må slettes
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:00, rettet i alt 2 gange.
-
- Moderator
- Indlæg: 3929
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
Hvor dejligt at høre, den kører! Godt du har flere projekter, hva'?
En strøtanke: Den lidt mere 'fri' udstødning kan måske tænkes at koste lidt bundtræk?
En strøtanke: Den lidt mere 'fri' udstødning kan måske tænkes at koste lidt bundtræk?
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
En skråtskåret 5,3'er gør i hvert fald en del, ved ikke med den Knud har på. Har lige skiftet fra 5,3'eren til et std. fra Benny og har fået en masse bundtræk ved det. Skifter ikke ned i 3. før jeg rammer 20 km/t. Topfart fald fra 45 km/t til 40 km/t.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:00, rettet i alt 1 gang.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:00, rettet i alt 1 gang.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
Har du et IR termometer? Så kunne vi lige sammenligne, når jeg er kommet hjem fra arbejde på min lovlige FS1.
Synes altid motorblokke bliver varme, men alt er som bekendt relativ
Synes altid motorblokke bliver varme, men alt er som bekendt relativ
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:01, rettet i alt 1 gang.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
Ja det er også det jeg plejer at sige, kan man ikke holde hånden på det er det over 60°
Hvor på blokken? Så vil jeg da lige nusse blokken når jeg er kørt 8 km hjem på den om ikke så længe.
Hvor på blokken? Så vil jeg da lige nusse blokken når jeg er kørt 8 km hjem på den om ikke så længe.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:01, rettet i alt 1 gang.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:01, rettet i alt 1 gang.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:01, rettet i alt 1 gang.
Re: Sv: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
Har du en strobo du kan sætte til tændrørs kablet for at se om den misser gnisten?
Fik målt 62 grader på blokken omkring motor nummeret.
Fik målt 62 grader på blokken omkring motor nummeret.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:01, rettet i alt 1 gang.
-
- Moderator
- Indlæg: 3929
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
Det må da være tændingsbøvl...?
Jeg har oplevet tilsvarende i tre sammenhænge:
Defekt kondensator
Defekt føde-/tændspole (jeg skiftede begge og kan derfor ikke præcisere yderligere)
Defekt knast på svinghjulet
Sidstnævnte var knap så mærkbar, når motoren fik choker og altså godt med suppe, men trækkraft og stabil tomgang kom og gik.
Tændingspistolen afslørede, at gnisten rykkede sig et par milimeter frem/tilbage eller totalt udeblev. På et sæt nye platiner var knisteren slidt 1/3 ned i løbet af den dags tests trods fedtet smørefilt.
Elektronisk tænding:
Enten virker det, eller også bliver det dyrt at få den til at virke.
Gamle knallerter = til tider chanceløse ejere...
Jeg har oplevet tilsvarende i tre sammenhænge:
Defekt kondensator
Defekt føde-/tændspole (jeg skiftede begge og kan derfor ikke præcisere yderligere)
Defekt knast på svinghjulet
Sidstnævnte var knap så mærkbar, når motoren fik choker og altså godt med suppe, men trækkraft og stabil tomgang kom og gik.
Tændingspistolen afslørede, at gnisten rykkede sig et par milimeter frem/tilbage eller totalt udeblev. På et sæt nye platiner var knisteren slidt 1/3 ned i løbet af den dags tests trods fedtet smørefilt.
Elektronisk tænding:
Enten virker det, eller også bliver det dyrt at få den til at virke.
Gamle knallerter = til tider chanceløse ejere...
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:01, rettet i alt 1 gang.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
Hej Knud
Jeg havde også store problemer med mit tændrør, har altid været glad for Ngk men må sande at jeg nu kører med champion. Det har kørt upåklageligt
Jeg havde også store problemer med mit tændrør, har altid været glad for Ngk men må sande at jeg nu kører med champion. Det har kørt upåklageligt
K1 1977 restaureret,køn og næsten original
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:01, rettet i alt 1 gang.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:02, rettet i alt 1 gang.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:02, rettet i alt 1 gang.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
Der er en ting der lige undrer mig.. hvorfor har du skruet luftskruen (ikke tomgangspinden oven i vel ? ) så langt ud ?
Jo længere den er ude, jo magere er blanding i tomgang= den er laaaang tid om at falde til ro igen når du klapper spjældet i for så at dø helt af benzinmangel i tomgang.
Så længe du har chokeren trukket, så får den et ordentlig skud ekstra benzin, som sikkert kan holde den i live i tomgang.
Jo længere den er ude, jo magere er blanding i tomgang= den er laaaang tid om at falde til ro igen når du klapper spjældet i for så at dø helt af benzinmangel i tomgang.
Så længe du har chokeren trukket, så får den et ordentlig skud ekstra benzin, som sikkert kan holde den i live i tomgang.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?