kørsel på knallert og diverse bøder

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

kørsel på knallert og diverse bøder

Indlæg af Knud »

så lige dette - til genopfriskning :oops:
http://koerekort-guiden.dk/knallert-30-boeder" onclick="window.open(this.href);return false;
og
https://www.sikkertrafik.dk/Raad-og-vid ... -2013.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.sikkertrafik.dk/Raad-og-vid ... llert.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

så en ejer af en politi-undersøgt FS1er der kan køre mere end 39,9km/t får altså en fartbøde + en anden type bøde hvis den kan køre mere end 39.9 km/t også selvom der ikke er foretaget ulovlige konstruktive ændringer - og "at du sagtens kan få flere bøder på én gang, hvis der er tale om flere forseelser. Det kan hurtigt blive meget dyrt.."
Min "Gade-tøs" og min " Iwy-Mike" bliver sku´ dyr at blive stoppet på....som knallert

og man skal slet ikke prøve at tune sin scooter/knallert-45, der bli´r Jens Betjentsen rigtig sur...
:mrgreen:
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: kørsel på knallert og diverse bøder

Indlæg af kreidlerhansen »

Du kan KUN få en fartbøde, hvis du bliver snuppet på fersk gerning!
Ellers var der stort set ingen i DK, der havde kørekort, idet man må formode, at langt hovedparten af alle biler her i landet kan gå over 160km/t, som er grænsen for inddragelse af kørekortet på motorvej.

Til gengæld synes jeg, det er pudsigt, man kan straffes for at foretage konstruktive ændringer, og man opfordres til at lave konstruktive ændringer for at holde maskinens tophastighed under en vis grænse.
Enhver bearbejdning af knallertens motordele må betragtes som en konstruktiv ændring i mine øjne...

Men ok! Så kan man altså tillade sig at optimere forbrændingskammer, indsugning og tænding, således motoren får masser af trækkraft op til ~35km/t, hvorefter den så ikke kan tage flere omdrejninger. I mine øjne er det et plus, hvis man kan slippe afsted med 'hvad som helst', bare den ikke render over xxkm/t!


Som jeg ser det, kan vi nu tillade os at eje en knallert, der kan køre 38km/t, og vi skal sådan set 'bare' undgå at blive målt til mere end 30km/t...
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: kørsel på knallert og diverse bøder

Indlæg af Knud »

kreidlerhansen skrev:Du kan KUN få en fartbøde, hvis du bliver snuppet på fersk gerning!
Ellers var der stort set ingen i DK, der havde kørekort, idet man må formode, at langt hovedparten af alle biler her i landet kan gå over 160km/t, som er grænsen for inddragelse af kørekortet på motorvej.

Til gengæld synes jeg, det er pudsigt, man kan straffes for at foretage konstruktive ændringer, og man opfordres til at lave konstruktive ændringer for at holde maskinens tophastighed under en vis grænse.
Enhver bearbejdning af knallertens motordele må betragtes som en konstruktiv ændring i mine øjne...

Men ok! Så kan man altså tillade sig at optimere forbrændingskammer, indsugning og tænding, således motoren får masser af trækkraft op til ~35km/t, hvorefter den så ikke kan tage flere omdrejninger. I mine øjne er det et plus, hvis man kan slippe afsted med 'hvad som helst', bare den ikke render over xxkm/t!


Som jeg ser det, kan vi nu tillade os at eje en knallert, der kan køre 38km/t, og vi skal sådan set 'bare' undgå at blive målt til mere end 30km/t...
Ja OK det glemte jeg jo at anføre: at man bliver snuppet af Jens Langarm... :lol:
:mrgreen:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: kørsel på knallert og diverse bøder

Indlæg af Knud »

kreidlerhansen skrev:Du kan KUN få en fartbøde, hvis du bliver snuppet på fersk gerning!
Ellers var der stort set ingen i DK, der havde kørekort, idet man må formode, at langt hovedparten af alle biler her i landet kan gå over 160km/t, som er grænsen for inddragelse af kørekortet på motorvej.

Til gengæld synes jeg, det er pudsigt, man kan straffes for at foretage konstruktive ændringer, og man opfordres til at lave konstruktive ændringer for at holde maskinens tophastighed under en vis grænse.
Enhver bearbejdning af knallertens motordele må betragtes som en konstruktiv ændring i mine øjne...

Men ok! Så kan man altså tillade sig at optimere forbrændingskammer, indsugning og tænding, således motoren får masser af trækkraft op til ~35km/t, hvorefter den så ikke kan tage flere omdrejninger. I mine øjne er det et plus, hvis man kan slippe afsted med 'hvad som helst', bare den ikke render over xxkm/t!


Som jeg ser det, kan vi nu tillade os at eje en knallert, der kan køre 38km/t, og vi skal sådan set 'bare' undgå at blive målt til mere end 30km/t...
njaaa neej:
"Har konstruktivt ændret knallerten bøde: 1500 kr." står der jo og så er det ligegyldigt at du kommer trækkende med Knallerten og Jens Betjent har "a bad day"? du kan jo vold-tune den til at den kan køre 100 km/t (give-or-take a fart) og på offentlig vej at blive stoppet af Jens et. al. og de lige starter den og så videre...
:mrgreen:
Brugeravatar
dalgaard
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: man 7. apr 2008 00:14
Kontakt:

Re: kørsel på knallert og diverse bøder

Indlæg af dalgaard »

Jeg er blevet taget engang hvor jeg ikke sad på min knallert ! Var ved at skubbe en puch igang ovre ved min kammerat da vi blev holdt ind til siden fordi han kunne se at der sad en tun udstødning på ! Da han fik øje på min yams ca 100 meter væk mente han at vi skulle kigge på den også ! Så jo man kan sagtens blive taget på formodning
K1 1977 restaureret,køn og næsten original
Brugeravatar
dalgaard
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: man 7. apr 2008 00:14
Kontakt:

Re: kørsel på knallert og diverse bøder

Indlæg af dalgaard »

Men korrekt man kan kun få en fartbøde ved at blive taget på fersk gerning
K1 1977 restaureret,køn og næsten original
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"