Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
hej, jeg har en masse dele liggende hvor det eneste delene fejler er at chromen ikke er pæn så derfor har jeg overvejet at få fjernet chromen og male dem med noget 2 komponent grundmaling jeg har, og prøve at sælge delene og til det har jeg et par spørgsmål
1: kan jeg fjerne chromen nemt ved sandblæsning? jeg har sandblæsepistol og en kompressor der levere 233l luft i minuttet
2: er det overhovedet til at komme af med grundmalede dele?? og vil jeg kunne sælge det for mere når de er grundmalet end som de står nu med slidt/rusten chrome?
altså du ødelægger på en måde org. dele men dem der laver specialer ville sgu da nok gerne have nogen der er grundmalede det er jo ikke alle der er lige store fans af krom derfor at jeg har plastik skærme på min samurai.. men altså det er sgu rimeligt nemt at fjerne kromen med en sandblæser det har jeg ihvertilfald gjort ved min kædeskærm og anderøv får de så grunder og maling ville man aldrig gætte de havde været krom hvis man ikke vidste det
You can't buy HAPPINESS But you can buy HORSE
POWER And that's kind off THE SAME THING
ehm chris gik ellers meget fint ved min anerøv eneste man kunne se ved min anderøv er en lille fordybning der hvor jeg svejsede en plade til at holde lygten på for at lygten ikke sad så langt ude
ellers kan du gøre som ved min kædeskærm jeg tog en roterende stål børste og så fik den ellers hele turen og man kan ikke se den er blevet udrettet og slebet med stålbørste så hvis det ikke skal omforkromes så ville det være meget bedre at give dem grunder så kan næste ejer selv male dem
You can't buy HAPPINESS But you can buy HORSE
POWER And that's kind off THE SAME THING
Det må være noget billigt kinesisk pynte chrome der har været på den anderøv.
Rent Chrom er betydelig hårdere end det snotjern der er indenunder. Hvis det lykkes at få hul på chromen og man ellers fortsætter med at pøse sand på, hvad forsvinder så først ? det bløde jern eller den hårde chrome ?
Det er ca lisså umuligt som den gamle MT Højgaards ingeniørs forslag om at sandblæse spraymaling/grafitti af en rødstens mur, uden at ødelægge murstenene.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
nej men altså som han selv siger det er uoriginale skærme og hvis det er i den klassiske kineser krom klasse så er kobberet sparet væk og de er bare forkromet.
det der koster mest ved forkromningen er jo kobberlaget
så hvis det er uorg. skærme er der jo ingen grund til at spilde penge på smarte produkter hvis det kan slibes/sandblæses
You can't buy HAPPINESS But you can buy HORSE
POWER And that's kind off THE SAME THING
juhl-drengen skrev:nej men altså som han selv siger det er uoriginale skærme og hvis det er i den klassiske kineser krom klasse så er kobberet sparet væk og de er bare forkromet.
det der koster mest ved forkromningen er jo kobberlaget
så hvis det er uorg. skærme er der jo ingen grund til at spilde penge på smarte produkter hvis det kan slibes/sandblæses
Nope. Det dyreste er at leve op til den miljøstandard, som kræves her i vesten. En perfekt forchromning af en tank løber op i 3-4.000kr indenfor EU... Selve processen og materialerne er ikke specielt omkostningsrige.
Kinøjserne smider bare de halvrustne stumper i et syrekar og så kommer chromen direkte på. Billigt, hurtigt og rigtig mange mennesker betaler hellere for skrammel end for et godt produkt.
Dervedmindskes kundekredsen, og så stiger prisen yderligere... Altså for privatkunderne, som jo intet fylder på markedet.
Jeg ville nok lade være med at bruge energi og god maling på uoriginale kromdele!!!
Tror simpelthen ikke at du kan afsætte sagerne til en pris der står mål med besværet
Jeg har før "matteret" kromdele med sandblæsning og malet dem med udmærket resultat, men som Kai nævner så er kromen hård at blæse på, og jeg tror desværre at din kompressor er "noget for lille" til opgaven...
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.