Hej Folkens
Jeg vil høre om der er nogen der har en cylinder der passer på en Dm50 og dette stempel: http://www.mopedspeed.dk/produkter/stem ... vSvMGJ5PfJ" onclick="window.open(this.href);return false;
Vh Tsuanmicplace
(Ham nooben)
45 cylinder til dm50'eren
-
- Junior knallert
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: ons 8. jan 2014 19:11
- Kontakt:
-
- Junior knallert
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: ons 8. jan 2014 19:11
- Kontakt:
Re: 45 cylinder til dm50'eren
Hvad så med studsen? skal jeg så også skifte kaburator?
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: 45 cylinder til dm50'eren
hejsa... jeg kan alså ikke se hvordan en dt cylinder lige skulle passe på en suzuki samurai - den er i konflikt med alt, suzukien har ikke den 3. skyllekanal, de ordinære kanaler passer heller ikke, suzukien har kun en slaglængde på 37,8 mm - endvidre har en samurai stempelstyret vendeskyldning så der er ingen membran tilstede, studsen er lang & kaburatoren er en 12 mm mikuni...
jeg har flere gange her på forum nævnt en samurai jeg havde da jeg var 17 år ( laang tid siden ) der var standart cylinderen ombygget med lidt større stempel, indsugningen gjort stor, udstødningsporten fræst op, hjemmesmedet indsugningsstuds, stor kaburator ( tror det var 18 mm ). samt afgangsrøret var skåret op og det indvendige rør fjernet, der efter svejt sammen igen sammen med en fed expantionspotte - den kunne køre 80 kmt. gearet 2 tænder på fortandhjulet ( 13 tands - standart er 11 tands )
se det er vejen frem med sådan en suzuki dm50 samurai
der er knækbolte i indsugningsstudsen, dem får du ud ved at svejse en bolt eller møtrik på, herefter kan du drive knækboltene ud - det er det første du skal gøre hvis du kunne tænke dig at tune en samurai - du behøves ikke at opbore cylinderen, 41 mm standart boring er såment fint, men den kan vist tage 45 mm - jeg havde kun 42,5 mm, men det var fordi at det var det største stempel jeg kunne få fat i dengang ( tror det var det største original overstørelse )
hilsen olieklud
jeg har flere gange her på forum nævnt en samurai jeg havde da jeg var 17 år ( laang tid siden ) der var standart cylinderen ombygget med lidt større stempel, indsugningen gjort stor, udstødningsporten fræst op, hjemmesmedet indsugningsstuds, stor kaburator ( tror det var 18 mm ). samt afgangsrøret var skåret op og det indvendige rør fjernet, der efter svejt sammen igen sammen med en fed expantionspotte - den kunne køre 80 kmt. gearet 2 tænder på fortandhjulet ( 13 tands - standart er 11 tands )
se det er vejen frem med sådan en suzuki dm50 samurai
der er knækbolte i indsugningsstudsen, dem får du ud ved at svejse en bolt eller møtrik på, herefter kan du drive knækboltene ud - det er det første du skal gøre hvis du kunne tænke dig at tune en samurai - du behøves ikke at opbore cylinderen, 41 mm standart boring er såment fint, men den kan vist tage 45 mm - jeg havde kun 42,5 mm, men det var fordi at det var det største stempel jeg kunne få fat i dengang ( tror det var det største original overstørelse )
hilsen olieklud