Er kommet lidt videre med DT'en.
For det første, så er denne model med 12V - har tre seperate spoler på ankerpladen og udvendig pick-up.
Jeg startede med at måle alle spoler og kontrollerede med Haynes bogen, alle værdier er helt perfekte. Så kontrollerede og smurte jeg tændingslås, dødmandsknap og stik forbindelser - også alt i orden, stadig samme fejl.
Så bemærkede jeg at den kan køre et stykke tid efter jeg har pillet ved cdi'en, tog så CDI'en af stellet så den hang ved siden af tanken. Det er somom at det afhjælper problemet ved at klemme/bøje lidt på kablerne ved indgangen til cdi'en. Somom der er en løs forbindelse indeni boksen. CDI'en er støbt i gummi, så man kan ikke rigtigt komme til
Men fik da kørt en hel time gennem landskabet i lørdags, det var dælme sjovt
Så er det bare underligt at den tidligere ejer har sagt at han har testet med en anden CDI, som jeg også fik med. Det er fra en anden model, hverken stik eller farver passer. Så jeg tvivler godtnok lidt. Har kontrolleret farverne og sammenlignet med alle ledningsdiagrammer jeg har kunne finde, aner ikke hvad denne ekstra cdi er fra.
Jeg kan ikke komme på andre fejlmuligheder end cdi'en, synes jeg har været alt igennem. Og det er meget tydeligt at det er et tændingsproblem, når den sætter ud går den det meget hårdt - motoren dør fuldstædning i et sekunds tid og skyder så når den kommer til live igen. Den kørte helt perfekt i den time jeg kunne holde den i live i lørdags, god bundtræk, spidseffekt, lav stabil tomgang - alt som jeg mener det burde være.
CDI'en er bare ikke til at opdrive, min model er kun bygget i små 2-3 år. Men jeg har fundet et firma i Holland der kan fikse den for ca. 1400 kr,- De har den endda på listen over tidligere reperationer, så det tyder godt. Giver den lige et par timer mere i garagen for at være 100% sikker på min fejlsøgning.
Michael, da din tændspole var defekt - lavede den samme symptomer som min? Altså kører nogengange og så sporadiske udsættere, nogen gange kun lige et par enkelte, andre gange i længere perioder?