Side 1 af 1

Hvad forskel gør "P" ved NGK tændrør

: lør 20. apr 2013 06:39
af juhl-drengen
sidder lige og kigger i suzuki service manualen, da jeg pludselig se der ved tændrør står ngk bp6hs
Det slår mig så at mine altid har kørt med ngk b6hs tændrør!.

Så nu tænker jeg hvilken forskel gør det egentlig?

Re: Hvad forskel gør "P" ved NGK tændrør

: lør 20. apr 2013 07:50
af claus olieklud
hejsa... P betyder fremskudt elektrode... de fleste knallerter kan sagtens køre med denne type tændrør

hilsen olieklud

Re: Hvad forskel gør "P" ved NGK tændrør

: lør 20. apr 2013 19:02
af juhl-drengen
Fungere det ligeså godt hvis at den ikke har "p'et" ?

Re: Sv: Hvad forskel gør "P" ved NGK tændrør

: lør 20. apr 2013 21:42
af 12V
Jeg har oplevet en forskel i motorgangen når det forkerte er monteret, men det var også en meget tunet Aprilia RS 50. Den stod dårligt i tomgangen indtil jeg fik det rigtige på.

Re: Hvad forskel gør "P" ved NGK tændrør

: lør 20. apr 2013 21:49
af juhl-drengen
Synes bare det er svært at finde et herhjemme med P mens b6hs er nemme at finde

Nu vi snakker om tændrør, ved min scooturai, burde jeg så få et koldere tændrør på når den teoretisk kommer til at gå ved ca. 12.000 omdrejninger osv?

Hvilke tændrør var det? altså hvad var forskellen

Re: Hvad forskel gør "P" ved NGK tændrør

: lør 20. apr 2013 21:58
af Kai
Svært ?

Thansen har BP6HS.. ethvert bilværksted har det på hylden eller kan skaffe det, det blev brugt i mange Opel'er førhen.

Re: Hvad forskel gør "P" ved NGK tændrør

: lør 20. apr 2013 22:19
af juhl-drengen
Jep det opdagede jeg lige! men foretrækker bare denso eller champion, har ikke altid haft lige gode erfaringer med ngk tændrør

Forresten mopedspeed har et denso tændrør (svarer til ngk b8hv)
altså et racing tændrør med guld elektrode
Ville det være for koldt ?

Re: Hvad forskel gør "P" ved NGK tændrør

: lør 20. apr 2013 22:37
af kreidlerhansen
Hvem siger, den vil tage 12.000rpm? :P Få den nu startet op, først!

Smid et B9HS i... og ihukom, at ikke alt, der glimter, er guld! Jo mere salgssnak, desto højere pris betaler man for ingenting.

Re: Hvad forskel gør "P" ved NGK tændrør

: lør 20. apr 2013 22:50
af juhl-drengen
b9hs?? er det ikke lidt overdrevet koldt :/

tænkte bare med det teoretiske du kom med... well stoler mere på denso end ngk.. så prøver med det..

Re: Hvad forskel gør "P" ved NGK tændrør

: lør 20. apr 2013 23:13
af kreidlerhansen
Ved 12.000rpm med 50cc, som er udstyret med en potte til 70cc = alvorligt skrappe vinkler, og i særdeleshed en endekonus, som er KORT og aggressiv...

12.000rpm burde ikke være umuligt at opnå, men ingen af os ved en bjælde, før den er startet op! ;)

Re: Hvad forskel gør "P" ved NGK tændrør

: lør 20. apr 2013 23:27
af juhl-drengen
Endekonus? er det ikke det rør der udgør knækket?

Re: Hvad forskel gør "P" ved NGK tændrør

: lør 20. apr 2013 23:52
af kreidlerhansen
Nej. Du tænker på endepiben.

Slutkonus, endekonus, modkonus, sidste kegle, bagerste kegle, baffle... det er den sidste afdeling inden endepiben, jeg tænker på. Den er temmeligt aggressiv på alle (uden undtagelse!) scooterudstødninger.
Ironisk nok er resten af potten typisk relativt mild, men det er et ret omfattende emne, som endda er hamrende ligegyldigt i denne sammenhæng. Nåja, og så har jeg ærligt talt ikke fattet logikken 100% for den første afdeling af en ekspansionspotte...

Re: Hvad forskel gør "P" ved NGK tændrør

: søn 21. apr 2013 00:04
af juhl-drengen
Okay smukt :(y)


Men vil du virkelig tro er varmetal 9 tændrør er passende? synes bare det lyder ret koldt

Re: Hvad forskel gør "P" ved NGK tændrør

: søn 21. apr 2013 03:50
af kreidlerhansen
Ikke som udgangspunkt, hvis målet er de nævnte 12.000rpm.

Stopper den ved ~10.000rpm, er B8HS eller tilsvarende ok.

Re: Hvad forskel gør "P" ved NGK tændrør

: søn 21. apr 2013 06:29
af juhl-drengen
:(y)