdrejninger.
Senere kom den til Danmark med yderligere en drosling i forrøret og kom ned på 17,5 HK.
Når den blev leveret var der endda en yderligere drosling (ring i udstødningen ved cylinder), som fik den ned på ca 10 HK - den drosling blev angiveligt (igen iflg testen i "Motorcyklen" dengang) fjernet ved første service.
Så du kan altså få rigtigt meget effekt ud af den - det er dog værd at bemærke, at bremserne ikke matcher 24 hk på asfalt!
2: Få malet det "indregistrerede" stel
3: flyt alt over på det "indregistrerede" stel og kør til syn.
Iøvrigt sidder der en begrænsning mere oppe i ekspansionskammeret.
Jeg er så gammel, at jeg fulgte med i motorcykelbladene, da den kom på markedet herhjemme. (det var før nettet). Oprindeligt havde motoren 24 HK, men allerede dengang skulle den drosles for at leve op til støjkrav, selv i udlandet, og det gjordes ved at ændre indvending på kammeret, vistnok en kegle/tragt. Muligvis noget med at den så ikke kan tage så mange omdrejninger.
Senere kom den til Danmark med yderligere en drosling i forrøret og kom ned på 17,5 HK.
Når den blev leveret var der endda en yderligere drosling (ring i udstødningen ved cylinder), som fik den ned på ca 10 HK - den drosling blev angiveligt (igen iflg testen i "Motorcyklen" dengang) fjernet ved første service.
Så du kan altså få rigtigt meget effekt ud af den - det er dog værd at bemærke, at bremserne ikke matcher 24 hk på asfalt!
Re: "Ny" DT 175 - 94'
Hej Alle
Ja jeg ved ikke selv om jeg kan lidt farven... men hva fan... den er original
Mit eget gæt er at afgift kommer til at ligge på omkring 3000-3500 kr., og det burde ikke være en problem da der er papirer på den? Men jeg vil selvfølgelig tjekke afgift osv. før jeg betaler noget
Jeg vil prøve at starte den op, med den 26mm karburator jeg har liggende, når jeg får lavet koblingen... så må vi se derfra Hvis den på et tidspunkt skal sælges videre, så er det nok bedst at have den originale karburator på... men nu må vi lige se, om det overhovedet er til at finde
Ja jeg ved ikke selv om jeg kan lidt farven... men hva fan... den er original
Mit eget gæt er at afgift kommer til at ligge på omkring 3000-3500 kr., og det burde ikke være en problem da der er papirer på den? Men jeg vil selvfølgelig tjekke afgift osv. før jeg betaler noget
Jeg vil prøve at starte den op, med den 26mm karburator jeg har liggende, når jeg får lavet koblingen... så må vi se derfra Hvis den på et tidspunkt skal sælges videre, så er det nok bedst at have den originale karburator på... men nu må vi lige se, om det overhovedet er til at finde
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: "Ny" DT 175 - 94'
Det havde jeg overhovedet ikke tænkt på Steen. Hvor finder jeg ud af det? Skal jeg vende forbi synshallen og spørge?Twinsport skrev:Hej Nikolaj
Fed maskine!
Inden du gør det, så bør du lige undersøge hvilke krav der stilles til maskinen ved indregistrering. Hvis den ikke tidligere har været i brug (læs: indregistreret), så risikerer du, at den skal leve op til de samme regler mht. fx forurening, som en helt ny maskine. Vi taler muligvis om katalysator osv.Nikolaj Y skrev:- Der skal betales afgift, hvilken jeg skal have søgt om
Prøv at se, om du kan finde en genvej igennem systemet - inden du kører til syn, betaler afgift osv.
/Steen
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: "Ny" DT 175 - 94'
Rigtig fed "knallert", tillykke med den! hvor heldig kan man være??
Re: "Ny" DT 175 - 94'
Hej igen
Prøv Færdselsstyrelsen, eller evt. Rigspolitiets afdeling D. Det er mine bedste bud
/Steen
Jeg tror ikke at du skal spørge synshallen. De ved alligevel kun, hvordan man laver periodisk syn..Nikolaj Y skrev:Hvor finder jeg ud af det?
Prøv Færdselsstyrelsen, eller evt. Rigspolitiets afdeling D. Det er mine bedste bud
/Steen
Re: "Ny" DT 175 - 94'
pas på at smide for mange penge i dem...salgs prisen er ca 8000...for en i samme stand=3500 km...jeg købte et vrag med papire...og flyttede alt over..det er det billigeste og hurtigeste....og så får du de dele med i købet som der mangler...
tror du kan købe et vrag for ca 1000-2000...der står en del..med smadrede motore/stjålende vrag som dukker op..og ikke kan betalesig at renovere..når ejeren får dem tilbage fra politiet...sådan fik jeg mit stel...
ps din udstødning er en gammel rusten,, som en har byttet ud på skolen..de er det dyreste på maskinen 3500 kr..så bliver altid byttet ud med en brugt...om natten...
tror du kan købe et vrag for ca 1000-2000...der står en del..med smadrede motore/stjålende vrag som dukker op..og ikke kan betalesig at renovere..når ejeren får dem tilbage fra politiet...sådan fik jeg mit stel...
ps din udstødning er en gammel rusten,, som en har byttet ud på skolen..de er det dyreste på maskinen 3500 kr..så bliver altid byttet ud med en brugt...om natten...
- Vedhæftede filer
-
- yamaha dt billede på hav is.jpg (55.84 KiB) Vist 13269 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: "Ny" DT 175 - 94'
Uanset hvad og hvorledes - så er det en fed maskine især når den ikke har kørt.
Lad os nu tænke tanken at det var en Yamaha fs1 4gear, der dukkede op i den stand med 10km på uret og lidt fejl og mangler - så havde kommentarerne været helt anderledes
Tillykke med købet, syntes den er sej og håber du får den ud og køre på legal vis..
Mvh
Benny
Lad os nu tænke tanken at det var en Yamaha fs1 4gear, der dukkede op i den stand med 10km på uret og lidt fejl og mangler - så havde kommentarerne været helt anderledes
Tillykke med købet, syntes den er sej og håber du får den ud og køre på legal vis..
Mvh
Benny
Re: "Ny" DT 175 - 94'
Det vil jeg prøve en dagTwinsport skrev:Hej igen
Jeg tror ikke at du skal spørge synshallen. De ved alligevel kun, hvordan man laver periodisk syn..Nikolaj Y skrev:Hvor finder jeg ud af det?
Prøv Færdselsstyrelsen, eller evt. Rigspolitiets afdeling D. Det er mine bedste bud
/Steen
Til Lars:
Ja nu må jeg se hvad det bliver til... og den skal sælges eller beholdes ved jeg ikke helt endnu Men ifølge manden som stod på standen, er udstødningen den der sad på fra ny, jeg spurgte nemlig selv til det, da jeg kunne se den var svejst i. Han sagde at begrænsningen i udstødningen var en af de første ting som han og eleverne på skolen havde fjernet
Ang. hvad jeg har tænkt mig at bruge på den... så bliver det i første omgang ikke mere end at få den ud og køre
Til Benny:
Ja det er nu lidt fedt at finde sådan en gammel ged, som ikke er mere brugt/ødelagt... men du har ret... hvis det havde været en fs1, så havde interessen nok været noget større
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: "Ny" DT 175 - 94'
hej jeg har tjekket..jeg har en næsten hel 175 motor..skærme sideplade tank sæde forgaffel forhjul..men kaburator er sendt til australien..og gaskabel er rustent..så duer ikke..så har ikke de dele du mangler mest..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: "Ny" DT 175 - 94'
I dag var dt'en så heldig at få ny DID kæde... nu mangler jeg bare olie og en rigtig karburator for at den forhåbentlig kan komme ud at køre
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: "Ny" DT 175 - 94'
Den er bestemt ikke "ny" den er NY!!
ELSKER DEN og farverne godt fund nikolaj
ELSKER DEN og farverne godt fund nikolaj
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Re: "Ny" DT 175 - 94'
Så fik jeg fundet hvad jeg manglede til den, nemlig: karburator, gaskabel og nogle andre småting Delene kom fra en donermaskine med få kilometer, og er derfor også som nye!
Efter at have renset karburatoren totalt igennem og monteret gaskabel - startede dyret efter nogle forsøg... og den spinder som en mis Jeg mangler at få lavet baglys... men derudover virker ALT el FEDT!
Efter at have renset karburatoren totalt igennem og monteret gaskabel - startede dyret efter nogle forsøg... og den spinder som en mis Jeg mangler at få lavet baglys... men derudover virker ALT el FEDT!
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'