Nu kan hollænderne ikke klare det mere....
Nu kan hollænderne ikke klare det mere....
I 2008 mistede hollænderne rekorden for hurtigste 50cc´er - nu vil de erobre den tilbage vha. en små 30hk Kreidler motor:
http://www.groene-tulp.nl/cms/ -
Elsberg
http://www.groene-tulp.nl/cms/ -
Elsberg
-
- Moderator
- Indlæg: 3930
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....
Jeg følger sagen spændt, sjovt nok!
Især er jeg nysgerrig efter, om Toersen vil satse på tvangsfodring/trykladning efter samme devise som amerikanerne, eller om det 'kun' bliver en heftig drejeventilsmotor.
Så vidt jeg har forstået er op til 30HK teoretisk muligt for en totakter... men teori og praksis har det med at være modsat af hinanden, når man for alvor er grænsesøgende!
Især er jeg nysgerrig efter, om Toersen vil satse på tvangsfodring/trykladning efter samme devise som amerikanerne, eller om det 'kun' bliver en heftig drejeventilsmotor.
Så vidt jeg har forstået er op til 30HK teoretisk muligt for en totakter... men teori og praksis har det med at være modsat af hinanden, når man for alvor er grænsesøgende!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....
Så Luc Foekema havde et nyt billede på facebook forleden dag med teksten:
March 6, 2013
This result of 23.7pk at 16,000 rpm with a 50cc Kreidler has been achieved yesterday.
Tuning by Aalt Toersen using Ftt UltraSap ignition, Ftt exhaust calculation and reading all information written by Jan Thiel.
No supercharger, no special fuels. Just Aspen petrol racing 102 and 1 in 35 with Motul 800 factori.
I see it as a first step in the right direction, towards the 27.3 hp according to the graph
Imponerende med kun 50cc
March 6, 2013
This result of 23.7pk at 16,000 rpm with a 50cc Kreidler has been achieved yesterday.
Tuning by Aalt Toersen using Ftt UltraSap ignition, Ftt exhaust calculation and reading all information written by Jan Thiel.
No supercharger, no special fuels. Just Aspen petrol racing 102 and 1 in 35 with Motul 800 factori.
I see it as a first step in the right direction, towards the 27.3 hp according to the graph
Imponerende med kun 50cc
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
-
- Moderator
- Indlæg: 3930
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....
WOW!
Og 10HK som laveste ydelse over 5.500rpm + det løse!
Jeg lover hermed aldrig igen at påstå, en drejeventilsmotor kvitterer med et snævert 'ballade-område'!
Er du råddenskab, en kurve!!!
Og 10HK som laveste ydelse over 5.500rpm + det løse!
Jeg lover hermed aldrig igen at påstå, en drejeventilsmotor kvitterer med et snævert 'ballade-område'!
Er du råddenskab, en kurve!!!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....
Ja det er ikke bare en max piv der ikke kan bruges til noget. Men kurven slutter brat lige der hvor det går aller bedst. Glemmer han at holde den starm?
Der er fint mange M3 under kurven.
Har i prøvet at regne en liter effekt ud? Det er vildt! Jeg kan næsten ikke fatte det, eller også regner jeg fejl.
Der er fint mange M3 under kurven.
Har i prøvet at regne en liter effekt ud? Det er vildt! Jeg kan næsten ikke fatte det, eller også regner jeg fejl.
Senest rettet af trs tirs 12. mar 2013 13:01, rettet i alt 1 gang.
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema
Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;
Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema
Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;
Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....
474hk pr liter ?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....
Er der en " OVERSÆT TIL DANSK " knap, da jeg er faldet af , allerede ved andet indkægtrs skrev:Ja det er ikke bare en max piv der ikke kan bruges til noget. Men kurven slutter brat lige der hvor det går aller bedst. Glemmer han at holde den starm?
Der er fint mange M3 under kurven.
Har i prøvet at regne en liter effekt ud? Det er vildt! Jeg kan næsten ikke fatte det, eller også regner jeg fejl.
I taler i KODER
Mvh. totte/
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
-
- Moderator
- Indlæg: 3930
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....
23,7HK pr 50cc
eller 474HK pr. 1.000cc...!
Det er alligevel en sjat uden mekanisk trykladning!
eller 474HK pr. 1.000cc...!
Det er alligevel en sjat uden mekanisk trykladning!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....
Det er væsentligt mere end f.eks en ferrari der yder 700 Hk pr 4.000 cc
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....
Der skal en særdeles god turbomotor til for at opnå det samme med 4T
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema
Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;
Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema
Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;
Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....
Per 1.000 cc er en af de bedste sammenligninger så ikke næsten bugatti ?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....
Er det denne indkøbsvogn du tænker på..: http://da.wikipedia.org/wiki/Bugatti_Veyron" onclick="window.open(this.href);return false; = 125 HK/L MED turbo hehe
For 10 år siden VW Golf 1 1,8L 16V Turbo 556HK 580NM =311 HK/L nåja koblingen gled og vi kom ikke længere, men det er stadig langt fra.
Men effekt kurven var jo ikke faldende inden koblingen gled, så hvem ved
For 10 år siden VW Golf 1 1,8L 16V Turbo 556HK 580NM =311 HK/L nåja koblingen gled og vi kom ikke længere, men det er stadig langt fra.
Men effekt kurven var jo ikke faldende inden koblingen gled, så hvem ved
Senest rettet af trs tirs 12. mar 2013 23:12, rettet i alt 1 gang.
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema
Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;
Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema
Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;
Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....
Tænkte hvis ikke lige på hvor mange liter den var på
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
-
- Moderator
- Indlæg: 3930
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....
Den sidste generation af F1-racere med turbo var på 1,5L og lå vist mellem 1.000-1.500HK = 667-1.000HK/L... En seriøs dragster med 8,2L V8 er set med 5-6.000HK = 600-730HK/L... Nyere 3L F1-motorer også henad 1.000HK (uden turbo) og dermed 333HK/L...
Ret meget
Ret meget
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....
Det var en 84 aflagt F1 Turbo Vi arvede af diverse omveje.
Google evt. Garrett T72 Bigschaft
Den kunne tændes med det mindste udstødningshus, men lavede ikke over 1bar før 5500 og 2bar ved 6500 hvis man nu kunne have kørt de sidste 4 -5000 rpm og ramt mellem 2,6 - 3.0 bar ladetryk..
Det er brugt 98 oktan fra Metax i Aars til testen.
Det er det mest spændende jeg har været med til at lave, vi blev bare voksne (og bange) så vi stoppede..
Google evt. Garrett T72 Bigschaft
Den kunne tændes med det mindste udstødningshus, men lavede ikke over 1bar før 5500 og 2bar ved 6500 hvis man nu kunne have kørt de sidste 4 -5000 rpm og ramt mellem 2,6 - 3.0 bar ladetryk..
Det er brugt 98 oktan fra Metax i Aars til testen.
Det er det mest spændende jeg har været med til at lave, vi blev bare voksne (og bange) så vi stoppede..
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema
Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;
Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema
Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;
Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....
Topfuel dragstere er lidt et spøjst fænomen..
Kigger man lidt på Tony Schumachers 1/4mile rekord og prikker tallene ind i fx desktop dyno, så skal der ~8700hk til at flytte xxxx kg dragster i dét tempo + kompressoren sluger i nærheden af 1000hk
Kigger man lidt på Tony Schumachers 1/4mile rekord og prikker tallene ind i fx desktop dyno, så skal der ~8700hk til at flytte xxxx kg dragster i dét tempo + kompressoren sluger i nærheden af 1000hk
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....
Jeg er nu ikke sikker på at vi er så meget off- topic Jo mindre motor, jo mindre forekomster af harmonier, svingninger og masse der skal accellereres op, så sammenligningen med større motorers liter- effekter, er spændende.Kai skrev:Topfuel dragstere er lidt et spøjst fænomen..
Kigger man lidt på Tony Schumachers 1/4mile rekord og prikker tallene ind i fx desktop dyno, så skal der ~8700hk til at flytte xxxx kg dragster i dét tempo + kompressoren sluger i nærheden af 1000hk
Det jeg finder mest interessant ved Topfuel dragsternes kørsler er det faktum at krumtappen roterer mindre end 900 omdrejninger - fra startstreg til mållinje....... og derefter udskiftes hovedparten af de roterende dele!
Ang. Toersen og tulipanen: lige nu går debatten på hvor rekorden skal gennemføres - hvis den skal "løftes op" på Bonnevile eller El Mirage, ved vi med sikkerhed at motorens effekt falder til 20hk ? hvorimod luftmodstands koefficienten er ulig højere på en motorvejs strækning i Holland.
Elsberg