Side 1 af 1

Honda CB400N

: ons 7. aug 2013 20:30
af Thomas A
Jeg kom til at købe denne honda. Som jeg viste havde stået til salg i 3år hos en ældrer herre.
Den har rundet 28.000km Og gik lige igemmen syn. Han sagde at den havde stået hos Militæret som reserve cykel.
Det er heller ikke den orginale lakkering. Men det er nu meget flot lavet.

Re: Honda CB400N

: ons 7. aug 2013 21:06
af strynboen
en lidt kedelig men pålidelig maskine...fin til kone mc..utrolig pæn for årgangen..sjovt den har cbx bagstykket..mener der var en cbx 400..men den var med 4 ventil pr cyll..og nok en four

går ud fra at din er en twin.

Re: Honda CB400N

: lør 10. aug 2013 10:42
af Thomas A
Ja det er en twin. Ja den er lidt kedelig. Men man skal jo starte
et sted.:-)

Re: Honda CB400N

: lør 10. aug 2013 21:31
af strynboen
det er en solid maskine..som man saktens kan få meget fornøjelse af...400 cc gør at man kan følge trafikken..kun på motorvejen er den lidt langsom ved overhalinger...og man ønsker sig en større...men holder man sig på hovedveje..er den fin nok..der er gode bremser i forhold til de gamle cb"er som jeg køre med

Re: Honda CB400N

: tirs 22. okt 2013 21:37
af Thomas A
efter et par små tur på honda. Virkede den noget tam. Og ville ikke tage omdrejning ordenligt.
Så jeg besluttede at skiftede indsugninggummi og rense karburatoren. Den var vist en rigtigt god ide. Da det var voldsomt tiltrængt. Men hold da kæft. Det var lige som at man fik 2 cylinder mere :D . Mangler bare lige at finjusters, men det bilver imorgen.

Re: Honda CB400N

: ons 23. okt 2013 18:58
af strynboen
det skal nok hjælpe.....skal du syncro...eller forbinder du bare kaburatorene med slange nipler og sætter slange mellem...så er syncro ikke så påkrævende..da den udligner

Re: Honda CB400N

: ons 23. okt 2013 19:57
af Knud
Er det muligt at lave synchro på en 2T som RD125?, den har jo en kedelig tendens til at fejle meget hurtigt efter der synchroniseret. Hvilken størrelse slange bruger man?

Re: Honda CB400N

: ons 23. okt 2013 20:34
af strynboen
har set det på honda twin forum..slange niplerne er til 6 mm gevind...så de kan ikke blive ret store...men det skal også kun udligne små forskelle..det er velegnet på kabel aktiverede typer..hvor syncroen hurtigt forsvinder ved kabel slør/slitage..jeg har ikke brugt det selv..da mine kabuer er boltet på et rack..som mekanisk hænger alle spjæd sammen(med justerings mulighed)..så den holder syncro rimeligt et års tid af gangen..

det er kun aktuelt på 2 og flere cyll motore 2 og 4 takts...(bare for en sikkerheds skyld nævnt)

Re: Honda CB400N

: ons 23. okt 2013 22:10
af Thomas A
Jeg har i dag bestillt et syncroningssæt. Da den ikke går helt 100%.. Men det har godt nok hjulpet rigtig
meget på den. Den ene gasspjæld sad også fast. Så den skulle lirkes der fra med en fladskruetrækker

Re: Honda CB400N

: tors 24. okt 2013 18:30
af strynboen
du bliver overrasket over hvor lydløs motoren bliver..når den syncros kaburatore...alt raslen og kædestøj..og evt koblingsstøj forsvinder..og den går som en symaskine...husk en stor blæser på cylendrene...så den ikke køre varm..under justeringen...og måske skal du lave et special værktøj...som er en rørnøgle..med en fladkærv skruetrækker..som stikker ned gennem rørnøglen...så man kan spænde kontra skruen...samtidig der holdes på kærvskruen...det gør det hele lettere...især hvis skruerne sidder nede i gasspjældene

Re: Honda CB400N

: søn 3. nov 2013 14:58
af Thomas A
Så kom sættede endelig hjem og jeg fik tid til at lave det sidste på honda. Var over på arbejde og hente en gammle korn blæser. Til at blæse på cylinderen. Det hjælp godt nok at for den syncroniseret. Især på motor lyd. Så nu er den klar til næste sæseon :D

Re: Honda CB400N

: tirs 23. feb 2021 15:19
af NEriksen
Hej
Købte en Honda CB400N sidste år.

Fik at vide at ny motor var monteret, en motor fra militæret. Men ved ikke om dette er korrekt.

Er der nogen der kender til at disse MC fra millitæret var droslet ned til lavere ydelse?

MVH Niels