her er mut første projekt en dejlig knallert

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
jimmi
Junior knallert
Indlæg: 47
Tilmeldt: man 29. sep 2008 20:49
Kontakt:

her er mut første projekt en dejlig knallert

Indlæg af jimmi »

hejsa er ny i forummet men bruger det meget har fået købt en yamaha fs1 4 gear aner ikke hvornår den er fra men er gået igang med at lave det der ikke virkede og få lavet den i stand så den er køreklar.
bagefter skal jeg så pudse den op og gøre den lækker så den står pæn og nydelig lovlig og gerne nogenlunde som den så ud dengang den blev født.... (skyderen lå gemt inde i stellet ved ikke hvad det er for en den er ikke ægte
DSC03905.JPG
DSC03905.JPG (22.62 KiB) Vist 7850 gange
Vedhæftede filer
DSC03906.JPG
DSC03906.JPG (26.79 KiB) Vist 7850 gange
DSC03907.JPG
DSC03907.JPG (33.77 KiB) Vist 7850 gange
DSC03908.JPG
DSC03908.JPG (40.21 KiB) Vist 7849 gange
DSC03909.JPG
DSC03909.JPG (30.43 KiB) Vist 7848 gange
DSC03910.JPG
DSC03910.JPG (37.02 KiB) Vist 7844 gange
DSC03911.JPG
DSC03911.JPG (25.19 KiB) Vist 7836 gange
DSC03912.JPG
DSC03912.JPG (33.21 KiB) Vist 7835 gange
DSC03913.JPG
DSC03913.JPG (35.87 KiB) Vist 7835 gange
DSC03914.JPG
DSC03914.JPG (27.29 KiB) Vist 7834 gange
DSC03915.JPG
DSC03915.JPG (37.2 KiB) Vist 7831 gange
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: her er mut første projekt en dejlig knallert

Indlæg af Kim B S »

Hej jimmi.
Fint projekt du har der, jeg er spændt på at følge den, efterhånden som du når frem. God arbejdstlyst. :wink: :mrgreen: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: her er mut første projekt en dejlig knallert

Indlæg af dexta »

Jeg synes det ser ud som et godt projekt og lige til at gå til, men hvis jeg hvar dig ville jeg ofre en ny skive til bremsen !! :mrgreen: :wink:
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
jimmi
Junior knallert
Indlæg: 47
Tilmeldt: man 29. sep 2008 20:49
Kontakt:

Re: her er mut første projekt en dejlig knallert

Indlæg af jimmi »

skal jeg også men ved ikke hvordan kaliberen skal sidde på gaflen......
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: her er mut første projekt en dejlig knallert

Indlæg af dexta »

Jeg mener morten B har lagt et billed ind på et tidspunkt !!
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: her er mut første projekt en dejlig knallert

Indlæg af Morten - Webmaster »

Hej Jimmi, det skal nok blive godt, jeg prøver lige at finde et billede
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: her er mut første projekt en dejlig knallert

Indlæg af strynboen »

hej jimmi,velkommen til,,du skal passe på at der ikke drypper bremsevædske på gulvet,det opløser alt lak,,er nærmest lige så farlig som syre for maling. :!: :!:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
jimmi
Junior knallert
Indlæg: 47
Tilmeldt: man 29. sep 2008 20:49
Kontakt:

Re: her er mut første projekt en dejlig knallert

Indlæg af jimmi »

tak det skal jeg huske ....fyldte olie på forgaflen idag meeenn der kom sku for meget i så olie over det hele.....
havde lidt travlt så det koster en ekstra gulvvask.
men syntes dæmperne går nemt helt i bund når jeg lægger vægt på styret!!!
skal de det?
ellers går det bare derudaf.............
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: her er mut første projekt en dejlig knallert

Indlæg af nielsfup »

Det ser ud til at være et fin project.
Sådan skyder havde min søn for 10 år siden der var et skæfte på man kunne ta af. :D Måske har han den endnu.
Jeg tror ikke den er farlig :wink:
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
jimmi
Junior knallert
Indlæg: 47
Tilmeldt: man 29. sep 2008 20:49
Kontakt:

Re: her er mut første projekt en dejlig knallert

Indlæg af jimmi »

okey det er da en sjov ting at finde i en knallert
jimmi
Junior knallert
Indlæg: 47
Tilmeldt: man 29. sep 2008 20:49
Kontakt:

Re: her er mut første projekt en dejlig knallert

Indlæg af jimmi »

tak for hjælpenmed mine problemer :D :D fik set et billede på den blå avis så kan nu se hvordan bremsen skal sidde.....
har fået laver forgaflen og hjulet så samler det hele og prøver en tur imorgen håber jeg for at se hvordan det virker....
jimmi
Junior knallert
Indlæg: 47
Tilmeldt: man 29. sep 2008 20:49
Kontakt:

Re: her er mut første projekt en dejlig knallert

Indlæg af jimmi »

så skete den berømte tålmodighed fik vist sig har fået købt bremse kalibersæt af en herinde fra forummet som ikke virkede flot flot 600 kr ud i den blå luft...
så bakser stadig med den skive bremse øvøv gider ikke mere.
har kigget hele knallerten igennem og er nu blevet kloger et rigtigt t.hansen ekslemplar hurrah det kan min penge pung sku ikke klare.så her er status...
1. bremsekaliber er hos knallert makaniker for at blive lavet.
2 skal ha udluftet og monteret bremsen for at se om det virker.
3. skærme lygte og holder plus de 2 skjolde på siden defekte...thansen lort
4.støddæmper bagi er for lange er sku ikke en cross maskine...
5. baghjul er rustent ca 50 % på cromen så ved ikke om det kan pudses op eller om der skal nyt på (DYRT)
6. har snakket med en auto maler han vil male forgaffel og tank plus lidt dele for 1500.
så der er lang vej inu og blir kun fattigere men vil så gerne se den flot og vide det er mig der har ordnet meget af det.
så har i nogle råd og tæsk til mig så skriv endelig kan kun blive klogere og få blå mærker :? :? :? :? :?
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: her er mut første projekt en dejlig knallert

Indlæg af Allan M »

2 råd:

- forbered dig på, at det bliver MEGET dyrere, end du regner med
- hav tålmodighed og lav det rigtigt - med de rigtige dele- inden du går videre til næste punkt. Ellers koster det kun ærgrelse, kroner og ekstra arbejde sidenhen.

Jeg taler af erfaring på begge punkter
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: her er mut første projekt en dejlig knallert

Indlæg af Morten - Webmaster »

jimmi skrev:så skete den berømte tålmodighed fik vist sig har fået købt bremse kalibersæt af en herinde fra forummet som ikke virkede flot flot 600 kr ud i den blå luft...
[/color]
Det forstår jeg altså ikke, det virkede fint hos mig, hvis du er sikker på at du har luftet den rigtigt ud og den stadig ikke virker, så må vi naturligvis kigge på den sammen, jeg ville aldrig sælge dig noget som jeg ikke var sikker på fungerede.

har du skaffet det rigtige fittings eller en ny slange som jeg sagde til dig ? ellers bliver den nemlig ikke rigtigt tæt og du får den aldrig luftet rigtigt ud.

Jeg plejer faktisk at lufte dem ud med en bremseudlufter fra harald nyborg som fungerer med vacuum og suger luften ( og bremsevædske) ud.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
jimmi
Junior knallert
Indlæg: 47
Tilmeldt: man 29. sep 2008 20:49
Kontakt:

Re: her er mut første projekt en dejlig knallert

Indlæg af jimmi »

hmm er ikke sur over reservedelen eller på nogen bare irriteret over det...
fik af vide det var et komplet sæt der virkede...
og da jeg så fik det var slangen pludselig ikke iorden... og da jeg kom hjem og kiggede på det så konstaterede jeg at stemplerne havde sat sig. så måtte tage det til en mekaniker da jeg ikke kunne få det løs og må nu købe en slange som koster 300 kr lidt øv kunne næsten ha købt et nyt sæt istedet men sådan er det
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: her er mut første projekt en dejlig knallert

Indlæg af Morten - Webmaster »

jimmi skrev:hmm er ikke sur over reservedelen eller på nogen bare irriteret over det...
fik af vide det var et komplet sæt der virkede...
og da jeg så fik det var slangen pludselig ikke iorden... og da jeg kom hjem og kiggede på det så konstaterede jeg at stemplerne havde sat sig. så måtte tage det til en mekaniker da jeg ikke kunne få det løs og må nu købe en slange som koster 300 kr lidt øv kunne næsten ha købt et nyt sæt istedet men sådan er det
Det er slet ikke noget problem, jeg tager det bare retur i samme stand som du fik det.

Men du må godt lige læse annoncen igen: http://www.yamahafs1.dk/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a

Så vil du kunne se at jeg skriver følgende : Der bør ofres en ny slange (ca 250.- i T hansen muligvis billigere hos biltema eller autoreservedelsforhandler) da den der sad på er til original system og derfor ikke passer perfekt.

Iøvrigt sagde jeg det med slangen til dig, og viste dig det også da jeg gav dig æsken.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
jimmi
Junior knallert
Indlæg: 47
Tilmeldt: man 29. sep 2008 20:49
Kontakt:

Re: her er mut første projekt en dejlig knallert

Indlæg af jimmi »

det er ligemeget har ikke set den side og nu fik jeg det ordnet så ikke flere sure miner over det :o
har jo så mange problemer med den knallert så har jo brug for lidt hjælp :D :D :D
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: her er mut første projekt en dejlig knallert

Indlæg af strynboen »

hej jimmy,når vi sælger billige reservedele herinde,til hinanden,,,sælger vi delene som beset,de er jo ikke nye,,morten havde skrevet presis hvilken stand stumperne var i,,og det var virkelig et godt tilbud,,det er helt normalt at calibren skal motioneres
inden montage,,så det er lidt ireterende at du skriver sådan,,,men du får svært ved at få knallerten færdig ,,hvis du ikke får en til at hjælpe dig,,det er ikke bare lige,,..det har du selv lige bevist,,
det var måske bedre at du købte en ny scooter istedet,,det bliver sindsygt dyrt at renovere din yams,,hvis du skal have en mekaniker
og nye reservedele på hvergang.
men send nu stumperne tilbage til morten,,så glemmer vi denne historie,,der er kun en vej,,,det er fremad :!: :!: :!:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
jimmi
Junior knallert
Indlæg: 47
Tilmeldt: man 29. sep 2008 20:49
Kontakt:

Re: her er mit første projekt en dejlig knallert

Indlæg af jimmi »

gider ikke diskutere den sag mere har jo skrevet at det er ligemeget har måske misforstået noget og kaliberen havde sat sig men nu prøver jeg at få det til at virke live goes on.....
jimmi
Junior knallert
Indlæg: 47
Tilmeldt: man 29. sep 2008 20:49
Kontakt:

Re: her er mut første projekt en dejlig knallert

Indlæg af jimmi »

af hensyn til (kaliber motion) det er nok ikke lige alle der ved det og hvordan og min mekaniker ven havde meget bøvl med at ordne den var ikke nemt, så kunne nok ikke gøre det derhjemme men troede dette forum positivt
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."