77,5 ccm 5 gear
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: 77,5 ccm 5 gear
jeg tror godt det kan gå med sting lysspole, det er da bare og prøve, mener den ladede med over 2 ampere.
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: 77,5 ccm 5 gear
Ellers TROR jeg nok, der er EN ELLER ANDEN på forummet, som ved ET ELLER ANDET om at vikle spoler om, så de kan levere saft nok...
Det må da være en mulighed?
Det må da være en mulighed?
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: 77,5 ccm 5 gear
Haha, meget fin henvisningkreidlerhansen skrev:Ellers TROR jeg nok, der er EN ELLER ANDEN på forummet, som ved ET ELLER ANDET om at vikle spoler om, så de kan levere saft nok...
Det må da være en mulighed?
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: 77,5 ccm 5 gear
jeg har snakket med jan ang cdi og jeg er klar på bestilling, vi snakkede om september october,
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: 77,5 ccm 5 gear
I siger bare til. Kan se det er en ny version som kan have 2 tændingskurver på een gang hvor man skifter til kurve b ved at lægge et input til stel.Henrik N skrev:jeg har snakket med jan ang cdi og jeg er klar på bestilling, vi snakkede om september october,
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: 77,5 ccm 5 gear
fandens til henvisning. ..spørg henrik..han har ventet flere måneder på sin lysspole...det er god reklame..sagde simon spies..eller var det noget andet han sagde
" onclick="window.open(this.href);return false;
jeg kan også vedhæfte en henvisning...til kookie monster
" onclick="window.open(this.href);return false;
jeg kan også vedhæfte en henvisning...til kookie monster
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: 77,5 ccm 5 gear
To kurver...fedt, en søndags kurve og en racer kurveMorten - Webmaster skrev:I siger bare til. Kan se det er en ny version som kan have 2 tændingskurver på een gang hvor man skifter til kurve b ved at lægge et input til stel.Henrik N skrev:jeg har snakket med jan ang cdi og jeg er klar på bestilling, vi snakkede om september october,
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: 77,5 ccm 5 gear
Nemlig
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: 77,5 ccm 5 gear
Jeg kan ikke kende forskel på de to definitioner:
Sunday is race-day!!!
Men så kan man da have en test-tophastighed-ned-ad-bakke-kurve med tænding efter TDC for at tillade max overdrejning til tændspolen siger fra!
Sunday is race-day!!!
Men så kan man da have en test-tophastighed-ned-ad-bakke-kurve med tænding efter TDC for at tillade max overdrejning til tændspolen siger fra!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: 77,5 ccm 5 gear
Nu har jeg kørt 200km og jeg bliver bare mere og mere glad for de ekstra kubik, de ER altså givet godt ud og alt arbejdet værd.
Den gode Anders på maskinfabrikken har arbejdet 12timer 6 dage i den forgangne uge så havde af gode grunde ikke overskud til at lave topstykker i dag desværre, men forhåbentlig bliver det næste søndag, så jeg kan komme af med varme problemerne.
Jeg prøver i morgen et Kreidler topstykke fra Frandsen.
I dag opnåede jeg en topfart på 83km/t lidt ned af bakke. Ud af lige vej med modvind ligger den klippefast på 70-73km/t og det samme op af bakker.
Gearing er stadig 14/38 og min vægt på næsten 90kg er der heller ingen ændringer ved
Når gashåndtaget drejes sker der noget ikke ligesom en 40mm cylinder der skal have et vist antal rpm for at holde fart, der er en verden til forskel.
Den gode Anders på maskinfabrikken har arbejdet 12timer 6 dage i den forgangne uge så havde af gode grunde ikke overskud til at lave topstykker i dag desværre, men forhåbentlig bliver det næste søndag, så jeg kan komme af med varme problemerne.
Jeg prøver i morgen et Kreidler topstykke fra Frandsen.
I dag opnåede jeg en topfart på 83km/t lidt ned af bakke. Ud af lige vej med modvind ligger den klippefast på 70-73km/t og det samme op af bakker.
Gearing er stadig 14/38 og min vægt på næsten 90kg er der heller ingen ændringer ved
Når gashåndtaget drejes sker der noget ikke ligesom en 40mm cylinder der skal have et vist antal rpm for at holde fart, der er en verden til forskel.
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: 77,5 ccm 5 gear
Det lyder rigtig godt jan, meget spændende
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: 77,5 ccm 5 gear
Morten det ER også spændene og du kan prøve den D.29/9
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: 77,5 ccm 5 gear
Det vil jeg glæde mig til!
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: 77,5 ccm 5 gear
Den går brandgodt! Nærmest 'bagvendt' med masser af bundtræk og så flader den lidt ud..... pga udstødningen!
Hvis de 5-6cc i de 40mm af Kreidlertoppen bliver drejet ud til 8cc og fra 40mm ud til 47-48mm drejes til squishkant med 0,7-0,8mm afstand til stempelkronen, bliver I gladere. Evt. KAN der jo drejes en smule af stempelkronen, så den bliver plan! Det svækker ikke konstruktionen væsentligt, da stemplet er tykkest i det område.
Tangens skal desværre bruges til at udregne volumen på stempeltoppens vælving... hvælving... BUE! Den skal der kompenseres for i udfræsningen i forbrændingskammeret! Eneste alternativ er at dreje ud, testkøre, dreje ud, testkøre etc. indtil den grimme lyd af stempelvoldtægt forsvinder.
Jeg må beklage at meddele, udstødningen kan bidrage til detonation, hvis den ikke passer! Dt kan dog hverken af-/bekræftes før topstykket er lavet.
Hvad er der forresten galt med det topstykke, som hører til cylinderen?!
Hvis de 5-6cc i de 40mm af Kreidlertoppen bliver drejet ud til 8cc og fra 40mm ud til 47-48mm drejes til squishkant med 0,7-0,8mm afstand til stempelkronen, bliver I gladere. Evt. KAN der jo drejes en smule af stempelkronen, så den bliver plan! Det svækker ikke konstruktionen væsentligt, da stemplet er tykkest i det område.
Tangens skal desværre bruges til at udregne volumen på stempeltoppens vælving... hvælving... BUE! Den skal der kompenseres for i udfræsningen i forbrændingskammeret! Eneste alternativ er at dreje ud, testkøre, dreje ud, testkøre etc. indtil den grimme lyd af stempelvoldtægt forsvinder.
Jeg må beklage at meddele, udstødningen kan bidrage til detonation, hvis den ikke passer! Dt kan dog hverken af-/bekræftes før topstykket er lavet.
Hvad er der forresten galt med det topstykke, som hører til cylinderen?!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: 77,5 ccm 5 gear
kan kun bekræfte hvad jan her fortæller.... det er en sand fornøjelse at kunne trække op ad bakke og i modvind uden at den dør...
Lørdagens kørertur til Grenåtræffet lå jeg meget af tiden og trak i 5. gear helt ned til 25-30 kmt....
Da jeg besluttede at ombygge til 77ccm var målet ca 90, men skulle det (mod forventning ) vise sig at den ikke kommer ret meget højre en den er nu, er det egentlig også okay
Lørdagens kørertur til Grenåtræffet lå jeg meget af tiden og trak i 5. gear helt ned til 25-30 kmt....
Da jeg besluttede at ombygge til 77ccm var målet ca 90, men skulle det (mod forventning ) vise sig at den ikke kommer ret meget højre en den er nu, er det egentlig også okay
Senest rettet af Frandsen man 3. sep 2012 11:26, rettet i alt 1 gang.
Mvh
Frandsen
Frandsen
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: 77,5 ccm 5 gear
I er fan'me gamle!
Det er lige før, jeg går over i Jens' lejr, da enhver klassik 100c totakter havde gjort det samme: 80-90km/t, fint jævnt træk.
På den anden side... det SKAL jo være en FS1, og jeg tvivler på, I stiller jeg tilfredse med den originale tophastighed på længere sigt. Ellers er I fan'me gamle!
Det er lige før, jeg går over i Jens' lejr, da enhver klassik 100c totakter havde gjort det samme: 80-90km/t, fint jævnt træk.
På den anden side... det SKAL jo være en FS1, og jeg tvivler på, I stiller jeg tilfredse med den originale tophastighed på længere sigt. Ellers er I fan'me gamle!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: 77,5 ccm 5 gear
Jeg må indrømme at jeg glæder mig til at sammenligne karrakteristik på dette ombyg kontra Jens' 50ccm som jeg endnu ikke har haft lejlighed til at prøve af.
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: 77,5 ccm 5 gear
Spændende knallert hotrod projekt.
Mig genere det ikke at man laver lidt om på tingene, bare håndværket er iorden.
FS1 er jo ikke noget danefæ(Der er jo masser af dem), men det er jo lige før historien om den tid de kørte i er.( Jeg har da haft en flakelakeret med skivebremse på både forhjul og baghjul )
Dengang lavede vi jo også om på dem. Den med den bedste lyd vandt---for alle os fra den tid vil lyden af en godt tunet knallert altid være noget der er brændt fast i hukommelsen.
Flere tidstypiske knallert hot-rods
Mig genere det ikke at man laver lidt om på tingene, bare håndværket er iorden.
FS1 er jo ikke noget danefæ(Der er jo masser af dem), men det er jo lige før historien om den tid de kørte i er.( Jeg har da haft en flakelakeret med skivebremse på både forhjul og baghjul )
Dengang lavede vi jo også om på dem. Den med den bedste lyd vandt---for alle os fra den tid vil lyden af en godt tunet knallert altid være noget der er brændt fast i hukommelsen.
Flere tidstypiske knallert hot-rods
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Re: 77,5 ccm 5 gear
I dag fik jeg gearet en tand op foran, fra 14 til 15/38 en dræber gearing på en 50cc men mere tilpas på 73cc.
Tændingen fik jeg også testet med pistol, den tænder 1.8mm før top.
Nå men ud på Middelfart med GPS monteret på tankdæksel, der var en del trafik ud af byen så jeg kunne ikke rigtig komme i topfart, men kørte 3-4km ud og vendte ind mod byen igen.
Stille og roligt op igennem gearene, 4 gear giver knap 80km/t videre op i 5 gear og GPS sagde 88km/t
Speedometer viser 89km/t så det passer jo meget godt.
Ps. mit topstykke er stadig ikke optimeret så den bliver ret hurtig "klirre" varm
Tændingen fik jeg også testet med pistol, den tænder 1.8mm før top.
Nå men ud på Middelfart med GPS monteret på tankdæksel, der var en del trafik ud af byen så jeg kunne ikke rigtig komme i topfart, men kørte 3-4km ud og vendte ind mod byen igen.
Stille og roligt op igennem gearene, 4 gear giver knap 80km/t videre op i 5 gear og GPS sagde 88km/t
Speedometer viser 89km/t så det passer jo meget godt.
Ps. mit topstykke er stadig ikke optimeret så den bliver ret hurtig "klirre" varm
- Vedhæftede filer
-
- IMAG1060.jpg (132.79 KiB) Vist 10076 gange
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: 77,5 ccm 5 gear
Det lyder da rigtig godt Jan !
Jeg har fået svar fra ignitech idag, mit tændingsmodul kan godt flashes med ny firmware så jeg kan få samme version som jer andre med Dual curve Det skal dog sendes til Tjekkiet og de skal have 10 euro for deres arbejde.
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75