Hej alle, mangler et meget hurtigt svar!
Skal man bruge en koblings aftrækker for at skifte startkoblingsakslen?
Anders
AKUT HJÆLP!
- apandersphilip
- Stor knallert
- Indlæg: 137
- Tilmeldt: tors 6. sep 2012 17:28
- Kontakt:
AKUT HJÆLP!
Velo Solex 1700 - 1961 - Køreklar
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!
Re: AKUT HJÆLP!
Øhhmm... på hvad, hvorhenne, hvorfor ?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
- apandersphilip
- Stor knallert
- Indlæg: 137
- Tilmeldt: tors 6. sep 2012 17:28
- Kontakt:
Re: AKUT HJÆLP!
Det gik lige lovlig hurtigt;-)
På en puch maxi P, skal have skiftet startkoblings akslen, den er slidt fik jeg at vide af ham jeg købte den af.
Anders
På en puch maxi P, skal have skiftet startkoblings akslen, den er slidt fik jeg at vide af ham jeg købte den af.
Anders
Velo Solex 1700 - 1961 - Køreklar
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!
Re: AKUT HJÆLP!
Mener du den lille aksel med armen på, hvor kablet fra startgrebet går ned til ?
Den behøver du ikke aftrækker til. Pil kablet af armen, og tøm olien af motoren. Skru skruerne ud der holder hele koblingsdækslet på motoren og af med det.
Ovenpå den lille arm er der en "C" klips/låsering du vipper af med en lille flad skruetrækker, så kan du lirke armen af, neden under er der en filtskive og en fjeder.
I den anden ende af akslen / "inde i motoren" er der en låsering du skal have af, så kan du trække akslen ovenud. Husk O-ringen der skal holde tæt for olie.
Den behøver du ikke aftrækker til. Pil kablet af armen, og tøm olien af motoren. Skru skruerne ud der holder hele koblingsdækslet på motoren og af med det.
Ovenpå den lille arm er der en "C" klips/låsering du vipper af med en lille flad skruetrækker, så kan du lirke armen af, neden under er der en filtskive og en fjeder.
I den anden ende af akslen / "inde i motoren" er der en låsering du skal have af, så kan du trække akslen ovenud. Husk O-ringen der skal holde tæt for olie.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
- apandersphilip
- Stor knallert
- Indlæg: 137
- Tilmeldt: tors 6. sep 2012 17:28
- Kontakt:
Re: AKUT HJÆLP!
Mange tak for hjælpen! den blev idag skiftet uden problemer:-)
Velo Solex 1700 - 1961 - Køreklar
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!