Side 1 af 2

Så fik jeg gang i motoren igen!!! Men men men...

: tors 20. mar 2014 20:24
af Christian M
Hej.

Jeg har netop lige fået gang i min ny-renoverede yamaha fs1 motor. Den starter fint og går fint i tomgang.

Men når jeg giver gas ryger den som ind i helvede! Jeg er bange for at den suger motorolie ind og forbrænder det.

Hvad gør jeg lige??? Er der nogle typiske steder som ofte er utætte? Kan jeg tage topstykket af og se om det er det der er galt?

Det er bare pisse træls, havde lige håbet at jeg snart skulle ud og køre :(n) :(n)

Håber i vil hjælpe!

mvh
Christian

Re: Så fik jeg gang i motoren igen!!! Men men men...

: tors 20. mar 2014 20:35
af Knud
Olie-tørstige FS1er kender jeg til:
utæt mellem blok-delene
utæt ved olie pakdåsen i HS
olien pisser ud af udstødningen og kan ses i krumtaphuset
benzin kan lugtes i gear olien

hvis ovenstående:
enten skal motoren skilles helt ad og pakdåser skiftes og motor blok pakflader tjekkes
og i mindste fald: oliedæksel, kobling og det lille primær hjul samt pakdåse holder skal af og pakdåse skal skiftes
(men en sådan motor kan "sjovt nok" sagtens køre selv med tun, men den er edderma´me slem at køre bagefter... host.. host...)

Re: Så fik jeg gang i motoren igen!!! Men men men...

: tors 20. mar 2014 20:43
af Christian M
Jeg er overbevist om det ikke mellem blokken de var helt fine og plane, og total renset og affedte.

Jeg mistænker lidt pakdåsen i HS og måske har jeg ikke fået samlet pakdåse holderen ordentligt, så det er det første jeg vil prøve.

Det er bare træls at man skal til at skille det ad igen :(

Men jeg kan da se positivt på det. Den er ikke utæt andre steder, jeg er næsten stolt :D

Re: Så fik jeg gang i motoren igen!!! Men men men...

: tors 20. mar 2014 20:54
af Knud
Det er hurtigt gjort, brug NielsFups guide ang. bøsningens korrekte indsættelse og brug den rigtige pakdåse dvs. ikke Thassans men en kvalitets udgave.
Men desværre er det også set at fiberpakningen er skredet og at der er anvendt en ikke-benzin fast flydende pakning mellem blokdelene, der bør også bruges benzinfast flydende pakning ved pakdåse holderen mellem HS blok og olieskjold (den er er jo udsat for benzin ved membran gennemføringen)

Re: Så fik jeg gang i motoren igen!!! Men men men...

: tors 20. mar 2014 20:57
af Christian M
Jeg har brugt Curil flydende pakning til alt.

Re: Så fik jeg gang i motoren igen!!! Men men men...

: tors 20. mar 2014 21:02
af Knud
ja så er det jo nok ikke det
(jeg har set på http://www.elring.de/fileadmin/Dateiabl ... _en_01.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;)

Re: Så fik jeg gang i motoren igen!!! Men men men...

: tors 20. mar 2014 21:03
af Christian M
Men den bliver et helvede at fjerne igen, fordi den hærder helt op mener jeg.

Hvad bruger du (Knud)? når du samler motorer?

Re: Så fik jeg gang i motoren igen!!! Men men men...

: tors 20. mar 2014 21:11
af malte39
prøv at tage en tur og få den godt varm.. vis den stadig ryger unaturligt meget når den er varm har du måske et problem ;)

Gætter på at du har smurt lejer og stempel med 2 taks olie da du samlede motoren ? det kan bare være det... derud over fordamper benzinen i bundkaret også mens olien forbliver.. gætter på at kaburatoren bare har " hængt" i kablet med benzin i mens motoren har vært under kniven? :)

Re: Så fik jeg gang i motoren igen!!! Men men men...

: tors 20. mar 2014 21:15
af Knud
Jeg bruger den "hår ondulations væske stinkende orange" som beskrevet i NielsFups guide, mellem blokdelene, den hærder helt stift/hårdt op, når den først er blevet aktiveret af ilt fra luften og den derefter bliver anærob (ingen ilt) og mellem fiberpakning og oliepakdåse dæksel samt membran gennemføringen, Wu(udtales "y") rt´s transparante røde, som lugter meget af kontaktlim (beskrevet i min samling af motoren til min "Gadetøs" og "Iwy") og ellers en alm. silicone baseret mellem oliedæksel og HS blok-del

Re: Så fik jeg gang i motoren igen!!! Men men men...

: tors 20. mar 2014 21:43
af Christian M
Ja tror også lige jeg vil prøve en kort tur.

Men jeg havde karburatoren tømt og lagt til side, da motoren var under kniven. Men den har stået tom gang i 30 min, og det er stadig det samme.

Re: Så fik jeg gang i motoren igen!!! Men men men...

: fre 21. mar 2014 06:40
af Tottenham
Tomgang i 30 min ??? Det gør man da ikk ? vel

Re: Så fik jeg gang i motoren igen!!! Men men men...

: fre 21. mar 2014 11:41
af Christian M
Ikke kun tomgang, og ikke i streg. Har haft den startet 3 gange, hvor den stod i tomgang og jeg gav gas jævnligt og det er stadig det samme.. ca. 30 min ialt.

Re: Så fik jeg gang i motoren igen!!! Men men men...

: fre 21. mar 2014 16:17
af Christian M
Skal pakdåsen vende på en bestemt måde, for jeg syntes den ser ens ud på begge sider.

Nr. 21 på denne tegning: http://shop.yamahafs1.dk/images/Figur_images/fig01.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Så fik jeg gang i motoren igen!!! Men men men...

: fre 21. mar 2014 16:44
af Kai
Den kan du vende som du vil.

Re: Så fik jeg gang i motoren igen!!! Men men men...

: lør 22. mar 2014 10:23
af Tottenham
Spænende at høre resultatet :what2

Re: Så fik jeg gang i motoren igen!!! Men men men...

: lør 22. mar 2014 12:00
af Christian M
Ja, jeg skal jo lige have købt en ny pakning, og noget flydende pakning.

Hvad skal jeg være opmærksom på når jeg montere pakdåsen i HS. Med bøsning og alt det der.

Re: Så fik jeg gang i motoren igen!!! Men men men...

: lør 22. mar 2014 12:13
af Thorsen
Du skal sørge for at pakdåsen kommer helt i bund i trekanten. Monter bøsningen i pakdåsen inden du sætter trekanten på blokken. Husk at give bøsningen fedt ved montage :-)

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Re: Så fik jeg gang i motoren igen!!! Men men men...

: lør 22. mar 2014 13:22
af Christian M
Kan denne bruges sammen med pakning ved olieskjoldet?

http://www.thansen.dk/product.asp?c=108 ... 1410841967" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Så fik jeg gang i motoren igen!!! Men men men...

: lør 22. mar 2014 13:48
af Jensmc
Ang. den dobbeltlæbede simmerring.
Jeg synes, det ville være en god ide, at oliere ringen mellem de 2 læber, inden bøsningen sættes i. Ellers er der ingen smøring i midten af simmerringen.

Re: Så fik jeg gang i motoren igen!!! Men men men...

: lør 22. mar 2014 13:58
af Christian M
Med gearolie eller to-taks olie?